НЕВЕРОВАТНО: Ево како је аутомобил успео да победи авион у трци кроз Немачку
Иако се могло очекивати другачије, организатори су били одушевљени, а ко је први стигао било је мање битно.
Јарко жути мали авион са два мотора скоро нечујно је слетео на немачко острво Нордерни тик пред сумрак, што је означило крај "И-флајт челенџа 2023". У трци су учествовали авион на електрични погон и електрични ауто "Луцид моторс ер", који је стигао први на циљ. Поставља се питања – како је могуће да је ауто бржи од авиона?
ОПРЕЗ: Ово су најопасније земље за вожњу у читавој Европи
КОРИСНО: Ових 5 провера и ситних поправки на вашем ауту можете да урадите и сами
МАГЛА И ПОЛЕДИЦА: Упозорења за возаче на ОВИМ ДЕОНИЦАМА!
"Електра" тренажни авион и електрични спортски ауто кренули су раније тог 29. августа из Гелнхаусена, писте за мале авионе на ливади недалеко од Франкфурта на Мајни, око 300 километара јужније од острва. Питање је било – ко ће стићи први.
Циљ овог подухвата, који је организовала група ентузијаста и заљубљеника у возила на електрични погон, био је да се покажу све веће могућности и капацитети технологије која се убрзано развија.
И код је индустрија електричних аутомобила напредовала у толикој мери да они чиве већину нових аутомобила у земљама попут Норвешке, електрични авиони су тек у повоју. Разлог је у постојећим батеријама, које за сада имају капацитете тек толико да обезбеде енергију за најмање авионе и то на кратким дестинацијама.
Авион "електра", који је учествовао у трци и који се креће искључиво на електрични погон, може да понесе само две особе. И у томе лежи одговор на питање како је могуће да ауто буде бржи од авиона.
Док је авион могао да лети на релативно равном курсу од копна до мора, аутомобилски тим се ослањао на велики капацитет батерије спортског аутомобила и неограничену брзину на немачким ауто-путевима. Дистанца је, не сасвим неочекивано, уједно била и "Ахилова пета" авио тима.
Авион је негде на пола пута морао да слети и проведе око два и по сата на пуњењу батерија. То их је коштало победе. Победник је био одређен када се електрични спортски ауто укрцао на трајект ка острву и на Нордерни аеродром стигао после седам сати од поласка. Авион је слетео око сат времена касније.
Иако се могло очекивати другачије, организатори су били одушевљени, а ко је први стигао било је мање битно.
- Успех је што смо показали да је изводљиво извести лет потпуно електричном летелицом у једном дану. Напредак у односу на оно што смо имали пре три године је задивљујућ - рекао је Морел Вестерман, један од иницијатора "И-флајт челенџа".
Вестерман је је 2020. године срушио шест свдетских рекорда када је летео од подножја швајцарских Алпа до острва Нордерни, сличном рутом али на другом моделу аутомобила. Поређења ради са последњим летом, тај из 2020. године је трајао три дана и 11 стајања ради пуњења батерије, како би се прешао пут од око 700 километара.
Он предвиђа да ће за три године бити могуће да се иста рута прелети с једним пуњењем батерије.