NOVA REGULATIVA: Carine od 10% na električna vozila izazivaju zabrinutost u evropskoj automobilskoj industriji
Sporazum predviđa oslobođenje električnih vozila od carina.
Udruženje evropske automobilske industrije ACEA poziva EU i Veliku Britaniju da odlože novu regulativu koja bi uvela carine od 10 posto na električna vozila.
SRBIJA KASKA 15 GODINA ZA EU: Šta nam donosi nova strategija bezbednosti saobraćaja?
"KOD NOVIJIH AUTOMOBILA SE VIŠE NE PREPOZNAJE PRAVA KILOMETRAŽA!" Stručnjaci otkrili šta je presudno kod kupovine vozila
KOLAPS ZBOG ROBOTA: Taksi vozila bez vozača potpuno blokirali saobraćaj, evo šta ih je zbunilo
Evropski proizvođači automobila suočavaju se sa novom pretnjom koja može ugroziti njihovu konkurentnost na globalnom tržištu. Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA) uputila je ozbiljno upozorenje uoči trgovinskog sastanka između Evropske unije i Velike Britanije, pozivajući obe strane da odlože primenu novih carinskih propisa koji predviđaju carine od 10% na električna vozila. Luka de Meo, izvršni direktor Renaulta i predsednik ACEA-e, istakao je da je sada pogrešno vreme za podizanje cena.
- Evropski automobilski sektor trenutno se bori za očuvanje tržišnog učešća u okolnostima sve oštrije globalne konkurencije. Uvođenje ovakvih carina u ovom trenutku nije dobar potez - rekao je de Meo.
Sporazum predviđa oslobođenje električnih vozila od carina ukoliko je 45% njihovih komponenti proizvedeno u EU ili Velikoj Britaniji. Za baterije i baterijske sklopove, taj udeo raste na 50-60%. Oni koji ne ispunjavaju ove kriterijume biće podložni carini od 10%.
Zabrinutost je još veća jer mnogi proizvođači još nisu uspostavili lance snabdevanja koji bi zadovoljili nove uslove, pa postoji zahtev da se primena propisa odloži za 2027. godinu. Stelantis i Ford su već uputili slična upozorenja, naglašavajući potencijalne posledice na zapošljavanje i tranziciju ka održivoj mobilnosti.
ACEA upozorava da bi, ako se ništa ne preduzme, moglo doći do drastičnog pada u proizvodnji automobila na evropskom kontinentu. Po njihovim procenama, manje od 10% električnih vozila bi 2024. ispunjavalo uslove za bescarinski uvoz, što stvara realnu opasnost od gubitka trke sa proizvođačima iz Kine i drugih zemalja.
Evropska komisija do sada pokazuje otpor prema pregovorima, što situaciju čini još složenijom. Ovakva politika može imati dalekosežne posledice, kako za proizvođače, tako i za potrošače, koji su već sada u neizvesnosti zbog svega što se dešava.