НОВА РЕГУЛАТИВА: Царине од 10% на електрична возила изазивају забринутост у европској аутомобилској индустрији
Споразум предвиђа ослобођење електричних возила од царина.
Удружење европске аутомобилске индустрије АЦЕА позива ЕУ и Велику Британију да одложе нову регулативу која би увела царине од 10 посто на електрична возила.
СРБИЈА КАСКА 15 ГОДИНА ЗА ЕУ: Шта нам доноси нова стратегија безбедности саобраћаја?
"КОД НОВИЈИХ АУТОМОБИЛА СЕ ВИШЕ НЕ ПРЕПОЗНАЈЕ ПРАВА КИЛОМЕТРАЖА!" Стручњаци открили шта је пресудно код куповине возила
КОЛАПС ЗБОГ РОБОТА: Такси возила без возача потпуно блокирали саобраћај, ево шта их је збунило
Европски произвођачи аутомобила суочавају се са новом претњом која може угрозити њихову конкурентност на глобалном тржишту. Асоцијација европских произвођача аутомобила (АЦЕА) упутила је озбиљно упозорење уочи трговинског састанка између Европске уније и Велике Британије, позивајући обе стране да одложе примену нових царинских прописа који предвиђају царине од 10% на електрична возила. Лука де Мео, извршни директор Renaulta и председник АЦЕА-е, истакао је да је сада погрешно време за подизање цена.
- Европски аутомобилски сектор тренутно се бори за очување тржишног учешћа у околностима све оштрије глобалне конкуренције. Увођење оваквих царина у овом тренутку није добар потез - рекао је де Мео.
Споразум предвиђа ослобођење електричних возила од царина уколико је 45% њихових компоненти произведено у ЕУ или Великој Британији. За батерије и батеријске склопове, тај удео расте на 50-60%. Они који не испуњавају ове критеријуме биће подложни царини од 10%.
Забринутост је још већа јер многи произвођачи још нису успоставили ланце снабдевања који би задовољили нове услове, па постоји захтев да се примена прописа одложи за 2027. годину. Стелантис и Форд су већ упутили слична упозорења, наглашавајући потенцијалне последице на запошљавање и транзицију ка одрживој мобилности.
АЦЕА упозорава да би, ако се ништа не предузме, могло доћи до драстичног пада у производњи аутомобила на европском континенту. По њиховим проценама, мање од 10% електричних возила би 2024. испуњавало услове за бесцарински увоз, што ствара реалну опасност од губитка трке са произвођачима из Кине и других земаља.
Европска комисија до сада показује отпор према преговорима, што ситуацију чини још сложенијом. Оваква политика може имати далекосежне последице, како за произвођаче, тако и за потрошаче, који су већ сада у неизвесности због свега што се дешава.