Srbija dobija novu strategiju bezbednosti saobraćaja - evo o čemu se radi...
Kada je reč o bezbednosti saobraćaja, beleže se negativni rezultati u poslednje dve godine na nivou EU, a i u našoj zemlji.
Širenje mreže autoputeva u našoj zemlji smanjilo je broj saobraćajnih nezgoda na tim mestima za čak 80 odsto. Sa druge strane, zbog povećanog broja vozila i inteziteta saobraćaja u gradovima, povećan je rizik od stradanja u gradskim jezgrima, kao i na mestima gde se ukrštaju putevi.
Ovo su samo neki od zaključaka 18. međunarodne konferencije "Bezbednost saobraćaja u lokalnoj zajednici", koja je nedavno održana na Kopaoniku.
Tokom četiri dana konferencije predstavljeno je 50 naučnih radova, a ove godine okupilo se 350 učesnika, uključujući članove akademske zajednice, predstavnike MUP, Agencije za bezbednost saobraćaja, kao i članove lokalnih saveta za bezbednost iz gotovo cele Srbije.
Na konferenciji je, između ostalog, konstatovano da je bezbednost saobraćaja kao tema izgubila svoje mesto na listi prioriteta i u našoj zemlji, ali i u Evropskoj uniji koja je lider u ovoj oblasti u svetu. Beleže se negativni rezultati u poslednje dve godine na nivou EU, a i u našoj zemlji.
Srbija, kako je pojasnio dr Krsto Lipovac, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu i jedan od osnivača konferencije nije previše odmakla u ostvarivanju zacrtanih ciljeva iz strategije za bezbednost saobraćaja, ali i u samoj realizaciji.
Zato je jedna od važnijih tema bila nova Strategija bezbednosti saobraćaja 2023-2030. čija je izrada nedavno završena i poslata Vladi Republike Srbije na zvanično usvajanje.
Novom Strategijom baviće se u narednom periodu i sajt Polovni automobili koji je ove godine bio medijski pokrovitelj konferencije.