Србија добија нову стратегију безбедности саобраћаја - ево о чему се ради...
Када је реч о безбедности саобраћаја, бележе се негативни резултати у последње две године на нивоу ЕУ, а и у нашој земљи.
Ширење мреже аутопутева у нашој земљи смањило је број саобраћајних незгода на тим местима за чак 80 одсто. Са друге стране, због повећаног броја возила и интезитета саобраћаја у градовима, повећан је ризик од страдања у градским језгрима, као и на местима где се укрштају путеви.
Ово су само неки од закључака 18. међународне конференције "Безбедност саобраћаја у локалној заједници", која је недавно одржана на Копаонику.
Током четири дана конференције представљено је 50 научних радова, а ове године окупило се 350 учесника, укључујући чланове академске заједнице, представнике МУП, Агенције за безбедност саобраћаја, као и чланове локалних савета за безбедност из готово целе Србије.
На конференцији је, између осталог, констатовано да је безбедност саобраћаја као тема изгубила своје место на листи приоритета и у нашој земљи, али и у Европској унији која је лидер у овој области у свету. Бележе се негативни резултати у последње две године на нивоу ЕУ, а и у нашој земљи.
Србија, како је појаснио др Крсто Липовац, професор Саобраћајног факултета у Београду и један од оснивача конференције није превише одмакла у остваривању зацртаних циљева из стратегије за безбедност саобраћаја, али и у самој реализацији.
Зато је једна од важнијих тема била нова Стратегија безбедности саобраћаја 2023-2030. чија је израда недавно завршена и послата Влади Републике Србије на званично усвајање.
Новом Стратегијом бавиће се у наредном периоду и сајт Половни аутомобили који је ове године био медијски покровитељ конференције.