NOVI BEZBEDNOSNI TEST: Pravila nikad stroža, NEĆETE VEROVATI koji automobili su dobili pet zvezdica
Zaštita svih delova karoserije.
Euro NCAP već dugi niz godina preuzima odgovornost za testiranje novih automobila. Kroz detaljne ispitne procedure, koje uključuju i programirane sudare pod različitim uglovima i brzinama, utvrđuje se rezultat.
TEST PROBIJANJA EKSEROM: Proizvođači automobila na električnim baterijama rade NA TOME (VIDEO)
DOBRO RAZMISLITE: Posle ovog videa, da li ćete PUNITI vaš električni TROTINET KOD KUĆE (VIDEO)
IZMENE ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA: Stižu autonomna vozila na naše puteve, a evo šta se još menja
Tu su i posebne lutke sa senzorima, koje simuliraju ljudska tela, procena sigurnosti pešaka i biciklista u sudaru s vozilom, ocenjivanje sistema aktivne sigurnosti. Sada su, međutim, pravila dodatno pooštrena, a evo šta je novo.
Listovi za spašavanje u slučaju nesreća, koji su pre bili potrebni na četiri jezika, sada se moraju dostaviti na svim evropskim jezicima. Oni, naime, objašnjavaju vatrogascima gde je najprikladnije seći vozila u slučaju sudara i izvlačenja povređenih ili tela nastradalih.
Dodatni kriterijum za oštećenje mozga takođe je dodat testu čeonog sudara, a prošireno je i ocenjivanje tehnologije nakon sudara.
Sada se radi procena otpornosti vozila nakon sletanja u vodu (reka, jezero, more...), pa se meri koliko dugo kritične funkcije ostaju operativne (npr. električno otvaranje prozora).
Što se tiče zaštite dece, sada je uključena procena prepoznavanja prisutnosti deteta (CPD) - tehnologije koja može detektovati kada je dete ostavljeno samo u zaključanom automobilu.
Zaštita ranjivih učesnika u saobraćaju sada uključuje i testove na delovima vozila u koje bi biciklista mogao udariti glavom, a realnije se procenjuje i zaštita butne kosti i potkolenice. Osim toga, razmatraju se i mere protiv tzv. dooringa, gde se vrata automobila otvaraju na putu bicikliste koji potom udara u njih.
Novi scenariji uključeni su u procenu načina na koji sistemi automatski reaguju na pešake i bicikliste. Predstavljena je i reakcija AEB (autonomno kočenje u nuždi) sistema automobila na motocikliste.
Takođe, nadzor umora vozača razmatra se mnogo detaljnije nego pre, kao i kako reaguju informacijski sistemi ograničenja brzine u složenim uslovima.
Konačno, stroža pravila znače da automobili ne mogu dobiti pet zvezdica ako ne pružaju zaštitu svim kritičnim delovima karoserije u svim testovima sudara.
Podsetimo, automobili završavaju s ocenama koje idu u rasponu od jedne do pet zvezdica, kao i pojedinačnim ocenama datim u procentima, za zaštitu odraslih (na prednjem sedištu), dece (na zadnoj klupi), ranjivih učesnika u saobraćaju, odnosno sistemima aktivne bezbednosti.
I za kraj, prema najnovijim Euro NCAP testovima, električna limuzina Nio ET5 (na snimku i fotografijama) i SUV Nio EL7 prvi su dobili pet zvezdica. Kinezi mogu biti veoma zadovoljni ovakvim rezultatom, a sa nestrpljenjem se očekuju testovi evrospkih vozila.