НОВИ БЕЗБЕДНОСНИ ТЕСТ: Правила никад строжа, НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ који аутомобили су добили пет звездица
Заштита свих делова каросерије.
Еуро НЦАП већ дуги низ година преузима одговорност за тестирање нових аутомобила. Кроз детаљне испитне процедуре, које укључују и програмиране сударе под различитим угловима и брзинама, утврђује се резултат.
ТЕСТ ПРОБИЈАЊА ЕКСЕРОМ: Произвођачи аутомобила на електричним батеријама раде НА ТОМЕ (ВИДЕО)
ДОБРО РАЗМИСЛИТЕ: После овог видеа, да ли ћете ПУНИТИ ваш електрични ТРОТИНЕТ КОД КУЋЕ (ВИДЕО)
ИЗМЕНЕ ЗАКОНА О БЕЗБЕДНОСТИ САОБРАЋАЈА: Стижу аутономна возила на наше путеве, а ево шта се још мења
Ту су и посебне лутке са сензорима, које симулирају људска тела, процена сигурности пешака и бициклиста у судару с возилом, оцењивање система активне сигурности. Сада су, међутим, правила додатно пооштрена, а ево шта је ново.
Листови за спашавање у случају несрећа, који су пре били потребни на четири језика, сада се морају доставити на свим европским језицима. Они, наиме, објашњавају ватрогасцима где је најприкладније сећи возила у случају судара и извлачења повређених или тела настрадалих.
Додатни критеријум за оштећење мозга такође је додат тесту чеоног судара, а проширено је и оцењивање технологије након судара.
Сада се ради процена отпорности возила након слетања у воду (река, језеро, море...), па се мери колико дуго критичне функције остају оперативне (нпр. електрично отварање прозора).
Што се тиче заштите деце, сада је укључена процена препознавања присутности детета (ЦПД) - технологије која може детектовати када је дете остављено само у закључаном аутомобилу.
Заштита рањивих учесника у саобраћају сада укључује и тестове на деловима возила у које би бициклиста могао ударити главом, а реалније се процењује и заштита бутне кости и потколенице. Осим тога, разматрају се и мере против тзв. дооринга, где се врата аутомобила отварају на путу бициклисте који потом удара у њих.
Нови сценарији укључени су у процену начина на који системи аутоматски реагују на пешаке и бициклисте. Представљена је и реакција АЕБ (аутономно кочење у нужди) система аутомобила на мотоциклисте.
Такође, надзор умора возача разматра се много детаљније него пре, као и како реагују информацијски системи ограничења брзине у сложеним условима.
Коначно, строжа правила значе да аутомобили не могу добити пет звездица ако не пружају заштиту свим критичним деловима каросерије у свим тестовима судара.
Подсетимо, аутомобили завршавају с оценама које иду у распону од једне до пет звездица, као и појединачним оценама датим у процентима, за заштиту одраслих (на предњем седишту), деце (на задној клупи), рањивих учесника у саобраћају, односно системима активне безбедности.
И за крај, према најновијим Еуро НЦАП тестовима, електрична лимузина Нио ЕТ5 (на снимку и фотографијама) и СУВ Нио ЕЛ7 први су добили пет звездица. Кинези могу бити веома задовољни оваквим резултатом, а са нестрпљењем се очекују тестови евроспких возила.