NOVI PROJEKAT: Ford karte baca na hibride
Osluškivanje mušterija.
Ljubitelji hibrida, radujte se, jer Ford Motor radi na gomili novih modela.
- Videćete mnogo više naših hibridnih sistema - rekao je šef "Plavog ovala", Džim Ferli, nakon što je kompanija izvestila o prihodima ostvarenim u drugom kvartalu, obelodanivši rastuće gubitke koje ostvaruje sektor električnih vozila.
UPOZORENJE ZA VOZAČE: Nikako ne smete ove automobile da PARKIRATE NAPOLJU, a evo i zašto
IMA DOBRIH LJUDI: Pogledajte šta su uradili sa automobilom svog komšije (FOTO)
MOŽETE I SAMI: Popravite pocepani kožni volan (VIDEO)
Ovi komentari su pomalo u suprotnosti s nedavnim porukama proizvođača iz Detroita, koji su hvalili i favorizovali čisto električne automobile, u vreme kada se kompletna industrija okreće ostvarivanju ciljeva vezanih za elektrifikaciju. Što se hibrida tiče, ta tema se uglavnom vrtela oko Toyote, globalnog lidera, koji se suočio s kritikama zbog navodnog otpora EV tranziciji.
Zapravo, Ford ne okreće leđa svojim "električnim" ambicijama, mada je saopštio da je došlo do uviđanja da će sve to duže da traje nego što je prvobitno očekivano.
Međutim, bez obzira što će potrošiti milijarde da bi omasovio proizvodnju čisto električnih automobila, američki proizvođač planira da na tržište lansira više hibridnih opcija, što je u suštini motivisano uspešnim plasmanom aktuelnih benzinsko-električnih modela.
- Iskreno, bili smo iznenađeni po pitanju popularnosti hibridnih sistema za F-150 - rekao je Ferli tokom Fordovog izveštavanja o prihodima u drugom kvartalu. Više od 10 odsto kupaca F-150 kamioneta odlučuje se za hibridni model, rekao je on, s tim što taj procenat neprestano raste.
Ford takođe u ponudi ima hibridnu verziju manjeg Mavercka, koja ostvaruje još veći uspeh, jer se čak 56 odsto kupaca ovog modela odlučuje za opcioni hibridni pogon za dodatnih 1.500 dolara u poređenju sa standardnim benzinskim četvorocilindrašem.
Međutim, zašto ići na hibride kada se kompletna automobilska industrija okreće čisto električnim modelima?
- Ono što se kupcima veoma sviđa je način na koji mogu da iskoriste hibridni sistem, koji je efikasniji u izvesnim ciklusima eksploatacije. Zatim, tu su nove mogućnosti zbog prisustva baterija - rekao je Ferli.
Među tim novim "mogućnostima" je Fordov "Pro Power Onboard" sistem, koji vozačima pruža mogućnost da iskoriste električni sistem kamioneta preko priključaka prisutnih u tovarnom prostoru, i koriste alat na licu mesta, ili frižider recimo, eliminišući potrebu za nošenjem odvojenog generatora.
- Vidimo da se brojnim kupcima sviđa kombinacija korišćenja baterija za još neke stvari sem pokretanja vozila - kaže Ferli. - Mi samo osluškujemo tržište.
Ford je intenzivno promovisao sposobnosti baterijsko-električnog F-150 Lightning kamioneta, koji pruža mogućnost napajanja čitavog domaćinstva električnom energijom nekoliko dana.
Može biti da je prilikom "osluškivanja mušterija" Ford utvrdio da popularnost dotične sposobnosti prevazilazi spremnost da se u potpunosti pređe na električnu energiju. Kako su rukovodioci detroitskog giganta primetili prošlog četvrtka, usvajanje elektromobila se kreće sporije od očekivanog.
Dakle, u međuvremenu, Ford kupcima koji žele da raspolažu električnom energijom, ali su oprezni po pitanju čisto električnih vozila, može da ponudi hibridne opcije u okviru ponude koja uključuje motore s unutrašnjim sagorevanjem.
- Ipak, nemojte na njih gledati kao na hibride u tradicionalnom smislu, kao što je to Toyota Prius - rekao je Ferli. - Verovatno će se stvari pokazati drugačijim nego što to većina ljudi misli. I, kupcima se to sviđa.