НОВИ ПРОЈЕКАТ: Форд карте баца на хибриде
Ослушкивање муштерија.
Љубитељи хибрида, радујте се, јер Форд Мотор ради на гомили нових модела.
- Видећете много више наших хибридних система - рекао је шеф "Плавог овала", Џим Ферли, након што је компанија известила о приходима оствареним у другом кварталу, обелоданивши растуће губитке које остварује сектор електричних возила.
УПОЗОРЕЊЕ ЗА ВОЗАЧЕ: Никако не смете ове аутомобиле да ПАРКИРАТЕ НАПОЉУ, а ево и зашто
ИМА ДОБРИХ ЉУДИ: Погледајте шта су урадили са аутомобилом свог комшије (ФОТО)
МОЖЕТЕ И САМИ: Поправите поцепани кожни волан (ВИДЕО)
Ови коментари су помало у супротности с недавним порукама произвођача из Детроита, који су хвалили и фаворизовали чисто електричне аутомобиле, у време када се комплетна индустрија окреће остваривању циљева везаних за електрификацију. Што се хибрида тиче, та тема се углавном вртела око Toyote, глобалног лидера, који се суочио с критикама због наводног отпора ЕВ транзицији.
Заправо, Форд не окреће леђа својим "електричним" амбицијама, мада је саопштио да је дошло до увиђања да ће све то дуже да траје него што је првобитно очекивано.
Међутим, без обзира што ће потрошити милијарде да би омасовио производњу чисто електричних аутомобила, амерички произвођач планира да на тржиште лансира више хибридних опција, што је у суштини мотивисано успешним пласманом актуелних бензинско-електричних модела.
- Искрено, били смо изненађени по питању популарности хибридних система за Ф-150 - рекао је Ферли током Фордовог извештавања о приходима у другом кварталу. Више од 10 одсто купаца Ф-150 камионета одлучује се за хибридни модел, рекао је он, с тим што тај проценат непрестано расте.
Форд такође у понуди има хибридну верзију мањег Маверцка, која остварује још већи успех, јер се чак 56 одсто купаца овог модела одлучује за опциони хибридни погон за додатних 1.500 долара у поређењу са стандардним бензинским четвороцилиндрашем.
Међутим, зашто ићи на хибриде када се комплетна аутомобилска индустрија окреће чисто електричним моделима?
- Оно што се купцима веома свиђа је начин на који могу да искористе хибридни систем, који је ефикаснији у извесним циклусима експлоатације. Затим, ту су нове могућности због присуства батерија - рекао је Ферли.
Међу тим новим "могућностима" је Фордов "Про Power Онбоард" систем, који возачима пружа могућност да искористе електрични систем камионета преко прикључака присутних у товарном простору, и користе алат на лицу места, или фрижидер рецимо, елиминишући потребу за ношењем одвојеног генератора.
- Видимо да се бројним купцима свиђа комбинација коришћења батерија за још неке ствари сем покретања возила - каже Ферли. - Ми само ослушкујемо тржиште.
Форд је интензивно промовисао способности батеријско-електричног Ф-150 Lightning камионета, који пружа могућност напајања читавог домаћинства електричном енергијом неколико дана.
Може бити да је приликом "ослушкивања муштерија" Форд утврдио да популарност дотичне способности превазилази спремност да се у потпуности пређе на електричну енергију. Како су руководиоци детроитског гиганта приметили прошлог четвртка, усвајање електромобила се креће спорије од очекиваног.
Дакле, у међувремену, Форд купцима који желе да располажу електричном енергијом, али су опрезни по питању чисто електричних возила, може да понуди хибридне опције у оквиру понуде која укључује моторе с унутрашњим сагоревањем.
- Ипак, немојте на њих гледати као на хибриде у традиционалном смислу, као што је то Toyota Приус - рекао је Ферли. - Вероватно ће се ствари показати другачијим него што то већина људи мисли. И, купцима се то свиђа.