NOVITETI U GRČKOJ PRESTONICI: Svetlosna saobraćajna signalizacija Atine pod upravom Googlea
Zanimljivo je da i Rusi teže tome.
Nadležni organi grčke prestonice Atine, oni koji su zaduženi za pitanja iz sfere saobraćaja, očekuju da se uspostavi saradnja s tehnološkim divom po imenu Google, na koji način bi se smanjili problemi uslovljeni zakrčenjem putne infrastrukture.
STRADALI AUTOMOBILI ZBOG NERVOZNE ŽENE: Posvađala se sa suprugom i uništila nekoliko skupocenih automobila (VIDEO)
VELIKO PITANJE: Šta bi se dogodilo da samo ŽENE voze automobile?
MERCEDES MAJKLA DŽORDANA PRODAJE SE ZA 23 DOLARA: Jedinstveni primerak automobila koji je vozila ŽIVA LEGENDA KOŠARKE
Dakle, po svemu sudeći, Atinjani će uživati u pametnom sistemu regulacije rada saobraćajne svetlosne signalizacije kojom će upravljati Google. Lokalne vlasti su o ovome odlučile kako bi se izborile sa većim gužvama koje nastaju na gradskim ulicama. Google će se koristiti podacima i celularnih mreža i satelita kako bi u optimalnim razmacima diktirao smenu crvenih i zelenih svetlosnih signala, sve uklapajući na način da se omogući što tečniji protok vozila, odnosno zavisno od gustine saobraćaja.
Pored ubrzanja saobraćaja, vlasti Atine žele da se snizi i količina vremena koje građanstvo troši u putovanju do odredišta kroz prestonicu. Sporedni efekat će se odnositi i na povećanje nivoa tačnosti procenjenog vreme prispeća do odredišta putem alternativnih ruta, a koje opet osmišljava i plasira američki div preko aplikacije Google Maps.
Inače, u narodu se kaže da "polovina stanovnika Grčke ima prebivalište u Atini", i to je grubo rečeno tačno. Naime, od 10,64 miliona stanovnika, u najgušće naseljenoj regiji Grčke, a to je regija Atike, živi 3,8 miliona ljudi. Na prestoni grad, od te cifre otpada 3,15 miliona duša, pa nije ni čudo što su gužve u saobraćaju deo svakodnevice tih ljudi.
Zanimljivo je da i Rusi teže tome da osmisle tehnologiju koja se tiče ubrzanja i povećanja bezbednosti saobraćaja. Fokus je na veštačkoj inteligenciji koja nadzire ponašanje vozača na drumu i predviđa genezu potencijalno opasnih situacija, tipa naglih promena saobraćajnih traka, neshvatljivih postupaka osoba za volanom i slično. Eksperti kao glavnu prepreku u implementaciji ove ideje, vide moguće odbijanje vozača da instaliraju ovu špijunsku aplikaciju u svoje vozilo.