NOVO GORIVO: Ne gori kad je izloženo plamenu, a može ga zapaliti SAMO STRUJA pod visokim naponom
Spominje se i veliki napredak u kontekstu sigurnosti i transporta ovog goriva u odnosu na konvencionalni benzin ili dizel.
Benzin, dizel i druga konvencionalna goriva zapaljiva su i mogu uzrokovati požare tokom skladištenja ili transporta. Istraživači sa Univerziteta Kalifornija u Riversajdu (UC Riverside) predvođeni Juži Vangom (Yujie Wangom) stoga su razvili inovativno gorivo koje se ne može zapaliti plamenom, već samo impulsima električne energije.
MOŽE BITI OPASNO PO ŽIVOT: Ako vam se upali ova LAMPICA morate odmah da zaustavite vozilo i PROVERITE OVO
NEĆETE VEROVATI: Koliko vozila ima neispravna svetla?
"POLICAJCI SU BILI ŠOKIRANI": Objavljena fotografija AUTA u koji se uguralo 15-oro odraslih i dece (FOTO)
Prema objavi u časopisu Američkog hemijskog društva, osnova sigurnog goriva je jonska tečnost, koja ima slična svojstva kao i tečna so. Slična je soli koju koristimo u kuhinji, a to je natrijum hlorid. Ona koja je korišćena za ovaj projekt ima nižu tačku topljenja od kuhinjske soli, nizakpritisak pare i organska je. Hemijski inženjeri UC Riversajda promenili su sistem tečnosti zamenivši hlor perhloratom. Potom su pokušali zapaliti gorivo varnicom, odnosno upaljačem, što nije uspelo. Konvencionalni benzin bi se, s druge strane, zapalio tokom eksperimenta. Istraživači su zatim naelektrisali tekućinu i pokušali je ponovno zapaliti upaljačem.
- Čim smo isključili struju, plamen je nestao i mogli smo ponavljati ovaj proces uvek iznova – primeniti napon, videti dim, zapaliti dim, a zatim ga ugasiti. Bili smo uzbuđeni što smo pronašli sistem - napiasli su naučnici.
Primenom višeg napona na tečnost stvara se intenzivniji plamen s većom izlaznom energijom. Prema Mihaelu Zakariahu, metoda bi stoga mogla funkcionirati kao sistem u motoru.
Na ovaj način može se fino meriti nivo sagorevanja, a mnogo je lakše isključiti motor u slučaju nužde, kada se vozaču, na primer, nešto dogodi i kada sisitem detektuje da ne upravlja vozilom.
Prema autorima, sigurno gorivo se teoretski može koristiti u bilo kom vozilu. Međutim, pre nego što se može koristiti u industrijskim proporcijama, još uvek ga treba testirati u različitim motorima, između ostalog kako bi se izmerila njegova efikasnost. Takođe, za sad je ovo gorivo skupo, ali se tvrdi da bi cena mogla padati.
Na kraju, spominje se i veliki napredak u kontekstu sigurnosti i transporta ovog goriva u odnosu na konvencionalni benzin ili dizel.