НОВО ГОРИВО: Не гори кад је изложено пламену, а може га запалити САМО СТРУЈА под високим напоном
Спомиње се и велики напредак у контексту сигурности и транспорта овог горива у односу на конвенционални бензин или дизел.
Бензин, дизел и друга конвенционална горива запаљива су и могу узроковати пожаре током складиштења или транспорта. Истраживачи са Универзитета Калифорнија у Риверсајду (УЦ Риверсиде) предвођени Јужи Vangom (Yujie Wangom) стога су развили иновативно гориво које се не може запалити пламеном, већ само импулсима електричне енергије.
МОЖЕ БИТИ ОПАСНО ПО ЖИВОТ: Ако вам се упали ова ЛАМПИЦА морате одмах да зауставите возило и ПРОВЕРИТЕ ОВО
НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ: Колико возила има неисправна светла?
"ПОЛИЦАЈЦИ СУ БИЛИ ШОКИРАНИ": Објављена фотографија АУТА у који се угурало 15-оро одраслих и деце (ФОТО)
Према објави у часопису Америчког хемијског друштва, основа сигурног горива је јонска течност, која има слична својства као и течна со. Слична је соли коју користимо у кухињи, а то је натријум хлорид. Она која је коришћена за овај пројект има нижу тачку топљења од кухињске соли, низакпритисак паре и органска је. Хемијски инжењери УЦ Риверсајда променили су систем течности заменивши хлор перхлоратом. Потом су покушали запалити гориво варницом, односно упаљачем, што није успело. Конвенционални бензин би се, с друге стране, запалио током експеримента. Истраживачи су затим наелектрисали текућину и покушали је поновно запалити упаљачем.
- Чим смо искључили струју, пламен је нестао и могли смо понављати овај процес увек изнова – применити напон, видети дим, запалити дим, а затим га угасити. Били смо узбуђени што смо пронашли систем - напиасли су научници.
Применом вишег напона на течност ствара се интензивнији пламен с већом излазном енергијом. Према Михаелу Закариаху, метода би стога могла функционирати као систем у мотору.
На овај начин може се фино мерити ниво сагоревања, а много је лакше искључити мотор у случају нужде, када се возачу, на пример, нешто догоди и када сиситем детектује да не управља возилом.
Према ауторима, сигурно гориво се теоретски може користити у било ком возилу. Међутим, пре него што се може користити у индустријским пропорцијама, још увек га треба тестирати у различитим моторима, између осталог како би се измерила његова ефикасност. Такође, за сад је ово гориво скупо, али се тврди да би цена могла падати.
На крају, спомиње се и велики напредак у контексту сигурности и транспорта овог горива у односу на конвенционални бензин или дизел.