OBRADA KOČIONIH DISKOVA: Da ili ne? Kada i kako može da se radi?
Kako odlučiti da li se više isplati obrada starih ili kupovina novih diskova? U nekim situacijama je to teška odluka, a u nekim nema dileme.
Sa povećanjem cena auto delova mnogo vozača pribega ovoj metodi. Istraživali smo, da li se obrada starih kočionih diskova isplati, i koliko može da se uštedi u odnosu na kupovinu novih?
TOP 7 POLOVNJAKA DO 5.000 EVRA: Automobili sa ove liste su SKROMNA VISOKA KLASA
AKO NEMATE OVU STVAR, NEĆETE MOĆI DA REGISTRUJETE AUTO: Od 5. jula mora da se ispuni BITAN uslov, inače padate TEHNIČKI pregled!
ČUVAJTE SE PREVARE: Ako KUPUJETE AUTO IZ NEMAČKE, deo prodavaca ume da sakrije OVAJ bitan podatak
Svaki disk ima minimalnu debljinu, a ukoliko je već suviše blizu tom minimumu, onda nema svrhe obrađivati ga, već je jedino rešenje kupovina novog diska. Jednostavno, ukoliko vaš automobil ima kvalitetne i skupe diskove koji još uvek imaju dovoljno „mesa“, obrada se definitivno isplati. Sa druge strane, ako planirate da kupite nove jeftine diskove za mali gradski auto, obrada starih se verovatno neće finansijski isplatiti.
Kako proveriti debljinu diskova?
Debljinu diskova možete da proverite sami ukoliko imate šubler i ukoliko umete pravilno da ga koristite. Podrazumeva se da morate da znate podatak o minimalnoj debljini diskova. Proveru možete da obavite i u nekom servisu.
Kako da znate koja je minimalna debljina diska?
Taj podatak može da piše u knjizi koju ste dobili uz automobil. Ukoliko tu knjigu nemate, ili je napisana na vama nerazumljivom jeziku, možete da proverite u nekom od servisa koji se bave obradom diskova.
Cena obrade diskova zavisi od više faktora, kao što su prečnik diska, model automobila, vrsta diska… Uglavnom, cena se kreće okvirno od 4.000 pa do 12.000 dinara. Najskuplji diskovi za obradu su oni kod sportskih automobila sa ekstremno visokim performansama, kao što su npr. Audi RS6, BMW M5 i slično.
Uglavnom se pri samoj obradi ne skidaju diskovi sa vozila, tj. obrada se vrši na samom vozilu. Naravno, ako se nekome trese auto pri kočenju, pa treba ispitati glavčine točkova ili neke druge elemente, diskovi se skidaju, ali to je već druga tema.
U dobrom delu mnogi vozači pribegavaju obrad diskova upravo kada zbog tog problema ne prođu tehnički pregled.
Kod nekih automobila problem sa ovalnošću diska dešava upravo zbog glavčine točka. Ali kada se disk obradi prema glavčini točka da to rešava problem. Vozači sa manjim budžetima najčešće u servis dolaze na redovne zamene kočionih pločica, a skoro svi žele da kada menjaju pločice da im se obrade i diskovi, jer su shvatili da je to povoljnije za njih.
Ova opcija se uglavnom isplati vozačima koji imaju snažne, sportske i teške automobile, a koji pritom žele da zadrže svoje kvaitetne i skupe diskove ukoliko su se iskrivili ali je još uvek moguće da se sačuvaju.
Moguće je raditi sve vrste diskova mogu da se obrađuju, bez obzira na to da li na sebi imaju rupe i/ili kanale, ukoliko su izrađeni od metala. Karbon-keramički diskovi koji mogu da se nađu na skupim sportskim ili generalno veoma snažnim automobilima su potpuno druga priča.