TOP 7 POLOVNJAKA DO 5.000 EVRA: Automobili sa ove liste su SKROMNA VISOKA KLASA
Izbor je poprilično veliki i nimalo lak
Mi smo odlučili da vam predstavimo 7 modela sa cenom do 5.000 evra koji su izazvali najpozitivnije reakcije.
TOP 5 NAJBOLJIH AUTOMOBILA DO 3.000 EVRA: Pre kupovine polovnjaka, obavezno pročitajte OVO
TOP 5 NAJBOLJIH POLOVNJAKA DO 1.500 EVRA: Ovo su stvari koje MORATE DA ZNATE pre kupovine
ČUVAJTE SE PREVARE: Ako KUPUJETE AUTO IZ NEMAČKE, deo prodavaca ume da sakrije OVAJ bitan podatak
Citroen C3 2009 – 2016
Druga generacija Citroena C3 je dizajnerski prilično dinamičnija, mada se to ne može reći i za vozne osobine. Mnogi ga smatraju ženskim automobilom, zbog karakterističnog izgleda, a tu su i kompaktne dimenzije u kombinaciji sa dovoljno prostora u kabini, dobra preglednost, udobnost, lagan volan koji dodatno olakšava parkiranje. To ipak ne znači da ne može da bude idealan auto za muškarca koji želi udoban auto kraći od 4 metra u kombinaciji sa štedljivim i dovoljno snažnim dizel motorom pogodnim za duža putovanja, kao npr. 1.6 HDI sa 110 KS.
Citroen C3 druge generacije dostupan je isključivo u verziji sa petora vrata. Za 8 cm je duži i 6 cm širi od prethodne generacije. U proseku je težak oko 1.000 kg, u zavisnosti od opreme i motora (dizelaši su teži). Po pitanju pouzdanosti spada u sredinu - slabiji benzinci su se pokazali prilično pouzdanim i jednostavnim za održavanje. Isto važi i za vešanje. Redizajniran je 2013. godine. Verzije pre i posle redizajna najlakše je prepoznati po amblemu. Do 2013. tzv. „ševron“ stoji samostalno, dok je kod redizajnirane verzije integrisan u dve hromirane lajsne koje čine ram gornjeg dela maske hladnjaka. Dobio je i dnevna LED svetla. Tu su i razne izmene u enterijeru, koji nakon redizajna izgleda prilično lepše. Takođe je unapređena i ponuda motora. Drugi modeli u njegovoj klasi su: VW Polo, Opel Corsa, Renault Clio…
Enterijer
Pozicija sedenja je nešto viša, što obezbeđuje više prostora u kabini i bolju preglednost, ali sa druge strane ima dodatni negativan uticaj na generalni osećaj u krivinama zbog preteranog naginjanja i slabe bočne podrške. Sedišta su udobna i ima dovoljno prostora za četiri osobe, mada može da se smesti i peta. Vozačko radno okruženje je vrlo jednostavno i ergonomično, bez neke ekstravagancije kakva bi se očekivala od jednog Citroena, mada je kod redizajnirane verzije to u dobroj meri “popravljeno”. Naročito lepo deluju verzije sa najbogatijim paketom opreme i velikim ekranom. Materijali su prosečnog kvaliteta - u zavisnosti od verzije i paketa opreme, ima tu i tvrde i meke plastike, lakiranih površina, itd. Osnovna zapremina prtljažnika je 300 litara (u samom vrhu klase), a kada se obore nasloni zadnje klupe dobija se 1.000 do 1.120 litara korisne zapremine. Naslon zadnje klupe se deli u odnosu 60:40, pa može da se prevozi i neki duži predmet uz dva saputnika. Pomalo smeta visoka tovarna ivica. Ima dovoljno pregrada i ostava za sitnice.
Motor
Citroen C3 1.4 benzinski motor dolazi do propadanja dihtunga glave motora, što dovodi do mešanja rashladnog sredstva sa uljem. Pripazite na beli dim iz auspuha, i na ulje u posudi sa rashladnom tečnošću. Može se desiti već nakon pređenih 30000 km. Kod dizela moguće curenja goriva oko ležišta injektora, oseća se miris dizela. Najčešće je neophodno dotegnuti dizne. Brzo habanje zadnjih amortizera. Vlasnici dizela se suočavaju sa problemima sa DPF filterom i plivajućem zamajcom. Obratite pažnju na gubitak snage, dim ili buku i trešenje prilikom kretanja i ubrzanja. Retki slučajevi pregorevanja bombina prerano kod benzinskuh motora 1,4 73.Ponekad buka iz pogonskog kajša HDI 1.4, često zbog napetosti istog kaiša. Proveriti i podesiti pogonski kaiš.
U vožnji
Oslanjanje je veoma meko i podešeno je tako da pruži vrhunsku udobnost. Stoga je vožnja u ovom automobilu udobna i prilikom prelaska preko raznih neravnina uprkos tome što je kraći od 4 metra i ima manje međuosovinsko rastojanje od konkurencije. Međutim, u krivinama se suviše naginje, a upravljač, iako precizan, suviše je lagan i ne daje dovoljno povratnih informacija. Stoga iole oštrija ili brža vožnja kroz krivine teško da predstavlja zadovoljstvo - naprotiv, naročito kada u obzir uzmemo i nedovoljnu bočnu podršku na sedištima. Jednostavno, C3 je predviđen za opuštenu i laganu vožnju čak i u kombinaciji sa snažnijim motorima. Treba ipak imati u vidu da redizajnirana verzija ima nešto kraće opruge (tako kažu u Citroenu) i da je stoga smanjeno naginjanje i vožnja učinjena donekle dinamičnijom.
Prednosti
- lako parkiranje
- preglednost
- manevrisanje sa 3,94 m, C3 ostaje svestran i kratak radijus okretanja je zanimljiv
- Kabina: da je moderna i dobro predstavljena, kvalitet je mnogo bolja u odnosu na prvu generaciju, iako su neki konkurenti bolji
- Potrošnja goriva
Mane
- Preglednost nazad , vidljivost je loša unazad, ali srećom kompenzuje se velikim ogledalima.
- Zvučna izolacija: samo dizel motori, teško je za uši iznad 110 km/h.
- Nedostatak kvaliteta u unutrašnjosti
- Robotizovan menjač BMP5
- naginjanje u krivinama
- visoka tovarna ivica
Audi A4 B7 2004 – 2009
Treća generacija Audi A4 je pokušaj Audi-a da više nego ikada bude alternativa vodećim u klasi BMW -u 3 i Mercedes-u C klase. Iako Audi A4 B7 izgleda vrlo slično prethodnim modelu, dosta je promena, tu je novi agresivniji dizajn. Tu su i neke nove opcije motora, novi menjači i suspenzija je redizajnirana. Ne može baš bolje od svojih rivala, ali ostaje dostojan takmac. Glavna poboljšanja Audi A4 B7 su u karakteristikama vožnje. Umesto da bude Ahilova peta Audija A4, kvalitet vožnja je sada veoma dobra. I držanje Audi A4 B7 je dobro i bez ljuljanja što se ponekad dešavalo u prethodnim generacijama automobila. Audi A4 B7 mnogo je više izbalansiran, a to ga čini boljim za vožnju na svim vrstama puta u svim uslovima.
Dakle, A4 B7 je ozbiljno redizajnirani A4 B6. Između ostalog, dobio je drugačije upravljanje, sređeno je oslanjanje, ubačeni su novi motori, nova savremenija multimedija, napredniji ESP, maska hladnjaka je dobila novi „korporativni“ izgled (kao A6 C6 - 3. generacije)... Sa druge strane, enterijer je ostao gotovo isti, mada vlasnici i ljubitelji automobila VW grupacije generalno ni ne očekuju neke velike promene po ovom pitanju – zašto menjati nešto što je već savršeno? Stigao je 2.0 TDI od 140 KS koji je izazvao pomešana osećanja. Postoje dve verzije, sa 8 i 16 ventila, koje imaju istu snagu i obrtni moment, a koja će biti ugrađena zavisilo je od toga da li auto ima DPF filter. Još uvek nije uvedeno common-rail ubrizgavanje. Tu je i verzija od 170 KS. Na radom mnogih, zadržan je 1.9 TDI u verziji sa 115 KS. „Zloglasni“ 2.5 TDI je ubrzo zamenjen 2.7 TDI motorom sa 180 KS. Stigao je i 3.0 TDI sa 204 ili 233 KS u zavisnosti od godišta. Benzinci nisu bili naročito popularni, mada su 1.8T sa 163 KS i 2.0 TFSI (sa direktnim ubrizgavanjem) prilično zanimljive opcije. Audi A4 B7 dostupan je kao sedan, karavan i kabriolet.
Audi A4 nastavlja da se razlikuje od Bmw 3 i Mercedes C klase prednjim pogonom točkova ili opcijom Quattro pogona na sva četiri točka na moćnijim verzijama. Rukovanje Audi A4 B7 je bezbedno i predvidljivo, dok su modeli opremljeni Quattro pogonom izuzetno sigurni. Varijanta S4 bio dostupan kod Audi A4 B7 i izvodi kao u prethodnom 253 KW / 344 KS u sva tri stila karoserije. Najmoćniji verzija S4 ima V6 turbo motor kapacitetom od 3 litra i snage 333 konja. Audi je predstavio RS4 model, sa tom razlikom što je tradicionalno jedini oblik šasije za RS modele bio karavan, a sada je limuzina i koristi 4,2 V8 FSI motor koji razvija 420 KS / 309 KW. 2005. predstavljena je posebna serija posvećena šampionskoj tituli koju je Audi osvojio u DTM šampionatu i koja koristi 2,0 TFSI motor pojačan na 220 KS / 162 KW, maksimalna brzina 247 km/h. Platforma je spušten za 20 mm i suspenzija je kruća. Isti motor se od 2006. godine isporučuje kupcima sa serijskim Quattro pogonom. Drugi modeli u njegovoj klasi su: BMW serije 3, Mercedes C klase, VW Passat…
ENTERIJER
Audi A4 B7 je predstavio novo lice svetu sa velikom novom maskom, agresivnim farovima, novim dvodelnim zadnjim svetlim i dva auspuha. Dizajn enterijera, međutim , bio je identičan B6 modelu osim modifikovanog volan, sedišta i brzinomera. U kabini je malo prisutan Volkswagen, malo Audi, ali izgleda dobro, aluminijumski i hromirani ukrasi instrumenata i kvalitetni materijali pozitivno utiču na osećaj u automobilu. Raspored instrumenata je logičan i ukratko rečeno sve se nalazi na mestu gde se to i očekuje, dizajn nije posebno inspirativan, ali je zato nivo završne obrade i kvalitet korišćenih materijala na najvišem nivou. Svaki ”klik” prekidača je jasan i odaje utisak dugotrajnosti i pouzdanosti. To čak važi i za ključ koji je najviše izložen habanju. U najbogatijim paketima imamo najviše mekih, kvalitetnih i luksuznih materijala i detalja. Udobna sedišta u osnovnoj verziji, ali i u sportskim verzijama, kada sedišta imaju mnogo više opcija za podešavanje i bolju bočnu podršku. Ergonomija odlična kada su komande u pitanju. Vozač u svakom slučaju može da nađe idealnu poziciju sedenja. Ponuda prostora pozadi je zadovoljavajuća – zavisi od visine vozača/suvozača i putnika pozadi. Karoserija je dobro zaštićena od rđe.
MOTOR
Audi A4 B7 je u osnovi opremljen sa prednjim pogonom sa uzdužno montiranim motorom, ali sa različitim motorima, takođe se može naruči Quattro pogon, sportski modeli S i RS su opremljeni sa Quattro pogonom. Benzinski motori su u rasponu snage od 75 KW do 309 KW, snaga dizel motora je od 85 KW do 171 KW. Najači model Audi A4 B7 je predstavljen u jesen 2005. godine kao RS4 sa 309 KW snage. Prevelika ponuda motora kod Audi A4 čini da izbor nije lak, opsega snage od 100 KS do 420 KS. Preko tri godine životnog veka nije bilo manje od 14 različitih motora dostupnih u Audi A4 B7. 1.6 benzinac sa 75 KW / 148 Nm je najmanji, ali je bolji turbo 1.8T i 2.0T jedinice ili efikasni 2.0 TDI. Tu je 200 KS 2.0 TFSI motor, koji deli sa Golf GTI. Benzinac V6 3.2 -litarski TSI motor sa 255 KS, iako postoji 4.2 V8 u S4. Ponuda dizel motora je jednako impresivna – najviše štedljiv je 1.9 TDI sa 115 KS, ali ako želite malo bolje performanse tu je 2.0 TDI sa 140 KS, koji obezbeđuje dovoljno snage ( kasnije je uvedena varijanta sa 170 KS) . Dizel 2.5 V6 TDI, zamenjen je 2006. od strane više prefinjenog 2.7 TDI jedinice sa 180 KS i 3.0 V6 TDI sa 204 KS i 450 Nm. Postoji izbor manuelnih menjača sa pet i šest brzine, plus šest stepeni automatski i sedam brzina CVT. RS4 pokreće 4.2 – litarski V8 sa 420 KS.
TDI motori su skupi, a kad oni nisu skupi, oni su prešli puno kilometara. Zato je savet za prosečnog vozača, koji ne prelazi mnogo kilometara dvo litarski benzinski motor. To se može naći relativno jeftino, ne predstavlja prepreku saobraćaju i smatra se da je skroman i jednostavan.
U vožnji
U vožnji siguran i stabilan, bolji od B6-ice. Istovremeno udoban, naravno u zavisnosti od veličine točkova i izbora vešanja. Verzija 1.9 TDI sa 115 KS proizvodila se do 2008. godine – dakle, od početka do kraja. Ubrzava do 100 km/h za 11,2 sekunde, što je daleko od nečega čime bi vlasnik A4-ke mogao da se hvali, ali bar je reč o pouzdanom motoru uz koji će auto jednog dana sigurno lako naći kupca. Sa druge strane, 2.0 TDI sa svojih 140 KS do stotke stiže za 9,7 sekundi, što deluje znatno primamljivije. Verzija 2.0 TDI sa 170 KS isto to postiže za 8,6 sekundi, što je već čini vrlo zanimljivom po pitanju performansi. Audi S4 je zadržao isti motor iz B6-ice, dok je RS4 po prvi put postao dostupan kao sedan i kabriolet – kod prethodnih generacija RS4 se proizvodio samo kao karavan.
Prednosti
- kvalitet
- vozne osobine
- dizajn
Mane
- cena polovnjaka
- pregrade/ostave za stvari
- otvor prtljažnika kod sedana
U srednjoj klasi automobila Audi A4 B7 veoma je dobro pozicioniran automobil koji je pouzdan i veoma tražen na tržištu, a ima malo mana. Audi A4 B7 je automobil, koji mnogi ljudi smatraju kao pouzdan model. Nažalost, ljudi često biraju pogrešne motore, a kasnije u eksploataciji vozila su veoma razočarani što njihov automobil pravi toliko problema. Da biste izbegli takva iznenađenja, pre kupovine potrebno je da pažljivo proveriti stanje auta i motora.
Toyota RAV4 2000-2005
Toyota RAV4 je jedan od prvih pravih SUV-ova, krosovera ili kako god želite da nazovete ovu klasu vozila, pošto su bukvalno sve granice odavno nestale bez obzira da li je u pitanju klirens, vrsta pogona, izgled, terenske mogućnosti... Japanci su imali odličnu viziju kada su začeli liniju RAV4. Prva generacija je bila odlična, a ova druga je ispunila sva očekivanja. Svi modeli opremljeni su sa novim 2.0L VVT benzinskim motorom, sa pogonom na sva četiri točka. Opcionalno je na Toyota RAV4 Edge modelu dostupan ABS sistem. Klima uređaj je instaliran na oba modela. RAV4 druge generacije imao je izuzetno uspešnu prodaju i to potpuno zasluženo. I konstruktori i dizajneri su napravili odličan posao, bez obzira da li je u pitanju duža ili kraća verzija. Prvo je stigla duža, a zatim kraća. Redizajniran je 2003. godine. Tada je dobio nove farove i drugačije branike sa okruglim svetlima za maglu, a izmenjene su i zadnje svetlosne grupe. Unapređen je enterijer, a postala je dostupna i bogatija oprema. Toyota RAV4 može da se okarakteriše kao veoma pouzdan automobil. Istina, nema baš bogat izbor motora, ali to je vrlo verovatno pokazatelj da Japanci nisu hteli da rizikuju, već su išli samo na proverena rešenja.
2004. godine napravljen je „facelift“ kod kojeg je došlo do manje izmene dizajna, poboljšanja opreme, te u nekim regijama, sa novim benzinskim motorom 2.4 snage 161 KS.
Toyota RAV4 Edge model je preimenovan u CV, te mu je oprema nadograđena pa tako sada dolazi sa novim, lakiranim branicima te kružnim svetlima za maglu, te belim „žmigavcima“. 2005. je u ponudu dodat novi model „Toyota RAV4 CV Sport“ sa prednjim „spojlerom“ na haubi, davajući mu agresivniji izgled. Drugi modeli u njegovoj klasi su: Kia Sportage, Nissan X-Trail, Hyundai Santa Fe…
ENTERIJER
U kabini imate osećaj kao da se nalazite u klasičnom automobilu, samo što imate višu poziciju sedenja, što uopšte nije loše pošto tako imate bolju preglednost. Ipak, uprkos solidnim mogućnostima podešavanja, nije baš lako naći idealnu poziciju zbog toga što je volan postavljen pod specifičnim uglom. Ergonomija je dobra. Ponuda prostra je sasvim adekvatna. Kvalitet materijala i završna obrada su solidni. RAV4 je dolazio u tri paketa opreme: NV koji ima pogon na dva točka, te NRG, GX i VX koji imaju pogon na sva četiri.
Motor
Svi modeli opremljeni su sa novim 2.0L VVT benzinskim motorom, sa pogonom na sva četiri točka. Od ostalih dostupnih motora tu su 2.0 dizelski te 1.8 i 2.4 benzinski. Snaga im je 122 KS , odnosno 148 KS za benzinske motore. Potrošnja benzinskih motora se kreće oko 8.8 L dok je potrošnja dizela oko 7.2 L / 100 km, u kombinovanoj vožnji
Kraća verzija sa troja vrata ima prtljažnik od samo 150 litara. Dugačka je 387 cm, što je zaista kompaktno za ovu vrstu vozila. Stoga ne možemo da zamerimo malu zapreminu prtljažnika. Verzija sa petora vrata dugačka je 426 cm, pa ima i solidan prtljažnik od 400 do 1.500 litara sa oborenim naslonima. Velika zamerka je to što se vrata prtljažnika otvaraju u stranu i to udesno. To može da bude vrlo nezgodno kada ste paralelno parkirani i planirate da ubacujete neke stvari u prtljažnik, pošto vas vrata jednostavno blokiraju da prođete.
U vožnji
RAV4 nije namenjen vožnji po težem terenu, ali se zato odlično ponaša po asfaltu. U svakom slučaju, ne plaši se da siđe sa asfalta i da savlada i lošiji neasfaltirani put. Na asfaltu se ponaša kao klasičan automobil, tako da su i duža putovanja u njemu prijatna. Udobnost je zadovoljavajuća. Prolazak kroz krivine je siguran, osim ako ne preterujete sa brzinom. Menjač je precizan. Nema reduktor, što se generalno ni ne očekuje od ove klase.
Prednosti
- Dobro dizajnirana unutrašnjost
- Profinjen i efikasan motor
- Udobna prednja sedišta
- pouzdanost
- svestranost
- vozne karakteristike
Mane
- otvaranje vrata prtljažnika
- potrošnja benzinca
- zvučna izolacija
- Visoka cena
- Kod benzinskih motora lambda sonda u izduvu otkazuje, a zamena je dosta skupa
- Kod dizel motora se pojavljuju problemi sa plivajućim zamajcem
Peugeot 308 2007-2013
308-ica je nastavila uspešan dizajnerski stil koji je započela 206-ica. Dok je hečbek verzija prosečan predstavnik tzv. „golf“ klase, karavan nudi fantastičnu fleksibilnost i ponudu prostora, tako da je prosto neverovatno da nije popularniji kod vozača kojima je potreban karavan. Inače, naslednik 308-ice nije 309-ka, pošto je ta oznaka davnih godina već zauzeta, već je zadržana oznaka 308 (druge generacije). Peugeot 308 je krenuo u prodaju 2007. godine. Druga generacija je stigla 2013, ali je zadržala istu oznaku modela, pošto je već ranije postojao model 309. Dostupan je kao klasičan hečbek sa troja i petora vrata, kao karavan i kao kupe-kabrio (kabrio sa čvrstim krovom). Redizajnirana verzija predstavljena je u martu 2011. godine, ali što se tiče enterijera nije donela ništa specijalno. Nekoliko detalja se razlikuje, kao npr. plastika koja imitira metal, neki lakirani detalji, drugačiji dezen sedišta i slično. U suštini enterijer je i pre redizajna izgledao dobro tako da nije bilo ni potrebe za promenama. Hečbek je dužine 4.276 mm. Od 307-ice je duži za 74 mm i širi za 53 mm. Međuosovinsko rastojanje im je isto, pošto 308-ica koristi istu platformu kao 307-ica. U enterijeru ima za nijansu više prostora u odnosu na 307-icu. Inače, u karavan verziji 308-ica je dugačka 4.5 metara. Drugi modeli u njegovoj klasi su: Ford Focus, Opel Astra, VW Golf…
Enterijer
Kabina je stilski lepo izvedena. Korišćeni su relativno kvalitetni materijali. Vlasnici se žale na rukohvate na vratima. Sportskom utisku doprinosi volan blago zasečen pri dnu kao kod Audija. Ručica menjača je kratka, ali na dohvat ruke. Komande na prednjoj i centralnoj konzoli su logično postavljene, vrlo ergonomski. Upravljanje klima uređajem je vrlo lako i intuitivno. Preglednost je prosečna za ovu klasu. Sedišta su dobro urađena, sa dobrom bočnom podrškom, mada i to zavisi od paketa opreme. Obezbeđeno je dovoljno prostora i pregrada za ostavljanje raznih stvari. Na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta čak i ako ste visoki oko 185 cm ili više.
Treba naglasiti veliku razliku u konfiguraciji zadnjeg dela kabine između hečbeka i karavana. Hečbek ima klasičan prtljažnik, pristojne zapremine, ali problem pravi veoma visoka tovarna ivica. Međutim, kod karavana je primenjen recept kao kod nekog minivena. U drugom redu postoje tri odvojena sedišta, pri čemu naslon svakog može posebno da se obori, svako sedište pojedinačno može sa oborenim naslonom da se podigne sa poda i postavi uz prednja sedišta, a takođe svako sedište može u potpunosti da se izvadi iz automobila. Moguće je u sam prtljažnik ubaciti još dva sedišta (dobijate sedmosed), a možete da uzmete sedište iz drugog reda i da montirate ga u prtljažnik, odnosno u treći red. Dakle, zaista je mnogo kombinacija na raspolaganju. Ako izvadite sva sedišta osim vozačkog i suvozačko
U vožnji
U vožnji se ponaša stabilno i sigurno. Tvrđi je nego što se to očekuje od jednog „francuza“, naročito ako vozite primerak sa felnama od npr. 17 ili 18 inča. Udobnost bi u svakom slučaju mogla da bude bolja. Volan je prilično direktan i dovoljno progresivan. Kočnice su dobre. Našim vozačima su najzanimljiviji 1.6 HDI i 2.0 HDI dizelaši u više verzija. Što se tiče benzinaca oni se generalno nisu proslavili pouzdanošću, bez obzira da li imaju turbopunjač ili ne.
Prednosti
- prtljažnik kod karavana
- vozne osobine
- mogućnost pretvaranja u sedmosed
Mane
- udobnost
- problematični benzinci
- visok tovarni prag kod hečbeka
VW Passat B6 2005-2010
Ovom polovnjaku smo posvetili poseban članak, svakako da zaslužuje da se nadje na našoj listi.
Audi A3 2003 – 2013
Prva generacija je bila prava mala senzacija 1996. kada se pojavio godinu dana pre Golfa IV. Druga generacija je privukla istu, ako ne i veću pažnju. Premijum imidž marke Audi u “golf” klasi - po ceni dovoljno nižoj da bude dostupan onima kojima je A4 preskup. Njegov uspeh je naveo i druge premijum proizvođače da ponude modele u ovoj klasi. 2003. godine pojavio se Audi A3 8P/8PA koji je kao i prethodna generacija usko povezan s Golfom, ovaj put je to peta generacija Golfa. Audi A3 sa Goflom V deli mnoge komponente kao što su neki motori, šasija, ujedno se smatra luksuznom i sportskom alternativom Golfa V. Platformu oznake PK35 pored Audi A3 druge generacije koriste Golf 5 -icom, Škoda Octavia 2, Seat Leon 2 i druga generacija Audi TT. Postoje tri varijante Audi A3: karoserija sa troja vrata kompakt, a od septembra 2004., sa petoro vrata „Sportback “ i od marta 2008. Audi A3 kabriolet sa platnenim krovom sa četiri sedišta.
Vrlo popularan kao polovnjak, iako drži prilično visoku cenu, a ni održavanje mu nije baš jeftino. Postoji više verzija. Klasičan hečbek sa troja vrata (dužine 4.240 mm) i Sportback sa petora vrata koji je oko 8 cm duži. Tu je i kabriolet. Redizajniran je 2008. kada je između ostalog dobio drugačiji prednji i zadnji kraj, kao i “common rail” 2.0 TDI motore. Tada je stigla i kabriolet verzija. Pokreću ga poznati motori iz VW grupacije, pri čemu je najsnažniji 2.5 TFSI sa 340 KS u verziji RS3. Generalno je pouzdan, uz poznate probleme pojedinih motora. Antikorozivna zaštita je odlična. Kvalitetna izrada. Na ovom automobilu su rešeni tehnički problemi koje su pratili prethodnu generaciju. Audi A3 druge generacije preuzima sve karakteristike prethodnog modela, koji su : visok kvalitet izrade, Dinamic Drive, visoka bezbednost i odlične benzinske i dizel agregate, sa kojima se uživa u vožnji.Audi A3 je dva puta redizajniran. Prvi put 2005. čisto kozmetički postupak – verzija sa troje vrata dobila je veliku rešetku hladnjaka, baš isto kao i Sportback. Drugi restailing je sproveden 2008. ovaj put osvežen je prednji deo automobila i unutrašnjost, najkarakterističniji su novi farovi sa LED diodama. Sportski verzija S3 debitovala je 2006. Automobil je opremljen 2.0 TFSI benzinskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem sa 265 KS. Kao standard svaki primerak je dostupan sa quattro pogonom. Ali to nije stalni pogon na četiri točka, određeni stepen pogona se prebacuje na zadnje točkove kada prednji točkovi proklizavaju. U 2008, asortiman proširen sa verzijom S3 Sportback. Drugi modeli u njegovoj klasi su: VW Golf, Seat Leon, BMW serije 1, Ford Focus, Volvo C30…
Enterijer
Kao što i priliči premijum automobila, unutrašnjost modela Audi A3 uređena je sa visoko kvalitetnim materijalima, obraćajući pažnju na preciznost uklapanja. Tabla Audija A3 je u potpunosti izgrađen od crne plastike i nemački odiše jednostavnošću i elegancijom. Volan i ručica menjača su obloženi kožom. Hromiranim prstenovima oko sat i hromiranim trakama ispod tastera. Lepo kao što je funkcionalno, prstenovi oko ventilacionih otvora, koji takođe služe kao dugmad za određivanje stepena ventilacije.
Završni detalji su odlični, ostavlja utisak luksuza, sedišta mogu da se podešavaju po svim osama, kao i volan, tako da će svako moći da ga podesi prema svojim potrebama. Prostor u kabini je veći nego u generaciji pre. Postoji dobra količina prostora za putnike i prtljag. Audi A3 ima zapreminu prtljažnika od 350 litara, što je prilično prosečno za porodični hečbek, mada kada se spuste zadnja sedišta naraste na 1100 litara. Parkiranje nije previše teško, ali niski speed manevri su pomagali svojim krugom okretanja i opcionim parking senzorima.
Sjajan dizajn i nemački nivo kvaliteta su stvari koje su privukle dosta kupaca ovog Audijevog modela. Audi A3 je čak uspeo da se po kvalitetu vožnje dosta približi BMW modela, ali ipak ne i da ga dostigne i prestigne. Kabina je odlično izolovana pa kako u gradu tako i na otvorenom putu možete uživati u – tišini. U kabini je sve na visokom nivou, materijali deluju impresivno, a instrumenti pregledno i moderno. Što se bezbednosti tiče, A3 je dobio četiri zvezdice na Euro NCAP testu za bezbednost putnika i tri za bezbednost dece. Audi A3 je lep za vožnju i lak za upravljanje, mada mu fali oštrine kakvu ima BMW. Udoban je i tih pri većim brzinama, iako je na Sport modelima suspenzija suviše tvrda.
Motor
Audi A3 je ponuđen uz veliki broj pogonskih jedinica. U slučaju benzinskih motora, kupci mogu da se odluče za 1.2 TSI (105 KS), 1.4 TFSI (125 KS), 1.6 (102 KS), 1.6 FSI (115 KS), 1.8 TFSI (160 KS), 2.0 FSI (150 KS), 2.0 TFSI (200 KS i 265 KS) i 3.2 FSI V6 (250 KS). U slučaju dizel motora koje možete izabrati su 1.6 TDI (90 KS i 105 KS), 1.9 TDI (105 KS) i 2.0 TDI (140 KS i 170 KS). Disk može da se prenese na prednje ili quattro verzijama četiri točka, izabrati manuelni menjač je 5 ili 6 stepeni menjač sa 6 – stepeni automatski DSG. Kupcima je dostupno mnogo različitih motora. Benzinski motori Audi A3 kreću sa snagom od 102 KS, ali sežu do 250 KS. Serijski su svi motori na prednji pogon, ali uz doplatu se mogao naručiti pogon na sva četiri točka „quattro“. Kod najjačeg Audi A3 benzinskog motora je „quattro“ pogon serijski. Svi benzinski motori ispunjavaju Euro 4 normu. Benzinski motori retko pate od mehaničkih nedostataka. Ako nešto nije u redu sa njima, to je obično krivica nekog elektronskog senzora.
U vožnji
Upravljiv i stabilan, mada preko volana ne šalje vozaču dovoljno informacija. Za sportski nastrojene vozače volan je suviše lagan. Više je orijentisan na komfornu i opušteniju vožnju. Udobnost je prosečna, mada mnogi primerci imaju velike felne sa gumama nižeg profila što kvari utisak. Među popularnijim motorima su 1.9 TDI sa 105 KS i 2.0 TDI sa 140 KS. Slabiji se pokazao pouzdanijim.
Prednosti
- Kvalitet generalno
- Udobna sedišta
- Dobro drži cenu
Mane
- Visok rizik od krađe
- Skupo održavanje
- Preglednost
Sveukupno Audi A3 druge generacije je jako pouzdan automobil s relativno malo mana,a to ga svrstava među najpoželjnije polovne automobile zbog toga je i cena nakon mnogo godina na tržištu odgovarajuće visoka. Kvalitet izrade je u rangu sa skupljim Audi modelima, ali zato i cenom prati kvalitet. Gubi vrednost veoma sporo, tako da primerci stari oko 15 godina izgube tek oko trećine
cene za koju su kupljeni novi.
BMW 3 E90 2005 - 2012
BMW je 2005. javnosti predstavio novu generaciju Bmw 3 koji je redizajniran pod nadzorom Chrisa Bangle-a poznatog po kontraverznom dizajnu serija 5 i 7. Dizajn Bmw 3 koji čini polovinu prodatih Bmw automobila, nije radikalan u onoj meri u kojoj su modeli serija 5 i 7 bili redizajnirani. Bmw 3 pete generacije je označen sa E90 ( sedan ), E91 ( karavan ), kupe ( E92 ) i kabriolet ( E93 ) je bio šesta godina na tržištu, godine manje – kupe i kabriolet. Kao i njegov prethodnik, BMW 3 E90 ne šokira prostorom na zadnjim sedištima i zapreminom prtljažnika. Ako se prihvatite sportsku suspenziju i upravljački sistem koji reaguje na najmanje kretanje volana, bićete srećni. Nakon tri godine od pojave Bmw 3 E90 je prošao prvi restailing. Sedan, kupe i kabriolet su takođe dostupni u varijanti M Power 4 – litarski V8 motor sa 420 konjskih snaga. Bmw 3 može takođe biti opremljen sa pogonom na četiri točka od strane proizvođača po imenu Bmw xDrive. Na tržištu se takmiči prvenstveno sa konkurentima kao što su Mercedes C- klase, Audi 4 i Alfa Romeo 159
Onaj ko kupuje ovakav BMW treba da bude svestan da ukoliko želi premijum auto koji se ponosi sportskim imidžom, da treba da bude spreman i na više troškove održavanja. Mnogi se opeku, kupe jeftin auto, a zatim shvate da u njega treba uložiti još mnogo novca kako bi bio u potpunosti ispravan. Uprkos tome, vrlo je tražen, pošto ima jedinstven imidž. Ima run-flat gume, koje neki vlasnici menjaju klasičnim pneumaticima, što utiče na ukupne vozne osobine. Jednostavno, vešanje je podešeno za run-flat pneumatike koji imaju neuporedivo čvršće bokove od klasičnih. Takođe, nemate fabričke podatke na koji pritisak treba da naduvate obične pneumatike, pošto fabrika daje samo podatke za run-flat gume. Redizajnirana verzija stigla je 2008. godine. Prema BMW-ovim informacijama prodato je ukupno 3.080.000 primeraka, od čega 1.825.000 sedana i 620.000 karavana. Drugi modeli u njegovoj klasi su: Mercedes C klase, Audi A4, VW Passat…
U Jesen 2008. restailing je Bmw 3 dao oštriji stil i osveženje unutrašnjosti. U odnosu na Mercedec C klasu, BMW 3 E90 je sportska alternativa s vrlo dobrim upravljanjem.
Enterijer
Stilski, Bmw 3 E90 se zasniva na idejama koje se koriste u njegovim prethodnicima, iako je malo dinamičniji i agresivniji. Bmw 3 E90 je kombinacija visokokvalitetne kabine sa pristojnim nivoom opreme. Novo kod Bmw 3 E90 je iDrive informacioni sistem koji podržava navigaciju, radio i klimu. Prednja sedišta su odlična, posebno sportska. Na zadnjim sedištima mesta nema previše. Bmw 3 ima veći prtljažnik od svog prethodnika. Važno je napomenuti da sklapanje zadnjeg sedišta ne dolazi kao standardno, tako da ako želite da nosite veće stvari, kao što su bicikli moraćete da navedete kao opciju sklapanje zadnjih sedišta. Bmw 3 E90 je primetno povećan: dužina je 4250 mm ( 49 mm duži ), širina je 1817 mm (78 mm širi) i 1421 mm visok ( 6 mm viši). Međuosovinsko rastojanje je produženo za 35 mm u odnosu na prethodnog E46 na ukupno 2760 mm. Gepek limuzine ili karavana nudi zapreminu od 460 litara. Kupe prevozi teret zapremine do 440 litara, kabriolet ima zapreminu prtljažnika 210 – 350 litara.
Karoserija je vrlo dobra i ne postoje problemi sa korozijom. Prethodna Bmw 3 serija je reper u klasi za rukovanje i peta generacija Bmw 3 postavlja još veće repere. Sa odličnim rasporedom težine i pogonom na zadnje točkove, Bmw se oseća savršeno izbalansiranim kada se vozi na izazovnim putevima, odgovarajući odmah na pokrete upravljača. Dok prednja osovina je zasnovan na McPherson, pozadi multi-link, 50/50 raspodela težine, precizno upravljanje i precizno menjanje stepena prenosa čine Bmw 3 prijatnim za vožnju. A u isto udobnosti je dobra, osim, naravno M3. Takođe je neverovatno dobro izbalansiran i veoma agilan. Na Euro NCAP crash testovima 2005. Bmw 3 E90 je prošao sa odličnim rezultatima.
Motor
Motori su ponos Bmw -ea. Nije izuzetak ni Bmw 3 E90. Motore karakterišu dobre performanse i razumna potrošnja, koja, s obzirom na jačinu zvuka i snage motora su u razumnim brojevima. Kod Bmw 3 E90 u ponudi je više od 20 motora, sa snagom od 115 KS 316d (2.0), do 450 KS u M3 GTS (4.4 V8). Najslabija benzinac ima 116 KS 316i (1.6), najmoćniji dizel 286 KS u 335d (3,0 R6). Za svakog po nešto. Mogu biti samo razočarani fanovi TNG auto gasa. Većina benzinaca ima direktno ubrizgavanje, što ga čini ne ekonomičnim za ugradnju gasa.
Bmw 3 E90 – limuzina sišao sa proizvodne trake početkom 2005. sa 320i , 320d, 325i i 330i . U jesen iste godine uz limuzinu je dodat karavan ( Touring ) oznake E91, kao i novi motori 318i, 318d, 330d. U 2006. pridružili su se Coupe E92 i E93 kabriolet. Takođe tu su nove verzije motora, i to 320si ( 127 KW) , biturbo 335i , 335d i tri – litarski šestocilindrični dizel označeni 325d. 2007. dolazi Bmw M3 sa osmocilindričnim motorom ispod haube sa 309Kw. Iste godine dizelima 318d i 320d je povećana snage do 105 KW / 130KW. 2008. Bmw uvodi novu tehniku po imenu EfficientDinamics da smanji potrošnju goriva. U 2008. dobi šestocilindrični dizel 33od sa više snage 180Kw. U jesen iste godine, Bmw 3 E90 je imao restailing. 2009. se pojavio najslabiji dizel 316d (85 KW). U 2010. dolazi 335S sa 225 KW. 2011. prestao da se proizvodi Bmw 3 E90. Naslednik Bmw 3 F30 došao je u prodaju u 2012. Od tehničke zanimljivosti vrednih pomena kod Bmw 3 E90 su direktna ubrizgavanja benzina, Adaptive Cruise Control i ekološki prihvatljivih verzije Efficient Dinamics sa Start-Stop sistemom. Baza ponude benzinaca pored 1,6 motora, čine dvolitarski N46 u verzijama 318i (95 KW / 100 KW / 105 KW) i 320i (110 KW / 115 KW / 125 KW). Šestcilindarski linijski motor N52 je u ponudi u dve verzije, 325i (160 KW) i 330i (190 KW / 200 KW) . Kao i šestocilindrični motori i četvorocilindrični motori imaju četiri ventila po cilindru, koji su kontrolisani od strane naprednog sistema kontrole ventila (Valvetronic) i tajminga (Double VANOS). Svi motori su uglavnom pouzdani, najčešće imaju problema sa bobinama i senzorom bregaste osovine.
U vožnji
I dalje je u vrhu kada je u pitanju dinamika vožnje. Ipak, za razliku od prethodnika ne postavlja vozne osobine na prvo mesto, već se udobnošću, komforom i drugim stvarima suprotstavlja svojim glavnim rivalima koji sa druge strane uporno njega direktno napadaju sve boljim i boljim ponašanjem na putu. Nažalost, udobnost ipak nije na nivou koji se očekuje od jednog premijum automobila. Zvučna izolacija je odlična. Ljubitelji BMW-a su se naročito oduševljavali 335 benzinskom verzijom sa 3.0-litarskim motorom i dva turbopunjača. Nažalost, nije se dobro pokazao kada je pouzdanost u pitanju, pa je zamenjen verzijom sa jednim turbopunjačem.
Prednosti
- kvalitet materijala u kabini
- vozne osobine
- prostranost
Mane
- udobnost
- prtljažnik
- skupi run-flat pneumatici
- visoka cena održavanja
Bmw 3 E90 nije jednostavno tehničko praćenje E46. Mnoge komponente, kao što su suspenzija i elektronika, razvijeni su od nule. Bmw 3 E90 ima snažne motore, odličnu šasiju, se sve više danas retki pogon na zadnje točkove.Održavan Bmw 3 E90 ne pravi nikakve veće probleme, održavanje, remont i rezervni delovi nisu jeftini. Popravke nisu jeftine, jer moderna tehnika postavlja visoke zahteve u pogledu poznavanja mehanike i kvaliteta delova.Generalno, Bmw 3 E90 je veoma dobro napravljen i impresioniran u unutrašnjosti sa kvalitetnim materijalima.