ТОП 7 ПОЛОВЊАКА ДО 5.000 ЕВРА: Аутомобили са ове листе су СКРОМНА ВИСОКА КЛАСА
Избор је поприлично велики и нимало лак
Ми смо одлучили да вам представимо 7 модела са ценом до 5.000 евра који су изазвали најпозитивније реакције.
ТОП 5 НАЈБОЉИХ АУТОМОБИЛА ДО 3.000 ЕВРА: Пре куповине половњака, обавезно прочитајте ОВО
ТОП 5 НАЈБОЉИХ ПОЛОВЊАКА ДО 1.500 ЕВРА: Ово су ствари које МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ пре куповине
ЧУВАЈТЕ СЕ ПРЕВАРЕ: Ако КУПУЈЕТЕ АУТО ИЗ НЕМАЧКЕ, део продаваца уме да сакрије ОВАЈ битан податак
Цитроен Ц3 2009 – 2016
Друга генерација Цитроена Ц3 је дизајнерски прилично динамичнија, мада се то не може рећи и за возне особине. Многи га сматрају женским аутомобилом, због карактеристичног изгледа, а ту су и компактне димензије у комбинацији са довољно простора у кабини, добра прегледност, удобност, лаган волан који додатно олакшава паркирање. То ипак не значи да не може да буде идеалан ауто за мушкарца који жели удобан ауто краћи од 4 метра у комбинацији са штедљивим и довољно снажним дизел мотором погодним за дужа путовања, као нпр. 1.6 ХДИ са 110 КС.
Цитроен Ц3 друге генерације доступан је искључиво у верзији са петора врата. За 8 цм је дужи и 6 цм шири од претходне генерације. У просеку је тежак око 1.000 кг, у зависности од опреме и мотора (дизелаши су тежи). По питању поузданости спада у средину - слабији бензинци су се показали прилично поузданим и једноставним за одржавање. Исто важи и за вешање. Редизајниран је 2013. године. Верзије пре и после редизајна најлакше је препознати по амблему. До 2013. тзв. „шеврон“ стоји самостално, док је код редизајниране верзије интегрисан у две хромиране лајсне које чине рам горњег дела маске хладњака. Добио је и дневна ЛЕД светла. Ту су и разне измене у ентеријеру, који након редизајна изгледа прилично лепше. Такође је унапређена и понуда мотора. Други модели у његовој класи су: VW Поло, Опел Цорса, Renault Clio…
Ентеријер
Позиција седења је нешто виша, што обезбеђује више простора у кабини и бољу прегледност, али са друге стране има додатни негативан утицај на генерални осећај у кривинама због претераног нагињања и слабе бочне подршке. Седишта су удобна и има довољно простора за четири особе, мада може да се смести и пета. Возачко радно окружење је врло једноставно и ергономично, без неке екстраваганције каква би се очекивала од једног Цитроена, мада је код редизајниране верзије то у доброј мери “поправљено”. Нарочито лепо делују верзије са најбогатијим пакетом опреме и великим екраном. Материјали су просечног квалитета - у зависности од верзије и пакета опреме, има ту и тврде и меке пластике, лакираних површина, итд. Основна запремина пртљажника је 300 литара (у самом врху класе), а када се оборе наслони задње клупе добија се 1.000 до 1.120 литара корисне запремине. Наслон задње клупе се дели у односу 60:40, па може да се превози и неки дужи предмет уз два сапутника. Помало смета висока товарна ивица. Има довољно преграда и остава за ситнице.
Мотор
Цитроен Ц3 1.4 бензински мотор долази до пропадања дихтунга главе мотора, што доводи до мешања расхладног средства са уљем. Припазите на бели дим из ауспуха, и на уље у посуди са расхладном течношћу. Може се десити већ након пређених 30000 км. Код дизела могуће цурења горива око лежишта инјектора, осећа се мирис дизела. Најчешће је неопходно дотегнути дизне. Брзо хабање задњих амортизера. Власници дизела се суочавају са проблемима са ДПФ филтером и пливајућем замајцом. Обратите пажњу на губитак снаге, дим или буку и трешење приликом кретања и убрзања. Ретки случајеви прегоревања бомбина прерано код бензинскух мотора 1,4 73.Понекад бука из погонског кајша ХДИ 1.4, често због напетости истог каиша. Проверити и подесити погонски каиш.
У вожњи
Ослањање је веома меко и подешено је тако да пружи врхунску удобност. Стога је вожња у овом аутомобилу удобна и приликом преласка преко разних неравнина упркос томе што је краћи од 4 метра и има мање међуосовинско растојање од конкуренције. Међутим, у кривинама се сувише нагиње, а управљач, иако прецизан, сувише је лаган и не даје довољно повратних информација. Стога иоле оштрија или бржа вожња кроз кривине тешко да представља задовољство - напротив, нарочито када у обзир узмемо и недовољну бочну подршку на седиштима. Једноставно, Ц3 је предвиђен за опуштену и лагану вожњу чак и у комбинацији са снажнијим моторима. Треба ипак имати у виду да редизајнирана верзија има нешто краће опруге (тако кажу у Цитроену) и да је стога смањено нагињање и вожња учињена донекле динамичнијом.
Предности
- лако паркирање
- прегледност
- маневрисање са 3,94 м, Ц3 остаје свестран и кратак радијус окретања је занимљив
- Кабина: да је модерна и добро представљена, квалитет је много боља у односу на прву генерацију, иако су неки конкуренти бољи
- Потрошња горива
Мане
- Прегледност назад , видљивост је лоша уназад, али срећом компензује се великим огледалима.
- Звучна изолација: само дизел мотори, тешко је за уши изнад 110 км/х.
- Недостатак квалитета у унутрашњости
- Роботизован мењач БМП5
- нагињање у кривинама
- висока товарна ивица
Ауди А4 Б7 2004 – 2009
Трећа генерација Ауди А4 је покушај Ауди-а да више него икада буде алтернатива водећим у класи BMW -u 3 и Мерцедес-у Ц класе. Иако Ауди А4 Б7 изгледа врло слично претходним моделу, доста је промена, ту је нови агресивнији дизајн. Ту су и неке нове опције мотора, нови мењачи и суспензија је редизајнирана. Не може баш боље од својих ривала, али остаје достојан такмац. Главна побољшања Ауди А4 Б7 су у карактеристикама вожње. Уместо да буде Ахилова пета Аудија А4, квалитет вожња је сада веома добра. И држање Ауди А4 Б7 је добро и без љуљања што се понекад дешавало у претходним генерацијама аутомобила. Ауди А4 Б7 много је више избалансиран, а то га чини бољим за вожњу на свим врстама пута у свим условима.
Дакле, А4 Б7 је озбиљно редизајнирани А4 Б6. Између осталог, добио је другачије управљање, сређено је ослањање, убачени су нови мотори, нова савременија мултимедија, напреднији ЕСП, маска хладњака је добила нови „корпоративни“ изглед (као А6 Ц6 - 3. генерације)... Са друге стране, ентеријер је остао готово исти, мада власници и љубитељи аутомобила VW групације генерално ни не очекују неке велике промене по овом питању – зашто мењати нешто што је већ савршено? Стигао је 2.0 ТДИ од 140 КС који је изазвао помешана осећања. Постоје две верзије, са 8 и 16 вентила, које имају исту снагу и обртни момент, а која ће бити уграђена зависило је од тога да ли ауто има ДПФ филтер. Још увек није уведено common-rail убризгавање. Ту је и верзија од 170 КС. На радом многих, задржан је 1.9 ТДИ у верзији са 115 КС. „Злогласни“ 2.5 ТДИ је убрзо замењен 2.7 ТДИ мотором са 180 КС. Стигао је и 3.0 ТДИ са 204 или 233 КС у зависности од годишта. Бензинци нису били нарочито популарни, мада су 1.8Т са 163 КС и 2.0 ТФСИ (са директним убризгавањем) прилично занимљиве опције. Ауди А4 Б7 доступан је као седан, караван и кабриолет.
Ауди А4 наставља да се разликује од Bmw 3 и Мерцедес Ц класе предњим погоном точкова или опцијом Quattro погона на сва четири точка на моћнијим верзијама. Руковање Ауди А4 Б7 је безбедно и предвидљиво, док су модели опремљени Quattro погоном изузетно сигурни. Варијанта С4 био доступан код Ауди А4 Б7 и изводи као у претходном 253 KW / 344 КС у сва три стила каросерије. Најмоћнији верзија С4 има В6 турбо мотор капацитетом од 3 литра и снаге 333 коња. Ауди је представио РС4 модел, са том разликом што је традиционално једини облик шасије за РС моделе био караван, а сада је лимузина и користи 4,2 В8 ФСИ мотор који развија 420 КС / 309 KW. 2005. представљена је посебна серија посвећена шампионској титули коју је Ауди освојио у ДТМ шампионату и која користи 2,0 ТФСИ мотор појачан на 220 КС / 162 KW, максимална брзина 247 км/х. Платформа је спуштен за 20 mm и суспензија је крућа. Исти мотор се од 2006. године испоручује купцима са серијским Quattro погоном. Други модели у његовој класи су: BMW серије 3, Мерцедес Ц класе, VW Passat…
ЕНТЕРИЈЕР
Ауди А4 Б7 је представио ново лице свету са великом новом маском, агресивним фаровима, новим дводелним задњим светлим и два ауспуха. Дизајн ентеријера, међутим , био је идентичан Б6 моделу осим модификованог волан, седишта и брзиномера. У кабини је мало присутан Volkswagen, мало Ауди, али изгледа добро, алуминијумски и хромирани украси инструмената и квалитетни материјали позитивно утичу на осећај у аутомобилу. Распоред инструмената је логичан и укратко речено све се налази на месту где се то и очекује, дизајн није посебно инспиративан, али је зато ниво завршне обраде и квалитет коришћених материјала на највишем нивоу. Сваки ”клик” прекидача је јасан и одаје утисак дуготрајности и поузданости. То чак важи и за кључ који је највише изложен хабању. У најбогатијим пакетима имамо највише меких, квалитетних и луксузних материјала и детаља. Удобна седишта у основној верзији, али и у спортским верзијама, када седишта имају много више опција за подешавање и бољу бочну подршку. Ергономија одлична када су команде у питању. Возач у сваком случају може да нађе идеалну позицију седења. Понуда простора позади је задовољавајућа – зависи од висине возача/сувозача и путника позади. Каросерија је добро заштићена од рђе.
МОТОР
Ауди А4 Б7 је у основи опремљен са предњим погоном са уздужно монтираним мотором, али са различитим моторима, такође се може наручи Quattro погон, спортски модели С и РС су опремљени са Quattro погоном. Бензински мотори су у распону снаге од 75 KW до 309 KW, снага дизел мотора је од 85 KW до 171 KW. Најачи модел Ауди А4 Б7 је представљен у јесен 2005. године као РС4 са 309 KW снаге. Превелика понуда мотора код Ауди А4 чини да избор није лак, опсега снаге од 100 КС до 420 КС. Преко три године животног века није било мање од 14 различитих мотора доступних у Ауди А4 Б7. 1.6 бензинац са 75 KW / 148 Нм је најмањи, али је бољи турбо 1.8Т и 2.0Т јединице или ефикасни 2.0 ТДИ. Ту је 200 КС 2.0 ТФСИ мотор, који дели са Голф ГТИ. Бензинац В6 3.2 -литарски ТСИ мотор са 255 КС, иако постоји 4.2 В8 у С4. Понуда дизел мотора је једнако импресивна – највише штедљив је 1.9 ТДИ са 115 КС, али ако желите мало боље перформансе ту је 2.0 ТДИ са 140 КС, који обезбеђује довољно снаге ( касније је уведена варијанта са 170 КС) . Дизел 2.5 В6 ТДИ, замењен је 2006. од стране више префињеног 2.7 ТДИ јединице са 180 КС и 3.0 В6 ТДИ са 204 КС и 450 Нм. Постоји избор мануелних мењача са пет и шест брзине, плус шест степени аутоматски и седам брзина ЦВТ. РС4 покреће 4.2 – литарски В8 са 420 КС.
ТДИ мотори су скупи, а кад они нису скупи, они су прешли пуно километара. Зато је савет за просечног возача, који не прелази много километара дво литарски бензински мотор. То се може наћи релативно јефтино, не представља препреку саобраћају и сматра се да је скроман и једноставан.
У вожњи
У вожњи сигуран и стабилан, бољи од Б6-ице. Истовремено удобан, наравно у зависности од величине точкова и избора вешања. Верзија 1.9 ТДИ са 115 КС производила се до 2008. године – дакле, од почетка до краја. Убрзава до 100 км/х за 11,2 секунде, што је далеко од нечега чиме би власник А4-ке могао да се хвали, али бар је реч о поузданом мотору уз који ће ауто једног дана сигурно лако наћи купца. Са друге стране, 2.0 ТДИ са својих 140 КС до стотке стиже за 9,7 секунди, што делује знатно примамљивије. Верзија 2.0 ТДИ са 170 КС исто то постиже за 8,6 секунди, што је већ чини врло занимљивом по питању перформанси. Ауди С4 је задржао исти мотор из Б6-ице, док је РС4 по први пут постао доступан као седан и кабриолет – код претходних генерација РС4 се производио само као караван.
Предности
- квалитет
- возне особине
- дизајн
Мане
- цена половњака
- преграде/оставе за ствари
- отвор пртљажника код седана
У средњој класи аутомобила Ауди А4 Б7 веома је добро позициониран аутомобил који је поуздан и веома тражен на тржишту, а има мало мана. Ауди А4 Б7 је аутомобил, који многи људи сматрају као поуздан модел. Нажалост, људи често бирају погрешне моторе, а касније у експлоатацији возила су веома разочарани што њихов аутомобил прави толико проблема. Да бисте избегли таква изненађења, пре куповине потребно је да пажљиво проверити стање аута и мотора.
Toyota РАВ4 2000-2005
Toyota РАВ4 је један од првих правих СУВ-ова, кросовера или како год желите да назовете ову класу возила, пошто су буквално све границе одавно нестале без обзира да ли је у питању клиренс, врста погона, изглед, теренске могућности... Јапанци су имали одличну визију када су зачели линију РАВ4. Прва генерација је била одлична, а ова друга је испунила сва очекивања. Сви модели опремљени су са новим 2.0Л ВВТ бензинским мотором, са погоном на сва четири точка. Опционално је на Toyota РАВ4 Edge моделу доступан АБС систем. Клима уређај је инсталиран на оба модела. РАВ4 друге генерације имао је изузетно успешну продају и то потпуно заслужено. И конструктори и дизајнери су направили одличан посао, без обзира да ли је у питању дужа или краћа верзија. Прво је стигла дужа, а затим краћа. Редизајниран је 2003. године. Тада је добио нове фарове и другачије бранике са округлим светлима за маглу, а измењене су и задње светлосне групе. Унапређен је ентеријер, а постала је доступна и богатија опрема. Toyota РАВ4 може да се окарактерише као веома поуздан аутомобил. Истина, нема баш богат избор мотора, али то је врло вероватно показатељ да Јапанци нису хтели да ризикују, већ су ишли само на проверена решења.
2004. године направљен је „фацелифт“ код којег је дошло до мање измене дизајна, побољшања опреме, те у неким регијама, са новим бензинским мотором 2.4 снаге 161 КС.
Toyota РАВ4 Edge модел је преименован у ЦВ, те му је опрема надограђена па тако сада долази са новим, лакираним браницима те кружним светлима за маглу, те белим „жмигавцима“. 2005. је у понуду додат нови модел „Toyota РАВ4 ЦВ Спорт“ са предњим „спојлером“ на хауби, давајући му агресивнији изглед. Други модели у његовој класи су: Киа Спортаге, Nissan X-Trail, Hyundai Санта Фе…
ЕНТЕРИЈЕР
У кабини имате осећај као да се налазите у класичном аутомобилу, само што имате вишу позицију седења, што уопште није лоше пошто тако имате бољу прегледност. Ипак, упркос солидним могућностима подешавања, није баш лако наћи идеалну позицију због тога што је волан постављен под специфичним углом. Ергономија је добра. Понуда простра је сасвим адекватна. Квалитет материјала и завршна обрада су солидни. РАВ4 је долазио у три пакета опреме: НВ који има погон на два точка, те НРГ, GX и VX који имају погон на сва четири.
Мотор
Сви модели опремљени су са новим 2.0Л ВВТ бензинским мотором, са погоном на сва четири точка. Од осталих доступних мотора ту су 2.0 дизелски те 1.8 и 2.4 бензински. Снага им је 122 КС , односно 148 КС за бензинске моторе. Потрошња бензинских мотора се креће око 8.8 Л док је потрошња дизела око 7.2 Л / 100 км, у комбинованој вожњи
Краћа верзија са троја врата има пртљажник од само 150 литара. Дугачка је 387 цм, што је заиста компактно за ову врсту возила. Стога не можемо да замеримо малу запремину пртљажника. Верзија са петора врата дугачка је 426 цм, па има и солидан пртљажник од 400 до 1.500 литара са обореним наслонима. Велика замерка је то што се врата пртљажника отварају у страну и то удесно. То може да буде врло незгодно када сте паралелно паркирани и планирате да убацујете неке ствари у пртљажник, пошто вас врата једноставно блокирају да прођете.
У вожњи
РАВ4 није намењен вожњи по тежем терену, али се зато одлично понаша по асфалту. У сваком случају, не плаши се да сиђе са асфалта и да савлада и лошији неасфалтирани пут. На асфалту се понаша као класичан аутомобил, тако да су и дужа путовања у њему пријатна. Удобност је задовољавајућа. Пролазак кроз кривине је сигуран, осим ако не претерујете са брзином. Мењач је прецизан. Нема редуктор, што се генерално ни не очекује од ове класе.
Предности
- Добро дизајнирана унутрашњост
- Профињен и ефикасан мотор
- Удобна предња седишта
- поузданост
- свестраност
- возне карактеристике
Мане
- отварање врата пртљажника
- потрошња бензинца
- звучна изолација
- Висока цена
- Код бензинских мотора ламбда сонда у издуву отказује, а замена је доста скупа
- Код дизел мотора се појављују проблеми са пливајућим замајцем
Peugeot 308 2007-2013
308-ица је наставила успешан дизајнерски стил који је започела 206-ица. Док је хечбек верзија просечан представник тзв. „голф“ класе, караван нуди фантастичну флексибилност и понуду простора, тако да је просто невероватно да није популарнији код возача којима је потребан караван. Иначе, наследник 308-ице није 309-ка, пошто је та ознака давних година већ заузета, већ је задржана ознака 308 (друге генерације). Пеугеот 308 је кренуо у продају 2007. године. Друга генерација је стигла 2013, али је задржала исту ознаку модела, пошто је већ раније постојао модел 309. Доступан је као класичан хечбек са троја и петора врата, као караван и као купе-кабрио (кабрио са чврстим кровом). Редизајнирана верзија представљена је у марту 2011. године, али што се тиче ентеријера није донела ништа специјално. Неколико детаља се разликује, као нпр. пластика која имитира метал, неки лакирани детаљи, другачији дезен седишта и слично. У суштини ентеријер је и пре редизајна изгледао добро тако да није било ни потребе за променама. Хечбек је дужине 4.276 mm. Од 307-ице је дужи за 74 mm и шири за 53 mm. Међуосовинско растојање им је исто, пошто 308-ица користи исту платформу као 307-ица. У ентеријеру има за нијансу више простора у односу на 307-ицу. Иначе, у караван верзији 308-ица је дугачка 4.5 метара. Други модели у његовој класи су: Форд Фоцус, Опел Астра, VW Голф…
Ентеријер
Кабина је стилски лепо изведена. Коришћени су релативно квалитетни материјали. Власници се жале на рукохвате на вратима. Спортском утиску доприноси волан благо засечен при дну као код Аудија. Ручица мењача је кратка, али на дохват руке. Команде на предњој и централној конзоли су логично постављене, врло ергономски. Управљање клима уређајем је врло лако и интуитивно. Прегледност је просечна за ову класу. Седишта су добро урађена, са добром бочном подршком, мада и то зависи од пакета опреме. Обезбеђено је довољно простора и преграда за остављање разних ствари. На задњој клупи има довољно места чак и ако сте високи око 185 цм или више.
Треба нагласити велику разлику у конфигурацији задњег дела кабине између хечбека и каравана. Хечбек има класичан пртљажник, пристојне запремине, али проблем прави веома висока товарна ивица. Међутим, код каравана је примењен рецепт као код неког минивена. У другом реду постоје три одвојена седишта, при чему наслон сваког може посебно да се обори, свако седиште појединачно може са обореним наслоном да се подигне са пода и постави уз предња седишта, а такође свако седиште може у потпуности да се извади из аутомобила. Могуће је у сам пртљажник убацити још два седишта (добијате седмосед), а можете да узмете седиште из другог реда и да монтирате га у пртљажник, односно у трећи ред. Дакле, заиста је много комбинација на располагању. Ако извадите сва седишта осим возачког и сувозачко
У вожњи
У вожњи се понаша стабилно и сигурно. Тврђи је него што се то очекује од једног „француза“, нарочито ако возите примерак са фелнама од нпр. 17 или 18 инча. Удобност би у сваком случају могла да буде боља. Волан је прилично директан и довољно прогресиван. Кочнице су добре. Нашим возачима су најзанимљивији 1.6 ХДИ и 2.0 ХДИ дизелаши у више верзија. Што се тиче бензинаца они се генерално нису прославили поузданошћу, без обзира да ли имају турбопуњач или не.
Предности
- пртљажник код каравана
- возне особине
- могућност претварања у седмосед
Мане
- удобност
- проблематични бензинци
- висок товарни праг код хечбека
VW Passat Б6 2005-2010
Овом половњаку смо посветили посебан чланак, свакако да заслужује да се нађе на нашој листи.
Ауди А3 2003 – 2013
Прва генерација је била права мала сензација 1996. када се појавио годину дана пре Голфа ИВ. Друга генерација је привукла исту, ако не и већу пажњу. Премијум имиџ марке Ауди у “голф” класи - по цени довољно нижој да буде доступан онима којима је А4 прескуп. Његов успех је навео и друге премијум произвођаче да понуде моделе у овој класи. 2003. године појавио се Ауди А3 8П/8ПА који је као и претходна генерација уско повезан с Голфом, овај пут је то пета генерација Голфа. Ауди А3 са Гофлом В дели многе компоненте као што су неки мотори, шасија, уједно се сматра луксузном и спортском алтернативом Голфа В. Платформу ознаке ПК35 поред Ауди А3 друге генерације користе Голф 5 -ицом, Шкода Оцтавиа 2, Сеат Леон 2 и друга генерација Ауди TT. Postoje три варијанте Ауди А3: каросерија са троја врата компакт, а од септембра 2004., са петоро врата „Спортбацк “ и од марта 2008. Ауди А3 кабриолет са платненим кровом са четири седишта.
Врло популаран као половњак, иако држи прилично високу цену, а ни одржавање му није баш јефтино. Постоји више верзија. Класичан хечбек са троја врата (дужине 4.240 mm) и Спортбацк са петора врата који је око 8 цм дужи. Ту је и кабриолет. Редизајниран је 2008. када је између осталог добио другачији предњи и задњи крај, као и “common раил” 2.0 ТДИ моторе. Тада је стигла и кабриолет верзија. Покрећу га познати мотори из VW групације, при чему је најснажнији 2.5 ТФСИ са 340 КС у верзији РС3. Генерално је поуздан, уз познате проблеме појединих мотора. Антикорозивна заштита је одлична. Квалитетна израда. На овом аутомобилу су решени технички проблеми које су пратили претходну генерацију. Ауди А3 друге генерације преузима све карактеристике претходног модела, који су : висок квалитет израде, Динамиц Дриве, висока безбедност и одличне бензинске и дизел агрегате, са којима се ужива у вожњи.Ауди А3 је два пута редизајниран. Први пут 2005. чисто козметички поступак – верзија са троје врата добила је велику решетку хладњака, баш исто као и Спортбацк. Други рестаилинг је спроведен 2008. овај пут освежен је предњи део аутомобила и унутрашњост, најкарактеристичнији су нови фарови са ЛЕД диодама. Спортски верзија С3 дебитовала је 2006. Аутомобил је опремљен 2.0 ТФСИ бензинским турбо мотором са директним убризгавањем са 265 КС. Као стандард сваки примерак је доступан са quattro погоном. Али то није стални погон на четири точка, одређени степен погона се пребацује на задње точкове када предњи точкови проклизавају. У 2008, асортиман проширен са верзијом С3 Спортбацк. Други модели у његовој класи су: VW Голф, Сеат Леон, BMW серије 1, Форд Фоцус, Волво Ц30…
Ентеријер
Као што и приличи премијум аутомобила, унутрашњост модела Ауди А3 уређена је са високо квалитетним материјалима, обраћајући пажњу на прецизност уклапања. Табла Аудија А3 је у потпуности изграђен од црне пластике и немачки одише једноставношћу и елеганцијом. Волан и ручица мењача су обложени кожом. Хромираним прстеновима око сат и хромираним тракама испод тастера. Лепо као што је функционално, прстенови око вентилационих отвора, који такође служе као дугмад за одређивање степена вентилације.
Завршни детаљи су одлични, оставља утисак луксуза, седишта могу да се подешавају по свим осама, као и волан, тако да ће свако моћи да га подеси према својим потребама. Простор у кабини је већи него у генерацији пре. Постоји добра количина простора за путнике и пртљаг. Ауди А3 има запремину пртљажника од 350 литара, што је прилично просечно за породични хечбек, мада када се спусте задња седишта нарасте на 1100 литара. Паркирање није превише тешко, али ниски спеед маневри су помагали својим кругом окретања и опционим паркинг сензорима.
Сјајан дизајн и немачки ниво квалитета су ствари које су привукле доста купаца овог Аудијевог модела. Ауди А3 је чак успео да се по квалитету вожње доста приближи BMW модела, али ипак не и да га достигне и престигне. Кабина је одлично изолована па како у граду тако и на отвореном путу можете уживати у – тишини. У кабини је све на високом нивоу, материјали делују импресивно, а инструменти прегледно и модерно. Што се безбедности тиче, А3 је добио четири звездице на Еуро НЦАП тесту за безбедност путника и три за безбедност деце. Ауди А3 је леп за вожњу и лак за управљање, мада му фали оштрине какву има BMW. Удобан је и тих при већим брзинама, иако је на Спорт моделима суспензија сувише тврда.
Мотор
Ауди А3 је понуђен уз велики број погонских јединица. У случају бензинских мотора, купци могу да се одлуче за 1.2 ТСИ (105 КС), 1.4 ТФСИ (125 КС), 1.6 (102 КС), 1.6 ФСИ (115 КС), 1.8 ТФСИ (160 КС), 2.0 ФСИ (150 КС), 2.0 ТФСИ (200 КС и 265 КС) и 3.2 ФСИ В6 (250 КС). У случају дизел мотора које можете изабрати су 1.6 ТДИ (90 КС и 105 КС), 1.9 ТДИ (105 КС) и 2.0 ТДИ (140 КС и 170 КС). Диск може да се пренесе на предње или quattro верзијама четири точка, изабрати мануелни мењач је 5 или 6 степени мењач са 6 – степени аутоматски ДСГ. Купцима је доступно много различитих мотора. Бензински мотори Ауди А3 крећу са снагом од 102 КС, али сежу до 250 КС. Серијски су сви мотори на предњи погон, али уз доплату се могао наручити погон на сва четири точка „quattro“. Код најјачег Ауди А3 бензинског мотора је „quattro“ погон серијски. Сви бензински мотори испуњавају Еуро 4 норму. Бензински мотори ретко пате од механичких недостатака. Ако нешто није у реду са њима, то је обично кривица неког електронског сензора.
У вожњи
Управљив и стабилан, мада преко волана не шаље возачу довољно информација. За спортски настројене возаче волан је сувише лаган. Више је оријентисан на комфорну и опуштенију вожњу. Удобност је просечна, мада многи примерци имају велике фелне са гумама нижег профила што квари утисак. Међу популарнијим моторима су 1.9 ТДИ са 105 КС и 2.0 ТДИ са 140 КС. Слабији се показао поузданијим.
Предности
- Квалитет генерално
- Удобна седишта
- Добро држи цену
Мане
- Висок ризик од крађе
- Скупо одржавање
- Прегледност
Свеукупно Ауди А3 друге генерације је јако поуздан аутомобил с релативно мало мана,а то га сврстава међу најпожељније половне аутомобиле због тога је и цена након много година на тржишту одговарајуће висока. Квалитет израде је у рангу са скупљим Ауди моделима, али зато и ценом прати квалитет. Губи вредност веома споро, тако да примерци стари око 15 година изгубе тек око трећине
цене за коју су купљени нови.
BMW 3 Е90 2005 - 2012
BMW је 2005. јавности представио нову генерацију Bmw 3 који је редизајниран под надзором Chrisa Бангле-а познатог по контраверзном дизајну серија 5 и 7. Дизајн Bmw 3 који чини половину продатих Bmw аутомобила, није радикалан у оној мери у којој су модели серија 5 и 7 били redizajnirani. Bmw 3 пете генерације је означен са Е90 ( седан ), Е91 ( караван ), купе ( Е92 ) и кабриолет ( Е93 ) је био шеста година на тржишту, године мање – купе и кабриолет. Као и његов претходник, BMW 3 Е90 не шокира простором на задњим седиштима и запремином пртљажника. Ако се прихватите спортску суспензију и управљачки систем који реагује на најмање кретање волана, бићете срећни. Након три године од појаве Bmw 3 Е90 је прошао први рестаилинг. Седан, купе и кабриолет су такође доступни у варијанти М Power 4 – литарски В8 мотор са 420 коњских снага. Bmw 3 може такође бити опремљен са погоном на четири точка од стране произвођача по имену Bmw xDrive. На тржишту се такмичи првенствено са конкурентима као што су Мерцедес Ц- класе, Ауди 4 и Алфа Ромео 159
Онај ко купује овакав BMW треба да буде свестан да уколико жели премијум ауто који се поноси спортским имиџом, да треба да буде спреман и на више трошкове одржавања. Многи се опеку, купе јефтин ауто, а затим схвате да у њега треба уложити још много новца како би био у потпуности исправан. Упркос томе, врло је тражен, пошто има јединствен имиџ. Има рун-флат гуме, које неки власници мењају класичним пнеуматицима, што утиче на укупне возне особине. Једноставно, вешање је подешено за рун-флат пнеуматике који имају неупоредиво чвршће бокове од класичних. Такође, немате фабричке податке на који притисак треба да надувате обичне пнеуматике, пошто фабрика даје само податке за рун-флат гуме. Редизајнирана верзија стигла је 2008. године. Према BMW-ovim информацијама продато је укупно 3.080.000 примерака, од чега 1.825.000 седана и 620.000 каравана. Други модели у његовој класи су: Мерцедес Ц класе, Ауди А4, VW Passat…
У Јесен 2008. рестаилинг је Bmw 3 дао оштрији стил и освежење унутрашњости. У односу на Мерцедец Ц класу, BMW 3 Е90 је спортска алтернатива с врло добрим управљањем.
Ентеријер
Стилски, Bmw 3 Е90 се заснива на идејама које се користе у његовим претходницима, иако је мало динамичнији и агресивнији. Bmw 3 Е90 је комбинација висококвалитетне кабине са пристојним нивоом опреме. Ново код Bmw 3 Е90 је иДриве информациони систем који подржава навигацију, радио и климу. Предња седишта су одлична, посебно спортска. На задњим седиштима места нема превише. Bmw 3 има већи пртљажник од свог претходника. Важно је напоменути да склапање задњег седишта не долази као стандардно, тако да ако желите да носите веће ствари, као што су бицикли мораћете да наведете као опцију склапање задњих sedišta. Bmw 3 Е90 је приметно повећан: дужина је 4250 mm ( 49 mm дужи ), ширина је 1817 mm (78 mm шири) и 1421 mm висок ( 6 mm виши). Међуосовинско растојање је продужено за 35 mm у односу на претходног Е46 на укупно 2760 mm. Гепек лимузине или каравана нуди запремину од 460 литара. Купе превози терет запремине до 440 литара, кабриолет има запремину пртљажника 210 – 350 литара.
Каросерија је врло добра и не постоје проблеми са korozijom. Prethodna Bmw 3 серија је репер у класи за руковање и пета генерација Bmw 3 поставља још веће репере. Са одличним распоредом тежине и погоном на задње точкове, Bmw се осећа савршено избалансираним када се вози на изазовним путевима, одговарајући одмах на покрете управљача. Док предња осовина је заснован на МцПхерсон, позади мулти-линк, 50/50 расподела тежине, прецизно управљање и прецизно мењање степена преноса чине Bmw 3 пријатним за вожњу. А у исто удобности је добра, осим, наравно М3. Такође је невероватно добро избалансиран и веома агилан. На Еуро НЦАП црасх тестовима 2005. Bmw 3 Е90 је прошао са одличним резултатима.
Мотор
Мотори су понос Bmw -еа. Није изузетак ни Bmw 3 Е90. Моторе карактеришу добре перформансе и разумна потрошња, која, с обзиром на јачину звука и снаге мотора су у разумним бројевима. Код Bmw 3 Е90 у понуди је више од 20 мотора, са снагом од 115 КС 316д (2.0), до 450 КС у М3 ГТС (4.4 В8). Најслабија бензинац има 116 КС 316и (1.6), најмоћнији дизел 286 КС у 335д (3,0 Р6). За сваког по нешто. Могу бити само разочарани фанови ТНГ ауто гаса. Већина бензинаца има директно убризгавање, што га чини не економичним за уградњу гаса.
Bmw 3 Е90 – лимузина сишао са производне траке почетком 2005. са 320и , 320д, 325и и 330и . У јесен исте године уз лимузину је додат караван ( Тоуринг ) ознаке Е91, као и нови мотори 318и, 318д, 330д. У 2006. придружили су се Цоупе Е92 и Е93 кабриолет. Такође ту су нове верзије мотора, и то 320си ( 127 KW) , битурбо 335и , 335д и три – литарски шестоцилиндрични дизел означени 325д. 2007. долази Bmw М3 са осмоцилиндричним мотором испод хаубе са 309Kw. Исте године дизелима 318д и 320д је повећана снаге до 105 KW / 130KW. 2008. Bmw уводи нову технику по имену EfficientDinamics да смањи потрошњу горива. У 2008. доби шестоцилиндрични дизел 33од са више снаге 180Kw. У јесен исте године, Bmw 3 Е90 је имао рестаилинг. 2009. се појавио најслабији дизел 316д (85 KW). У 2010. долази 335С са 225 KW. 2011. престао да се производи Bmw 3 Е90. Наследник Bmw 3 Ф30 дошао је у продају у 2012. Од техничке занимљивости вредних помена код Bmw 3 Е90 су директна убризгавања бензина, Адаптиве Цруисе Цонтрол и еколошки прихватљивих верзије Efficient Динамицс са Старт-Стоп системом. База понуде бензинаца поред 1,6 мотора, чине дволитарски Н46 у верзијама 318и (95 KW / 100 KW / 105 KW) и 320и (110 KW / 115 KW / 125 KW). Шестцилиндарски линијски мотор Н52 је у понуди у две верзије, 325и (160 KW) и 330и (190 KW / 200 KW) . Као и шестоцилиндрични мотори и четвороцилиндрични мотори имају четири вентила по цилиндру, који су контролисани од стране напредног система контроле вентила (Валветрониц) и тајминга (Доубле ВАНОС). Сви мотори су углавном поуздани, најчешће имају проблема са бобинама и сензором брегасте осовине.
У вожњи
И даље је у врху када је у питању динамика вожње. Ипак, за разлику од претходника не поставља возне особине на прво место, већ се удобношћу, комфором и другим стварима супротставља својим главним ривалима који са друге стране упорно њега директно нападају све бољим и бољим понашањем на путу. Нажалост, удобност ипак није на нивоу који се очекује од једног премијум аутомобила. Звучна изолација је одлична. Љубитељи BMW-a су се нарочито одушевљавали 335 бензинском верзијом са 3.0-литарским мотором и два турбопуњача. Нажалост, није се добро показао када је поузданост у питању, па је замењен верзијом са једним турбопуњачем.
Предности
- квалитет материјала у кабини
- возне особине
- пространост
Мане
- удобност
- пртљажник
- скупи рун-флат пнеуматици
- висока цена одржавања
Bmw 3 Е90 није једноставно техничко праћење Е46. Многе компоненте, као што су суспензија и електроника, развијени су од нуле. Bmw 3 Е90 има снажне моторе, одличну шасију, се све више данас ретки погон на задње точкове.Одржаван Bmw 3 Е90 не прави никакве веће проблеме, одржавање, ремонт и резервни делови нису јефтини. Поправке нису јефтине, јер модерна техника поставља високе захтеве у погледу познавања механике и квалитета делова.Генерално, Bmw 3 Е90 је веома добро направљен и импресиониран у унутрашњости са квалитетним материјалима.