OBRATITE PAŽNJU! Ovo su 10 najlošijih polovnih automobila u Srbiji!
Ukoliko imate u planu da kupite auto ili želite samo da se za početak informišete, ova lista će vam pomoći da nađete pravo rešenje
Jutjub kanal specijalizovan za automobile, naročito one polovne, objavio je detaljan spisak modela koji su jeftini, deluju atraktivno i praktično, ali u sebi kriju probleme koji su preskupi, a često i nereševi.
Jutjub kanal Mirko Rašić koji se bavi automobilima na sve moguće načine nedavno je napravio jedan vrlo zanimljiv i koristan izbor. Reč je o izboru deset najgorih automobila polovnjaka koji se mogu pronaći na našem tržištu. I to ne bilo kakvih polovnjaka nego tzv. benzinaca. Ukoliko imate u planu da kupite auto ili želite samo da se za početak informišete, ova lista će vam pomoći da nađete pravo rešenje.
Na desetom mestu se nalaze dva automobila Smart 600 i Folksvagen TSI 1.0. Vozači ovih automobila u početku su bili oduševljeni ovim modelima, ali kasnije se utvrdilo da imaju ozbiljne probleme, kaže se u videu na kanalu Neovlašćeni servis. Na Smartu postoje problemi sa bilo kojim vidom generalne kontrole, a na Volksvagenu sa lancem.
Mesto ispod zauzima Saab 2.0 i 2.3 turbo. U videu se navodi da ova dva tipa istog modela imaju ozbiljnih problema sa radilicom, kolenastim vratilom i okretanjem letećih ležećih ležajeva. Savetuju oprez vlasnici ovih kola, kao i da kontrolu ovih delova izvrše skidanjem kartera i redovnim menjanjme ulja.
Potrošnja ulja i dihtung glave
Osmo mesto zauzima Mazda 1.3 vankel. U videu se tvrdi da ovaj model prelazi do 50, 60 hiljada kilometara i da nakon toga čitava jedinica može da se izbaci i kupi druga jer ovaj model ima „spakovan motor“. Kažu da deluju kao idealan polovnjak zbog kubikaže i potrošnje, ali ipak ima ovaj problem koji je praktično nemoguće rešiti jer mu remont motora gotovo nemoguć.
Na sedmom mestu je Alfa Romeo 1.6 i 2.0 sa tvin spark motorima. Najčešći kvarovi su im velika potrošnja ulja i obrtanja letećih ležećih ležajeva do velikih problema na samim motorima – od dihtunga glave do svih mogućih kvarova. Tvins park motori, kaže se u videu, troše više ulja nego goriva.
Lanac najčešći problem
Na šestom mestu je još jedan Volksvagen – 1.8 TSI. Nova platforma, nova ideja, tri lanca, turbo, benzinac, varijabilna geometrija… Međutim, u videu se kaže da ovaj model ima problema sa velikom potrošnjom ulja i lancem, pa se savetuje da pri kupovini ovog modela automobila potencijalni novi vlasnici kod mehaničara i odmah provere stanje lanca i da li je potrebna njegova hitna zamena.
Odmah ispred njega nalazi se Opel 2.2 Ekotek, najčešćče se sreće kod modela Vektra, a njegov najveći problem je često „pucanje španera“ zupčastog kajša. Mirko Rašić, autor ove liste, predlaže da preskočite Opelove modele s ovim motorom.
Na četvrtom mestu je ponovo Volksvagen 1.2 TSI, koji ima isti problem kao i njegovi prethodnici – lanac. Na četvrtom mestu je aumobil malo kompleksnijeg serijskog naziva, a to je, naizgled odlični, BMW N63 4.4BI Turbo. Možete li da pogodite šta je problem kod njega? Jeste! Lanac! Autori videa se i sami smeju ovoj činjenici, ali dodaju da je kod većine automobila sa ovog spiska lanac ključni problem.
Ide kao nevreme… dok ne stane
Na drugom mestu je Pežo i vozila s motorom 1.4 VTI. Problem ovih vozila je, tvrdi se u videu, glava motora, ali misfajer, svećice, dihtung glave, potrošnja ulja… Spisak je podugačak. Kažu u videu – skroz za izbegavanje! Prvo mesto, još jedan Pežo 1.6 THP.
Problem je… Evo, pogađajte? Jeste! Lanac motora. Ali i glava motora, drugi najčešći problem, koja konstatno troši ulje. Ali problem i sa blokom motora. Što bi rekli autori videa: „Ovaj auto ide kao nevreme, motor je odličan i za svaku pohvalu… Dok radi“. Kad je nov, do generalne, može da bude sjajan, ali kao polovnjak je, kažu u videu, veliki rizik.
Autori dalje zaključuju da je ipak najgori benzinski motor onaj koji nije održavan. Ukoliko vlasnici ovih modela, koji su pobrojani kao loš izbor, redovno menjaju ulje i vode računa o motoru, lako se može desiti da im i ovi modeli idu kao podmazani.
Prema tome, ukoliko želite da vam auto, makar i polovan s potencijalnim problemima, traje i da ga duže vozite, potrudite se da vodite računa o njegovim vitalnim delovima.