ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ! Ово су 10 најлошијих половних аутомобила у Србији!
Уколико имате у плану да купите ауто или желите само да се за почетак информишете, ова листа ће вам помоћи да нађете право решење
Јутјуб канал специјализован за аутомобиле, нарочито оне половне, објавио је детаљан списак модела који су јефтини, делују атрактивно и практично, али у себи крију проблеме који су прескупи, а често и нерешеви.
Јутјуб канал Мирко Рашић који се бави аутомобилима на све могуће начине недавно је направио један врло занимљив и користан избор. Реч је о избору десет најгорих аутомобила половњака који се могу пронаћи на нашем тржишту. И то не било каквих половњака него тзв. бензинаца. Уколико имате у плану да купите ауто или желите само да се за почетак информишете, ова листа ће вам помоћи да нађете право решење.
На десетом месту се налазе два аутомобила Смарт 600 и Фолксваген ТСИ 1.0. Возачи ових аутомобила у почетку су били одушевљени овим моделима, али касније се утврдило да имају озбиљне проблеме, каже се у видеу на каналу Неовлашћени сервис. На Смарту постоје проблеми са било којим видом генералне контроле, а на Волксвагену са ланцем.
Место испод заузима Сааб 2.0 и 2.3 турбо. У видеу се наводи да ова два типа истог модела имају озбиљних проблема са радилицом, коленастим вратилом и окретањем летећих лежећих лежајева. Саветују опрез власници ових кола, као и да контролу ових делова изврше скидањем картера и редовним мењањме уља.
Потрошња уља и дихтунг главе
Осмо место заузима Мазда 1.3 ванкел. У видеу се тврди да овај модел прелази до 50, 60 хиљада километара и да након тога читава јединица може да се избаци и купи друга јер овај модел има „спакован мотор“. Кажу да делују као идеалан половњак због кубикаже и потрошње, али ипак има овај проблем који је практично немогуће решити јер му ремонт мотора готово немогућ.
На седмом месту је Алфа Ромео 1.6 и 2.0 са твин спарк моторима. Најчешћи кварови су им велика потрошња уља и обртања летећих лежећих лежајева до великих проблема на самим моторима – од дихтунга главе до свих могућих кварова. Твинс парк мотори, каже се у видеу, троше више уља него горива.
Ланац најчешћи проблем
На шестом месту је још један Волксваген – 1.8 ТСИ. Нова платформа, нова идеја, три ланца, турбо, бензинац, варијабилна геометрија… Међутим, у видеу се каже да овај модел има проблема са великом потрошњом уља и ланцем, па се саветује да при куповини овог модела аутомобила потенцијални нови власници код механичара и одмах провере стање ланца и да ли је потребна његова хитна замена.
Одмах испред њега налази се Опел 2.2 Екотек, најчешћче се среће код модела Вектра, а његов највећи проблем је често „пуцање шпанера“ зупчастог кајша. Мирко Рашић, аутор ове листе, предлаже да прескочите Опелове моделе с овим мотором.
На четвртом месту је поново Волксваген 1.2 ТСИ, који има исти проблем као и његови претходници – ланац. На четвртом месту је аумобил мало комплекснијег серијског назива, а то је, наизглед одлични, BMW Н63 4.4БИ Турбо. Можете ли да погодите шта је проблем код њега? Јесте! Ланац! Аутори видеа се и сами смеју овој чињеници, али додају да је код већине аутомобила са овог списка ланац кључни проблем.
Иде као невреме… док не стане
На другом месту је Пежо и возила с мотором 1.4 ВТИ. Проблем ових возила је, тврди се у видеу, глава мотора, али мисфајер, свећице, дихтунг главе, потрошња уља… Списак је подугачак. Кажу у видеу – скроз за избегавање! Прво место, још један Пежо 1.6 THP.
Проблем је… Ево, погађајте? Јесте! Ланац мотора. Али и глава мотора, други најчешћи проблем, која констатно троши уље. Али проблем и са блоком мотора. Што би рекли аутори видеа: „Овај ауто иде као невреме, мотор је одличан и за сваку похвалу… Док ради“. Кад је нов, до генералне, може да буде сјајан, али као половњак је, кажу у видеу, велики ризик.
Аутори даље закључују да је ипак најгори бензински мотор онај који није одржаван. Уколико власници ових модела, који су побројани као лош избор, редовно мењају уље и воде рачуна о мотору, лако се може десити да им и ови модели иду као подмазани.
Према томе, уколико желите да вам ауто, макар и полован с потенцијалним проблемима, траје и да га дуже возите, потрудите се да водите рачуна о његовим виталним деловима.