OBRATITIE PAŽNJU: Ovo su pet najčešćih razloga zbog kojih automobili NE PROLAZE tehnički pregled
Da ne biste trošili vreme.
Letnji meseci, poznato je, period su u kojem vozači prelaze najviše kilometara tokom godine. To je sezona godišnjih odmora, a tada se i oni inače neskloni maratonskim vožnjama odlučuju na dalja putovanja. Upravo zato baš tada često dolazi do "zamora materijala".
STRAVIČNO: Električan trotinet vozi po autoputu (FOTO)
SIGURNO NISTE ZNALI: Šta se dešava sa automobilom kad ga POGODI GROM?
Sjajna ideja mladih kreativaca: Škoda Roadiaq kao POKRETNA KANCELARIJA (FOTO+VIDEO)
Stoga, čak i ako vam uskoro ne predstoji odlazak na tehnički pregled ili potovanje kolima, važno je da obratite pažnju na sledeće delove automobila i popravite ih ako su pokvareni ili zamenite ako su dotrajali.
Amortizeri, gume, felne
Slabo održavane puteva i česti prelasci preko ležećih policajaca loše utiču na stanje amortizera. Pre odlaska na put ili pred tehnički pregle dobro je stoga proveriti geometriju točkova, ali i stanje amortizera. Dublja ulegnuća, tragovi rđe na klipnjači ili oštećenja gumenih ležajeva signal su za zamenu.
Zbog trenja s podlogom dolazi do prirodnog trošenja materijala, odnosno istrošenosti gume, što uzrokuje produženi zaustavni put tokom kočenja. Prema zakonu letnja guma u zimskom periodu mora da ima najmanju dubinu profila od 4 mm, no bolji potez je koristiti kvalitetne zimske gume.
Motor
Najčešće nepravilnosti vezane uz motor uključuju probleme s emisijom izduvnih gasova, neispravnost sistema dovoda goriva, curenje ulja i rashladne tečnosti. Redovno održavanje poput zamene ulja i filtera ključni su za zdrav život vašeg motora.
Karoserija
Oštećenja ili korozija na karoseriji mogu oslabiti strukturu automobila, ali i ugroziti sigurnost putnika prilikom eventualnog sudara.
Nažalost, zaštita šasije od štetnog delovanja spoljnih faktora koji mogu rezultirati pojavom korozije i drugim oštećenjima u većini se slučajeva ne obavlja preventivno, nego tek nakon što je šteta već učinjena, pokazuje praksa.
Kočnice
Vlagu, so i prašinu teško je izbeći na putevima, a sve to loše utiče na kočnice. Da bi se sanirao nedovoljan rad ručne kočnice često je potrebno očistiti zadnje bubnjeve.
Svetla
Današnji plastični farovi mehanički se oštećuju pri susretu s kamenčićima i prljavštinom koje dižu automobili s druma i s vremenom postaju hrapavi i puni rupica.
Hrapava površina nepravilno raspršuje svetlo, a prljavština poput filtera prigušuje svetlo i do 80 posto, zbog čega je važno da ih redovno čistite i polirate.