ОБРАТИТИЕ ПАЖЊУ: Ово су пет најчешћих разлога због којих аутомобили НЕ ПРОЛАЗЕ технички преглед
Да не бисте трошили време.
Летњи месеци, познато је, период су у којем возачи прелазе највише километара током године. То је сезона годишњих одмора, а тада се и они иначе несклони маратонским вожњама одлучују на даља путовања. Управо зато баш тада често долази до "замора материјала".
СТРАВИЧНО: Електричан тротинет вози по аутопуту (ФОТО)
СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Шта се дешава са аутомобилом кад га ПОГОДИ ГРОМ?
Сјајна идеја младих креативаца: Шкода Roadiaq као ПОКРЕТНА КАНЦЕЛАРИЈА (ФОТО ВИДЕО)
Стога, чак и ако вам ускоро не предстоји одлазак на технички преглед или потовање колима, важно је да обратите пажњу на следеће делове аутомобила и поправите их ако су покварени или замените ако су дотрајали.
Амортизери, гуме, фелне
Слабо одржаване путева и чести преласци преко лежећих полицајаца лоше утичу на стање амортизера. Пре одласка на пут или пред технички прегле добро је стога проверити геометрију точкова, али и стање амортизера. Дубља улегнућа, трагови рђе на клипњачи или оштећења гумених лежајева сигнал су за замену.
Због трења с подлогом долази до природног трошења материјала, односно истрошености гуме, што узрокује продужени зауставни пут током кочења. Према закону летња гума у зимском периоду мора да има најмању дубину профила од 4 mm, но бољи потез је користити квалитетне зимске гуме.
Мотор
Најчешће неправилности везане уз мотор укључују проблеме с емисијом издувних гасова, неисправност система довода горива, цурење уља и расхладне течности. Редовно одржавање попут замене уља и филтера кључни су за здрав живот вашег мотора.
Каросерија
Оштећења или корозија на каросерији могу ослабити структуру аутомобила, али и угрозити сигурност путника приликом евентуалног судара.
Нажалост, заштита шасије од штетног деловања спољних фактора који могу резултирати појавом корозије и другим оштећењима у већини се случајева не обавља превентивно, него тек након што је штета већ учињена, показује пракса.
Кочнице
Влагу, со и прашину тешко је избећи на путевима, а све то лоше утиче на кочнице. Да би се санирао недовољан рад ручне кочнице често је потребно очистити задње бубњеве.
Светла
Данашњи пластични фарови механички се оштећују при сусрету с каменчићима и прљавштином које дижу аутомобили с друма и с временом постају храпави и пуни рупица.
Храпава површина неправилно распршује светло, а прљавштина попут филтера пригушује светло и до 80 посто, због чега је важно да их редовно чистите и полирате.