ODBIJENA ŽALBA: Hyundai i Kia ne mogu da se reše tužbe u Americi tek tako
Naglo skočio broj ukradenih vozila.
Američki sud je odbio žalbu proizvođača automobila iz Južne Koreje, Hyundaija i Kije, u kojoj oni traže da se obustavi sudski proces protiv njih, a koji je težak milijardu dolara i koji je pokrenut od strane osiguravajućih kompanija usled učestalih krađa njihovih vozila, piše portal AutoRepublika.
TOYOTA CAMRY SAMO KAO HIBRID: Izbacuje se standardna verzija od 2025. godine (VIDEO)
VOZAČI, OPREZ: Kreće oduzimanje vozila, ali i "opraštanje" manjih prekršaja
PRELAZAK SA SUS MOTORA NA BATERIJE: Šta je najveća prepreka za Evropu?
Tako će dve korejske marke biti obavezane da se suoče s optužbama da su se ponele neodgovorno u smislu ugrađivanja sistema koji bi onemogućio laka i protivpravna otuđenja vozila iz njihovog programa.
Glavobolje uprave Kije i Hyundaija su počele nakon spoznaje da je tokom 2021. godine naglo skočio broj ukradenih vozila iz njihovog programa. Umesto da na vozilima instaliraju uređaje koji bi onemogućili krađu automobil, oni su se poneli indolentno, dok su se na društvenim mrežama širili snimci o tome kako lagano odvesti tuđi primerak Hyundaija i Kije.
Sud je prihvatio argumente tužioca a koji sadrže tvrdnje o tome kako je bilo razumno pretpostaviti da će ljudi pokušati da kradu vozila koja nisu opremljena odgovarajućim sistemima koji bi to sprečili. Jedan član lokalne regulative nameće obavezu proizvođača da oteža startovanje motora u slučaju odsustva ključa.
Hyundai i Kia su s druge strane tvrdili da su osiguravajuće kuće, kao i svi ostali, znale za tu okolnost i ipak su prihvatile ugovor s vlasnicima vozila. Međutim, sudu se ta opaska nije učinla relevantnom, navodeći da su proizvođači prekršili zakonsku regulativu, kako onu u segmentu zaštite potrošača, tako i u pogledu standarda koji važe za vozila, na koji način su počinili proneveru usled prikrivanja i nemara.
Krađe vozila marki Kia i Hyundai su u američkim saveznim državama Milvokiju i Viskonskinu porasle u kvantitativnom smislu, tokom 2021. godine, za neverovatnih 2.644%. Posebno su na meti lopova bila Kijina vozila iz 2011. godine i mlađa, dok je inkrimisan i Hyundaijev asortiman sklapan nakon modelne 2015. godine. Konstruktori su tek u ranijem delu 2023. intervenisali i otežli krađu vozila, što su učinili softverskim putem.
Takođe, u prehodnom delu ove godine, Korejci su se nagodili s grupom vlasnika vozila koja ih je tužila, pristajući na isplatu 200 miliona dolara odštete.