ODLAŽU ZABRANU BENZINACA: Samo 2% vozača je zainteresovano da kupi električni automobil
Početna pomama za njima jenjava, što se vidi u tržišnim trendovima.
Bivši britanski premijer Boris Džonson predložio je okončanje prodaje vozila na fosilna goriva do 2030. godine, a najnoviji izveštaji govore da je njegov naslednik Riši Sunak sklon da odloži uvođenje zabrane do 2035. godine.
VOZAČI OPREZ! Radi se na deonici od Zlatibora ka Borovoj Glavi
OVO VEROVATNO NISTE ZNALI: Čemu služi linija na spoljašnjem retrovizoru vašeg automobila?
Kako je preneo Rojters, aktuelni premijer je najavio odluku da odloži uvođenje zabrane do datuma (2035. godine) koji su ranije dogovorile članice Evropske unije.
- Olakšaćemo prelazak na električna vozila. I dalje ćete moći da kupujete automobile i kombije na benzin i dizel do 2035. godine - rekao je Sunak u svom govoru.
- Čak i nakon toga, i dalje ćete moći da ih kupujete i prodajete kao polovnjake.
Odlaganje je jedan od nekoliko načina na koje Sunak i njegova vlada navodno razmatraju smanjenje prethodnih "klimatskih obećanja", uključujući postizanje neto nulte emisije do 2050. godine.
Sunak je već dao nagoveštaj i najavio odlaganje:
- Ponosan sam što je Britanija lider u svetu po pitanju (rešavanja problema) klimatskih promena. Posvećeni smo neto nuli do 2050. i sporazumima koje smo sklopili na međunarodnom nivou – ali da to radimo na bolji, proporcionalniji način.
On je sugerisao da vlade "nisu bile iskrene u pogledu troškova i ustupaka" vođenja zelene politike.
Tu je, naravno, i pitanje auto-industrije, koja je, uprkos padu posle Bregzita, jedan od oslonaca "ostrvske" ekonomije. Čak i proizvođači dovode u pitanje izvodljivost uvođenja zabrane novih vozila sa SUS motorima 2035. godine, a kamoli 2030. godine.
Samo 2% vozača bi sada kupilo EV
Generalni direktor Volkswagena u Velikoj Britaniji, Aleks Smit, upozorio je na činjenicu da prodaja električnih automobila stagnira, ističući da je istraživanje sprovedeno na uzorku od 2.375 britanskih vozača pokazalo da bi samo 2 odsto današnjih vozača kupilo električni automobil u bliskoj budućnosti.
Smit kao najveći problem popularizacije električnih automobila navodi višu cenu u odnosu na dizelaše i benzince, a postepeno smanjenje subvencija dodatno pogoršava stvar.
U Velikoj Britaniji ne postoje direktni podsticaji za kupovinu električna vozila, a od 2025. godine i njihovi vlasnici će morati da plaćaju putarinu.
Dejli mejl naglašava da su električni automobili u proseku skuplji za 10.000 funti, osiguranje je poskupelo za 60 odsto, a punjenje na javnim punjačima skuplje je i do 20 odsto od odgovarajuće vožnje na benzin i dizel.
Stoga ne treba da čudi što je udeo privatnih kupaca električnih vozila pao sa prošlogodišnjih 36 na sadašnjih 24 odsto.