ОДЛАЖУ ЗАБРАНУ БЕНЗИНАЦА: Само 2% возача је заинтересовано да купи електрични аутомобил
Почетна помама за њима јењава, што се види у тржишним трендовима.
Бивши британски премијер Борис Џонсон предложио је окончање продаје возила на фосилна горива до 2030. године, а најновији извештаји говоре да је његов наследник Риши Сунак склон да одложи увођење забране до 2035. године.
ВОЗАЧИ ОПРЕЗ! Ради се на деоници од Златибора ка Боровој Глави
ОВО ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Чему служи линија на спољашњем ретровизору вашег аутомобила?
Како је пренео Ројтерс, актуелни премијер је најавио одлуку да одложи увођење забране до датума (2035. године) који су раније договориле чланице Европске уније.
- Олакшаћемо прелазак на електрична возила. И даље ћете моћи да купујете аутомобиле и комбије на бензин и дизел до 2035. године - рекао је Сунак у свом говору.
- Чак и након тога, и даље ћете моћи да их купујете и продајете као половњаке.
Одлагање је један од неколико начина на које Сунак и његова влада наводно разматрају смањење претходних "климатских обећања", укључујући постизање нето нулте емисије до 2050. године.
Сунак је већ дао наговештај и најавио одлагање:
- Поносан сам што је Британија лидер у свету по питању (решавања проблема) климатских промена. Посвећени смо нето нули до 2050. и споразумима које смо склопили на међународном нивоу – али да то радимо на бољи, пропорционалнији начин.
Он је сугерисао да владе "нису биле искрене у погледу трошкова и уступака" вођења зелене политике.
Ту је, наравно, и питање ауто-индустрије, која је, упркос паду после Брегзита, један од ослонаца "острвске" економије. Чак и произвођачи доводе у питање изводљивост увођења забране нових возила са СУС моторима 2035. године, а камоли 2030. године.
Само 2% возача би сада купило ЕВ
Генерални директор Volkswagena у Великој Британији, Алекс Смит, упозорио је на чињеницу да продаја електричних аутомобила стагнира, истичући да је истраживање спроведено на узорку од 2.375 британских возача показало да би само 2 одсто данашњих возача купило електрични аутомобил у блиској будућности.
Смит као највећи проблем популаризације електричних аутомобила наводи вишу цену у односу на дизелаше и бензинце, а постепено смањење субвенција додатно погоршава ствар.
У Великој Британији не постоје директни подстицаји за куповину електрична возила, а од 2025. године и њихови власници ће морати да плаћају путарину.
Дејли мејл наглашава да су електрични аутомобили у просеку скупљи за 10.000 фунти, осигурање је поскупело за 60 одсто, а пуњење на јавним пуњачима скупље је и до 20 одсто од одговарајуће вожње на бензин и дизел.
Стога не треба да чуди што је удео приватних купаца електричних возила пао са прошлогодишњих 36 на садашњих 24 одсто.