Ove stvari o redovnom održavanju automobila bi svaki vozač obavezno trebalo da zna
Servisni intervali se razlikuju od proizvođača do proizvođača i od modela do modela...
Broj vozača koji nisu baš sasvim sigurni kada treba da servisiraju svoja automobil, da zamene potrošne delove i tečnosti u motoru - nije mali.
Servisni intervali se razlikuju od proizvođača do proizvođača i od modela do modela. Ipak, ako bismo mogli da za to damo neke generalne smerince, one bi izgledale ovako:
* Ulje u motoru bi trebalo menjati između 10.000 i 30.000 pređenih kilometara. Ipak, za konkretnu kilometražu treba poslušati preporuke proizvođača. Zajedno sa ulje preporučljivo promeniti i filter za ulje.
* Filter vazduha bi trebalo menjati na svakih 15.000 kilometara, filter goriva treba zameniti između 40.000 i 80.000 kod benzinaca, a kod dizelaša između 30.000 i 60.000 pređenih kilometara.
* Amortizere treba pregledati na svakih 20.000 pređenih kilometara, a majstor bi tada trebalo da vas posavetuje kada je vreme za njihovu zamenu.
* Kočnice treba pregledati bar jednom godišnje.
* Zupčasti kaiš se menja između 60.000 i 90.000 pređenih kilometara ili na svakih pet godina.
* Katalizatori prestaju da budu efikasni negde oko 80.000 pređenih kilometara.
* Rashladna tečnost može da traje otprilike do 160.000 kilometara, ali je i u ovom slučaju važno poslušati savet proizvođača, naročito ako ne prelazite velike kilometraže.
U svakom slučaju, prilikom odražvanja vozila važno je da pratite konkretne preporuke proizvođača za vaš model automobila, pošto su intervali promena samo u njima precizno definisani.