Ове ствари о редовном одржавању аутомобила би сваки возач обавезно требало да зна
Сервисни интервали се разликују од произвођача до произвођача и од модела до модела...
Број возача који нису баш сасвим сигурни када треба да сервисирају своја аутомобил, да замене потрошне делове и течности у мотору - није мали.
Сервисни интервали се разликују од произвођача до произвођача и од модела до модела. Ипак, ако бисмо могли да за то дамо неке генералне смеринце, оне би изгледале овако:
* Уље у мотору би требало мењати између 10.000 и 30.000 пређених километара. Ипак, за конкретну километражу треба послушати препоруке произвођача. Заједно са уље препоручљиво променити и филтер за уље.
* Филтер ваздуха би требало мењати на сваких 15.000 километара, филтер горива треба заменити између 40.000 и 80.000 код бензинаца, а код дизелаша између 30.000 и 60.000 пређених километара.
* Амортизере треба прегледати на сваких 20.000 пређених километара, а мајстор би тада требало да вас посаветује када је време за њихову замену.
* Кочнице треба прегледати бар једном годишње.
* Зупчасти каиш се мења између 60.000 и 90.000 пређених километара или на сваких пет година.
* Катализатори престају да буду ефикасни негде око 80.000 пређених километара.
* Расхладна течност може да траје отприлике до 160.000 километара, али је и у овом случају важно послушати савет произвођача, нарочито ако не прелазите велике километраже.
У сваком случају, приликом одражвања возила важно је да пратите конкретне препоруке произвођача за ваш модел аутомобила, пошто су интервали промена само у њима прецизно дефинисани.