OPREZ: NOVI BMW ima jednu SKRIVENU MANU
Dua svakog automobila je motor.
Bez obzira na nove trendove, tehnologije i "gedžete", srce i duša svakog automobila je motor. Malo je onih koji su toliko čuveni da im je i kodna oznaka postala popularna kao što je BMW-ov N47.
N47 je motor ugrađen je u automobile od 2007. godine i još uvek se smatra jednim od najefikasnijih.
Međutim, ovaj BMW-ov biser je poznat i kao ogromna "kocka" jer dolazi sa jednom ali nimalo naivnom manom.
BMW je N47 lansirao kao naslednika M47, a bio je dostupan u verzijama 1,6 i 2,0 litara, prenosi "Autofokus".
CELOG ŽIVOTA STE OVO RADILI POGREŠNO: Dajemo 5 razloga da se PREDOMISLITE (VIDEO)
VREDI POGLEDATI: Šta jedan ČETVOROGODIŠNJAK misli o AUDIJU S6 - Odgovor će sve iznenaditi (VIDEO)
MORATE VIDETI OVAJ SPISAK: Ovo su najpouzdaniji automobili i proizvođači
Nalazio se u prvoj generaciji Serije 1, nastavio je kroz Seriju 5, da bi 2008. pronašao put do Serije 3 e90 sa kojom je činio jedan od najboljih automobila u svojoj klasi, posebno u verziji 320d.
Kasnije je ugrađen u krosovere X1 i X3, a kratko vreme čak i najslabiju verziju velikog X5, sa oznakom sDrive25d. Zamenjen je 2014. sa verzijom B47.
Veliki raspon snage
Sa svojim naprednim sistemom prinudnog punjenja, motor sa 1.995 kubnih centimetara ima veliki raspon snage, od 85 do 160 kW (116 do 218 KS).
Slabije verzije odlikuju se jednim turbopunjačem sa fleksibilnom geometrijom, dok najmoćnije varijante snage 150 i 160 kw (204 i 218 KS) dolaze sa dva redna turbo-punjača.
Od početka koristi sistem direktnog ubrizgavanja goriva (Common rail) sa pritiskom ubrizgavanja između 1.600 i 2.000 bara.
Nov dizajn, novi problemi
Iako je zapremina od 1.995 ccm identična onoj od njegovog prethodnika, u stvari je bio potpuno nov motor.
Ključna inovacija bila je ugradnja pogonskog lanca u zadnji deo motora (bliže menjaču) kako bi se osigurao glatkiji rad i veća efikasnost.
Dizajn nije izgledao kao problematičan za inženjere, jer su se lanci do tada smatrali praktično neuništivim.
Nažalost, ovaj potez je imao negativan efekat, što se pokazalo kao jedan od najvećih problema ove generacije motora.
Nošenje lanca i zupčanika bilo je mnogo veće od očekivanog, a vlasnici vozila sa ovim motorom doživeli su mnoga loša iznenađenja.
U najgorem slučaju, labavi i istrošeni lanci mogu prouzrokovati velika oštećenja ostalih komponenti, a pravodobna zamena lanca i zupčanika može biti veoma skupa zbog komplikovane instalacije.