ОПРЕЗ: НОВИ BMW има једну СКРИВЕНУ МАНУ
Дуа сваког аутомобила је мотор.
Без обзира на нове трендове, технологије и "геџете", срце и душа сваког аутомобила је мотор. Мало је оних који су толико чувени да им је и кодна ознака постала популарна као што је BMW-ov Н47.
Н47 је мотор уграђен је у аутомобиле од 2007. године и још увек се сматра једним од најефикаснијих.
Међутим, овај BMW-ov бисер је познат и као огромна "коцка" јер долази са једном али нимало наивном маном.
BMW је Н47 лансирао као наследника М47, а био је доступан у верзијама 1,6 и 2,0 литара, преноси "Аутофокус".
ЦЕЛОГ ЖИВОТА СТЕ ОВО РАДИЛИ ПОГРЕШНО: Дајемо 5 разлога да се ПРЕДОМИСЛИТЕ (ВИДЕО)
ВРЕДИ ПОГЛЕДАТИ: Шта један ЧЕТВОРОГОДИШЊАК мисли о АУДИЈУ С6 - Одговор ће све изненадити (ВИДЕО)
МОРАТЕ ВИДЕТИ ОВАЈ СПИСАК: Ово су најпоузданији аутомобили и произвођачи
Налазио се у првој генерацији Серије 1, наставио је кроз Серију 5, да би 2008. пронашао пут до Серије 3 е90 са којом је чинио један од најбољих аутомобила у својој класи, посебно у верзији 320д.
Касније је уграђен у кросовере X1 и X3, а кратко време чак и најслабију верзију великог X5, са ознаком сДриве25д. Замењен је 2014. са верзијом Б47.
Велики распон снаге
Са својим напредним системом принудног пуњења, мотор са 1.995 кубних центиметара има велики распон снаге, од 85 до 160 kW (116 до 218 КС).
Слабије верзије одликују се једним турбопуњачем са флексибилном геометријом, док најмоћније варијанте снаге 150 и 160 kw (204 и 218 КС) долазе са два редна турбо-пуњача.
Од почетка користи систем директног убризгавања горива (Common раил) са притиском убризгавања између 1.600 и 2.000 бара.
Нов дизајн, нови проблеми
Иако је запремина од 1.995 ccm идентична оној од његовог претходника, у ствари је био потпуно нов мотор.
Кључна иновација била је уградња погонског ланца у задњи део мотора (ближе мењачу) како би се осигурао глаткији рад и већа ефикасност.
Дизајн није изгледао као проблематичан за инжењере, јер су се ланци до тада сматрали практично неуништивим.
Нажалост, овај потез је имао негативан ефекат, што се показало као један од највећих проблема ове генерације мотора.
Ношење ланца и зупчаника било је много веће од очекиваног, а власници возила са овим мотором доживели су многа лоша изненађења.
У најгорем случају, лабави и истрошени ланци могу проузроковати велика оштећења осталих компоненти, а праводобна замена ланца и зупчаника може бити веома скупа због компликоване инсталације.