Oštećenja šoferšajbne mogu dosta da smetaju u vožnji, ali rešenje za taj problem postoji
Udarci kamenčića, grebanje istrošenih brisača, prljavština nakupljena na brisačima, nepravilno pranje, agresivno skidanje pričjeg izmeta... mogu da se uklone poliranjem.
Na vetrobranu mogu da nastanu razna oštećenja, s obzirom na to da je izložen mnogim negativnim efektima i u vožnji i dok stoji. Ta oštećenja mogu da budu u vidu sitnih rupica, dubljih i plićih ogrebotina, kao i ogrebotina koje su vidljive samo u nekim specifičnim uslovima - danju neprimetne, ali noću „razbacuju“ svetlo drugih vozila i tako smetaju vozaču.
Nastaju na najrazličitije načine - tu su udarci kamenčića prilikom vožnje, grebanje istrošenih brisača, trljanje prljavštine nakupljene na brisačima, nepravilno pranje (npr. sunđerom punim kamenčića), agresivno skidanje skorenog pričjeg izmeta...
Ipak, postoji pomoć u vidu poliranja vetrobrana. Zato su se kolege sa sajta Polovni automobili obratile servisu koji se time bavi kako bi saznali šta može da se uradi, šta ne može da se ispolira, koliko košta i slično…
Sagovornik im je bio Aleksandar Gavrilov, iz servisa Profiline car cosmetics iz Vrbasa, koji im je dao odgovore na glavna pitanja.
Koliko košta poliranje vetrobrana?
Prosečna cena poliranja vetrobrana je oko 50 evra.
Koliko traje poliranje?
Poliranje vetrobrana je višečasovni proces. Obično traj oko tri sata.
Postoje li vetrobrani koji ne bi smeli da se poliraju?
Vetrobrani izrađeni od pleksiglasa ne bi trebalo da se poliraju zbog velikog zagrevanja površine prilikom poliranja koje bi moglo dovesti do pucanja samog vetrobrana.
Koliko duboke ogrebotine mogu da se ispoliraju?
U velikoj meri mogu se ukloniti površinske ogrebotine, nastale tokom struganja leda, tragovi od brisača, kao i druge blaže ogrebotine nastale mehaničkim oštećenjem prilikom vožnje. Ono što ne možemo da uklonimo su duboke ogrebotine i oštećenja nastala udarcima kamenčića.
Jedan od načina za proveru može li neko oštećenje da se ispolira jeste provera noktom - ukoliko je ogrebotina toliko duboka da „kači“ nokat kada njime pređete preko ogrebotine, to znači da je nije moguće ispolirati.
Postoji li mogućnost da dođe do poremećaja „dioptrije“ na nekom delu vetrobrana?
Usled nestručnog rukovanja polir mašinom može doći do stvaranja dioptrije na staklu, kao i do pucanja stakla.
Kako okvirno ide procedura poliranja?
Prvo se zaštiti vozilo, tako da samo vetrobran ostane nezaštićen. Zatim se radi dekontaminacija površine specijalnom glinom za dekontaminaciju, kako bi se odstranile sve nečistoće koje su se zalepile na vetrobran i koje ne mogu da se skinu običnim pranjem.
Nakon dekontaminacije površine pristupamo poliranju. Za poliranje koristimo:
- rotacionu mašinu,
- filc za poliranje stakla,
- specijalnu pastu za poliranje stakla koja u sebi sadrži cerium oksid,
- mikrofiber krpu i
- prskalicu sa vodom.
Napomena: polir paste za poliranje automobila se ne koriste za poliranje vetrobrana.
U toku poliranja dolazi do zagrevanja površine i zbog toga je potrebno hladiti vodom površinu koja se polira.Zaključak
Dakle, kao i kod poliranja laka, poliranje vetrobrana ne može da sredi dublje ogrebotine, ali zato može da ukloni one sitne, koje iritiraju i smetaju naročito noću pošto neravnomerno rasipaju svetlost farova automobila iz suprotnog pravca.