Оштећења шофершајбне могу доста да сметају у вожњи, али решење за тај проблем постоји
Ударци каменчића, гребање истрошених брисача, прљавштина накупљена на брисачима, неправилно прање, агресивно скидање причјег измета... могу да се уклоне полирањем.
На ветробрану могу да настану разна оштећења, с обзиром на то да је изложен многим негативним ефектима и у вожњи и док стоји. Та оштећења могу да буду у виду ситних рупица, дубљих и плићих огреботина, као и огреботина које су видљиве само у неким специфичним условима - дању неприметне, али ноћу „разбацују“ светло других возила и тако сметају возачу.
Настају на најразличитије начине - ту су ударци каменчића приликом вожње, гребање истрошених брисача, трљање прљавштине накупљене на брисачима, неправилно прање (нпр. сунђером пуним каменчића), агресивно скидање скореног причјег измета...
Ипак, постоји помоћ у виду полирања ветробрана. Зато су се колеге са сајта Половни аутомобили обратиле сервису који се тиме бави како би сазнали шта може да се уради, шта не може да се исполира, колико кошта и слично…
Саговорник им је био Александар Гаврилов, из сервиса Профилине цар цосметицс из Врбаса, који им је дао одговоре на главна питања.
Колико кошта полирање ветробрана?
Просечна цена полирања ветробрана је око 50 евра.
Колико траје полирање?
Полирање ветробрана је вишечасовни процес. Обично трај око три сата.
Постоје ли ветробрани који не би смели да се полирају?
Ветробрани израђени од плексигласа не би требало да се полирају због великог загревања површине приликом полирања које би могло довести до пуцања самог ветробрана.
Колико дубоке огреботине могу да се исполирају?
У великој мери могу се уклонити површинске огреботине, настале током стругања леда, трагови од брисача, као и друге блаже огреботине настале механичким оштећењем приликом вожње. Оно што не можемо да уклонимо су дубоке огреботине и оштећења настала ударцима каменчића.
Један од начина за проверу може ли неко оштећење да се исполира јесте провера ноктом - уколико је огреботина толико дубока да „качи“ нокат када њиме пређете преко огреботине, то значи да је није могуће исполирати.
Постоји ли могућност да дође до поремећаја „диоптрије“ на неком делу ветробрана?
Услед нестручног руковања полир машином може доћи до стварања диоптрије на стаклу, као и до пуцања стакла.
Како оквирно иде процедура полирања?
Прво се заштити возило, тако да само ветробран остане незаштићен. Затим се ради деконтаминација површине специјалном глином за деконтаминацију, како би се одстраниле све нечистоће које су се залепиле на ветробран и које не могу да се скину обичним прањем.
Након деконтаминације површине приступамо полирању. За полирање користимо:
- ротациону машину,
- филц за полирање стакла,
- специјалну пасту за полирање стакла која у себи садржи цериум оксид,
- микрофибер крпу и
- прскалицу са водом.
Напомена: полир пасте за полирање аутомобила се не користе за полирање ветробрана.
У току полирања долази до загревања површине и због тога је потребно хладити водом површину која се полира.Закључак
Дакле, као и код полирања лака, полирање ветробрана не може да среди дубље огреботине, али зато може да уклони оне ситне, које иритирају и сметају нарочито ноћу пошто неравномерно расипају светлост фарова аутомобила из супротног правца.