ŠTETA: Ova Alfa nije odmakla od konceptnog vozila
Šteta...
Mnogi smatraju da je šteta što je Alfa Romeo Mito GTA iz 2009. ostao samo na nivou konceptnog vozila.
talijanski proizvođač nedavno je obradovao zaljubljenike u ovaj brend GTA i GTAm verzijama sportske limuzine Giulia.
Alfi je dugo trebalo da jedan svoj model ponudi kupcima u trkačkoj GTA varijanti, s obzirom da su poslednji Alfini automobili koji su nosili GTA oznaku bili 156 i 147, a to se dogodilo još početkom 21. veka.
NADOGRAĐENI LEPOTAN: Alfa Romeo "osvežio "Giuliettu" za 2019. godinu
OBRUKALI SE: Alfa Romeo se obraća Amerikancima na najgori mogući način! (VIDEO)
Međutim, ljubitelji Alfa Romea setiće se da je pre desetak godina ta kompanija razmatrala serijsku proizvodnju modela MiTo GTA.
Naime, na auto-salonu u Ženevi 2009. predstavljen je koncept ovog vozila koje je praktično bilo pretprodukcijska verzija spremna za proizvodnju.
Koncept je imao agresivniji izgled od regularne varijante modela MiTo, sa aerodinamičnim dodacima na spoljašnjosti, dok je za pogon koristio 4-cilindarski 1.75-litarski turbo-benzinac sa 240 "konja".
Snaga se prenosila na točkove pomoću 6-brzinskog manuelnog menjača.
Alfa Romeo je tada tvrdio da Mito GTA od 0 do 100 km/h stiže za samo 5 sekundi i da može da razvije 250 km/h.
Da bi postigao ovakve performanse, automobil je osim snažnog motora morao da ima i malu masu, pa su zato neki delovi karoserije bili izrađeni od ugljeničnih vlakana, a mnoge mehaničke komponente sadržale su delove od aluminijuma.
Unapređenja su postignuta i na planu aerodinamike, uključujući ugradnju prednjeg splitera i masivnog zadnjeg difuzora. Osim toga, MiTo GTA Concept bio je spušten za 20 mm u odnosu na standardnu verziju ovog automobila, a imao je i aktivno, elektronski kontrolisano ogibljenje.
Unutrašnjost je bila ogoljena kako bi se vozilo dodatno olakšalo - napred su umesto klasičnih sedišta ugrađene trkačke "kadice", dok je zadnja klupa uklonjena.
Alfa Romeo MiTo GTA bio je spreman za serijsku proizvodnju, ali je zbog tadašnje svetske finansijske krize menadžment ipak odustao od produkcisjke verzije.
Tako je najsnažnija verzija ovog automobila do danas ostala Quadrifoglio Verde opremljena 1.4-litarskim turbo-benzincem sa 170 KS.