ШТЕТА: Ова Алфа није одмакла од концептног возила
Штета...
Многи сматрају да је штета што је Алфа Ромео Мито ГТА из 2009. остао само на нивоу концептног возила.
талијански произвођач недавно је обрадовао заљубљенике у овај бренд ГТА и ГТАм верзијама спортске лимузине Гиулиа.
Алфи је дуго требало да један свој модел понуди купцима у тркачкој ГТА варијанти, с обзиром да су последњи Алфини аутомобили који су носили ГТА ознаку били 156 и 147, а то се догодило још почетком 21. века.
НАДОГРАЂЕНИ ЛЕПОТАН: Алфа Ромео "освежио "Giuliettu" за 2019. годину
ОБРУКАЛИ СЕ: Алфа Ромео се обраћа Американцима на најгори могући начин! (ВИДЕО)
Међутим, љубитељи Алфа Ромеа сетиће се да је пре десетак година та компанија разматрала серијску производњу модела МиТо ГТА.
Наиме, на ауто-салону у Женеви 2009. представљен је концепт овог возила које је практично било претпродукцијска верзија спремна за производњу.
Концепт је имао агресивнији изглед од регуларне варијанте модела МиТо, са аеродинамичним додацима на спољашњости, док је за погон користио 4-цилиндарски 1.75-литарски турбо-бензинац са 240 "коња".
Снага се преносила на точкове помоћу 6-брзинског мануелног мењача.
Алфа Ромео је тада тврдио да Мито ГТА од 0 до 100 км/х стиже за само 5 секунди и да може да развије 250 км/х.
Да би постигао овакве перформансе, аутомобил је осим снажног мотора морао да има и малу масу, па су зато неки делови каросерије били израђени од угљеничних влакана, а многе механичке компоненте садржале су делове од алуминијума.
Унапређења су постигнута и на плану аеродинамике, укључујући уградњу предњег сплитера и масивног задњег дифузора. Осим тога, МиТо ГТА Цонцепт био је спуштен за 20 mm у односу на стандардну верзију овог аутомобила, а имао је и активно, електронски контролисано огибљење.
Унутрашњост је била огољена како би се возило додатно олакшало - напред су уместо класичних седишта уграђене тркачке "кадице", док је задња клупа уклоњена.
Алфа Ромео МиТо ГТА био је спреман за серијску производњу, али је због тадашње светске финансијске кризе менаџмент ипак одустао од продукцисјке верзије.
Тако је најснажнија верзија овог аутомобила до данас остала Quadrifoglio Верде опремљена 1.4-литарским турбо-бензинцем са 170 КС.