Ova Mercedesova poslovna limuzina je pomerila sve standarde
Prošlo je 25. godina od lansiranja...
U junu 1995. godine javnost je prvi put upoznala Mercedesov novitet koji je svojom hrabrom dizajnerskom pojavom iskočio iz uniformnosti tržišnih tendencija.
U pitanju je Mercedes serije W210 koji je praktično bio prvi novi model službeno etiketiran kao E klasa u programu nemačke kompanije (prethodno je restilizovani W124 tokom poslednje dve godine prodaje nosio istu oznaku, ali je to bio stari model iz sredine osamdesetih).
Imao je paklenu noć, a ujutru je zatekao užas ispod automobila! Još kad su videli ŠTA vozi... (FOTO)
KAKO IM NIJE ŽAO: Ovaj napušten Karera GT zaboravljen u Kini
Najupečatljiviji stilski detalj nove E klase bila su četiri prednja fara u eliptičnoj formi.Treba napomenuti da je u ovom slučaju Mercedes odlučio E klasu ponuditi kao limuzinu i karavan (T model).
Auto je tradicionalno nudio i inovativna tehnička rešenja, kojih je u ovom slučaju bilo više od trideset.
Glavni noviteti bili su ETS (Electronic Traction System), dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem, sa turbo punjačem i "intercoolerom", nova generacija 4Matic stalnog pogona na sve točkove, prvi u svetu ugrađeni graničnik sile zatezanja sigurnosnog pojasa, te na kraju uvođenje u program "common rail" sistema ubrizgavanja goriva kod dizel motora.
Optimizacija strukture karoserije sa velikim zonama deformacije, uz vazdušne jastuke nove generacije (prvi put u ponudi bočni) zaslužni su za činjenicu da je prva E klasa bila među najbezbednijim automobilima u klasi.
E klasa linije W210 ispunjavala je tržište emocijama sve do 2002. godine i zadržala je slavu prethodnika činjenicom da je to bio najprodavaniji automobil u svojoj klasi na svetu.
Proizvedeno je ukupno 1.374.199 limuzina i 279.238 karavana.