Ova studija kaže da napredni bezbedonosni sistemi automobila jednostavno nisu dovoljno dobri
Loše vesti...
Nova studija Američkog autokluba (AAA) zaključuje da je sistemima pomoći vozaču dostupnim u današnjim vozilima potrebna dorada. Istraživači AAA su otkrili da ovakvi sistemi imaju problema svakih 12.8 kilometara tokom ukupno 6437 kilometara vožnje. Prema AAA, ovi sistemi su daleko od 100 posto pouzdanih.
– AAA je više puta otkrio da se sistemi aktivne pomoći u vožnji ne ponašaju dosledno, posebno u stvarnim scenarijima – rekao je Greg Brannon, direktor automobilskog inženjerstva i industrijskih odnosa u AAA-u.
SVAKA ČAST! Video za NEVERICU - pogledajte kako je HEROJ spasao troje ljude iz zapaljenog automobila!
IZNENAĐUJUĆE ZANIMLJIVO: Snimio je kako izgleda unutrašnjost gume tokom vožnje (VIDEO)
– Proizvođači moraju da rade na pouzdanijoj tehnologiji, uključujući poboljšanje sistema pomoći u zadržavanju vozila u saobraćajnoj traci i pružanju adekvatnijih upozorenja.
AAA je svoje podatke prosledio i proizvođačima automobila.
Poseban problem sa sistemima upozorenja o napuštanju saobraćajne trake i održavanjem vozila u traci su putevi na kojima je izlizana boja razgraničenja traka. Problem je izazivala i simulacija koja uključuje onesposobljeno vozilo na putu, u kojoj je vozilo moralo da automatski koči, pri čemu je dolazilo do sudara u 66 posto slučaja, pri prosečnoj brzini udara od 40 km/h (brzina vožnje postavljena je na 50 km/h).
AAA je završila svoje istraživanje koristeći BMW X7, 2019 Ford Edge, 2019 Cadillac CT6, Subaru Outback i Kia Telluride. Svaki je imao svoje sisteme za pomoć vozačima kao što su Cadillac Super Cruise, BMW-ov Active Assistant Professional i Fordov Ford Co-Pilot 360.