OVAJ deo automobila svi POTCENJUJETE bez razloga, a zbog njega PADATE na tehničkom pregledu!
Ukoliko ne "grize", odmah kod majstora.
Mnogi vozači imaju problema prilikom tehničkog pregleda jer jedan veoma bitan deo automobila ne funkcioniše na pravi način. Mnogi izbegavaju da koriste ručnu kočnicu, već samo ubace menjač u brzinu i tako ostave vozilo. Na taj način neće uštedeti ništa, a vremenom može doći samo do zaglavljivanja sajle usled dugog stajanja.
Treba da pređete na LETNJE GUME: Ne štedite - evo kakve POSLEDICE ima kupovina JEFTINIJIH! (VIDEO)
Automobili uglavnom imaju mehaničku ručnu kočnicu, koja deluje na zadnje točkove – ona koči doboš ili diskove, u zavisnosti od tipa vozila, a pritom mora da deluje nezavisno od hidraulične nožne kočnice.
Ukoliko vozilo pozadi ima doboše, tada na iste kočione čeljusti deluju i ručna i nožna kocnica, dok se na diskove montiraju dodatna klješta, koja se zatežu mehaničkim putem, ili poseban doboš.
U svakom slučaju, ručna kočnica mora da bude u ispravnom stanju, što znači da može da drži auto u mestu i na najvećoj uzbrdici. Pošto su, kao što smo gore objasnili, sistemi ručne i nožne kočnice odvojeni, vozila često padaju na tehničkom pregledu, iako se u vožnji zaustavljaju bez problema.
Kamion van kontrole JURIO JE PRAVO KA NJIMA: Trenuci čitstog UŽASA, a na kraju... (VIDEO)
Kao što smo već rekli, ručna može da se koristi i kao poslednje sredstvo za zaustavljanje vozila u situaciji kada drugi sistemi otkažu. Kako biste stekli svest o tome šta se dešava ukoliko kočite samo ručnom, pokušajte nekoliko puta na praznom parkingu ili drugoj odgovarajućoj površini. Ovo činite vrlo oprezno i prvo pri maloj brzini, pošto automobil može da se zanese.
Ukoliko ne "grize", odmah kod majstora. Uvek imajte na umu da u saobraćaju niste sami, a odgovorni ste za štetu i povrede drugih. Stoga, bolje je misliti odmah nego plakati kasnije.