Ovih pet GREŠAKA prave SVI vozači, uključujući i iskusne - a mogu nas veoma SKUPO koštati!
Obratite pažnju!
Život bez automobila bi danas bio nezamisliv. Automobili su postali glavno prevozno sredstvo i sada je sasvim normalno da svako poseduje neku vrstu vozila. Iako su svi oni koji voze položili vozački ispit, to ne znači da ne greše u vožnji. Istraživanja pokazuju da više od 70 posto vozača pravi razne greške u vožnji koje ugrožavaju njihovu, ali i sigurnost drugih učesnika u saobraćaju.
Portal Auto Exclusive pobrojao je greške koje pravi većina vozača. Ove greške vas neće ugroziti, ali mogu da dovedu do kvara vašeg vozila, kao i do skupih popravki.
Držanje ruke na menjaču
Većina vozača ima naviku da odmara ruku na ručici menjača. Ovo dovodi do nepotrebnih vibracija ručice menjača, koja šalje vibracije u menjač i dovodi do oštećenja. Ako se pokretni delovi menjača oštete, to bi moglo jako skupo da vas košta.
Nepotrebno i često kočenje
Kočnice su najvažniji deo automobila i zbog toga ih morate čuvati. Međutim, ako stalno i nepotrebno kočite, to znači da će se vaše kočnice brzo istrošiti. Zato treba da prilagodite brzinu na putu i držite razmak od drugih vozila.
Ignorišete čudne zvukove
Ako čujete škripanje ili lupanje, obavezno proverite o čemu se radi. Ovakvi zvukovi obično upozoravaju na to da je neki deo automobila u kvaru ili da će se brzo pokvariti.
Točenje goriva kada auto dođe do rezerve
Statistike pokazuju da se lampica upozorenja za gorivo ne uzima dovoljno ozbiljno. Većina muškaraca veruje da kada se ona uključi, mogu da voziti najmanje još 50 km, dok žene u proseku misle da imaju još 40 km vožnje na rezervi. Ukupno 25 posto vozača veruje da mogu da voze još 60-ak kilometara od trenutka kada se kontrolno svetlo upali.
Otišao je na Aljasku - kada je video tablice na autu, odmah je znao da ga vozi SRBIN! (FOTO)
OVAKVU GUMU JOŠ NISTE VIDELI: Policajac ga zaustavio i sprečio TRAGEDIJU (FOTO)
AKO ŽELITE DA PROĐETE JEFTINIJE: Ovih 5 stvari nipošto ne smete da kažete kada kupujete polovni auto!
Sve to ne bi bio problem da u svakom rezervoaru goriva ne postoji pumpa za gorivo, koja šalje gorivo iz rezervoara u motor. Pumpa za gorivo oslanja se na benzin u rezervoaru da bi se hladila i podmazivala. Pokretanje vozila s niskim nivoom goriva znači da pumpa neće biti podmazana kao što bi trebalo, a postoji i opasnost od pregrevanja.
Takvim tretmanom pumpa će se pre pokvariti, a popravak je prilično skup. Posledica kvara pumpe goriva su i slabije performanse automobila, a vožnjom s malom količinom goriva u rezervoaru vrlo lako se ošteti i filter goriva.
Vožnja hladnog automobila na visokom stepenu prenosa
Sigurno ste čuli da stariji i iskusniji vozači kažu "pusti ga da se malo zagreje". Iskusni vozači to ne govore samo tako. Iako sada ne morate da čekate da automobil postigne radnu temperaturu da biste ga vozili, ipak treba lagano i umereno da vozite dok je hladan. Ako odmah krenete da jurite i dodajete gas, vaš motor se može oštetiti jer se ulje u njemu nije pokrenulo, a bez radne temperature od 90 stepena motor nije toliko funcionalan.