Ових пет ГРЕШАКА праве СВИ возачи, укључујући и искусне - а могу нас веома СКУПО коштати!
Обратите пажњу!
Живот без аутомобила би данас био незамислив. Аутомобили су постали главно превозно средство и сада је сасвим нормално да свако поседује неку врсту возила. Иако су сви они који возе положили возачки испит, то не значи да не греше у вожњи. Истраживања показују да више од 70 посто возача прави разне грешке у вожњи које угрожавају њихову, али и сигурност других учесника у саобраћају.
Портал Ауто Exclusive побројао је грешке које прави већина возача. Ове грешке вас неће угрозити, али могу да доведу до квара вашег возила, као и до скупих поправки.
Држање руке на мењачу
Већина возача има навику да одмара руку на ручици мењача. Ово доводи до непотребних вибрација ручице мењача, која шаље вибрације у мењач и доводи до оштећења. Ако се покретни делови мењача оштете, то би могло јако скупо да вас кошта.
Непотребно и често кочење
Кочнице су најважнији део аутомобила и због тога их морате чувати. Међутим, ако стално и непотребно кочите, то значи да ће се ваше кочнице брзо истрошити. Зато треба да прилагодите брзину на путу и држите размак од других возила.
Игноришете чудне звукове
Ако чујете шкрипање или лупање, обавезно проверите о чему се ради. Овакви звукови обично упозоравају на то да је неки део аутомобила у квару или да ће се брзо покварити.
Точење горива када ауто дође до резерве
Статистике показују да се лампица упозорења за гориво не узима довољно озбиљно. Већина мушкараца верује да када се она укључи, могу да возити најмање још 50 км, док жене у просеку мисле да имају још 40 км вожње на резерви. Укупно 25 посто возача верује да могу да возе још 60-ак километара од тренутка када се контролно светло упали.
Отишао је на Аљаску - када је видео таблице на ауту, одмах је знао да га вози СРБИН! (ФОТО)
ОВАКВУ ГУМУ ЈОШ НИСТЕ ВИДЕЛИ: Полицајац га зауставио и спречио ТРАГЕДИЈУ (ФОТО)
АКО ЖЕЛИТЕ ДА ПРОЂЕТЕ ЈЕФТИНИЈЕ: Ових 5 ствари нипошто не смете да кажете када купујете половни ауто!
Све то не би био проблем да у сваком резервоару горива не постоји пумпа за гориво, која шаље гориво из резервоара у мотор. Пумпа за гориво ослања се на бензин у резервоару да би се хладила и подмазивала. Покретање возила с ниским нивоом горива значи да пумпа неће бити подмазана као што би требало, а постоји и опасност од прегревања.
Таквим третманом пумпа ће се пре покварити, а поправак је прилично скуп. Последица квара пумпе горива су и слабије перформансе аутомобила, а вожњом с малом количином горива у резервоару врло лако се оштети и филтер горива.
Вожња хладног аутомобила на високом степену преноса
Сигурно сте чули да старији и искуснији возачи кажу "пусти га да се мало загреје". Искусни возачи то не говоре само тако. Иако сада не морате да чекате да аутомобил постигне радну температуру да бисте га возили, ипак треба лагано и умерено да возите док је хладан. Ако одмах кренете да јурите и додајете гас, ваш мотор се може оштетити јер се уље у њему није покренуло, а без радне температуре од 90 степена мотор није толико фунционалан.