OVO SU MNOGI VOZAČI ZABORAVILI: Čemu služi zaustavna traka i kako sprečiti udese u istoj?
Neophodno je preduzeti sve mere bezbednosti, jer brzine na auto-putu ne ostavljaju veliku šansu za preživljavanje.
U proseku, petoro ljudi godišnje pogine prilikom naletanja na vozilo koje se nalazi u zaustavnoj traci. Kampanja "Ne blokiraj zaustavnu, ne zaustavljaj život", koju su pokrenuli "Putevi Srbije", želi da utiče na svest vozača o značaju i upotrebi zaustavne trake.
RIZIKUJE ŽIVOT DETETA: Kazne za ovo su PAPRENE, takođe i posledice ovakve vožnje mogu biti kobne (VIDEO)
ONI MOGU BITI UZROK UDESA: Vozači, ukoliko pijete ove LEKOVE, ne sedajte za volan! (FOTO)
TRESE VAM SE VOLAN U TOKU VOŽNJE? Evo zašto se to dešava i šta da radite kad dođe do toga
U zaustavnu traku se staje samo usled kvara vozila, ako vozaču pozli i usled loših vremenskih uslova. U tom slučaju neophodno je preduzeti sve mere bezbednosti, jer brzine na auto-putu ne ostavljaju veliku šansu za preživljavanje.
Kampanjom "Ne bloikiraj zaustavnu, ne zaustavljaj život" se ukazuje da zaustavna traka nije "parking" gde se staje da bi se "telefoniralo ili se noge protegle". U Srbiji je poslednjih godina pokrenuto nekoliko kampanja, koje su dale dobre rezultate, navodi TV Prva.
- Imamo 2500 povređenih manje nego prošle godine i 70 poginulih manje nego prošle godine u prvih devet meseci. To govori da zajedničkom sinergijom moramo da dođemo do još povoljnijeg stanja - kaže načelnik Uprave saobraćajne policije, Slaviša Lakićević.
Auto-putevi jesu najbezbedniji putevi, ali se greške na njima najskuplje plaćaju. U Srbiji će ove godine biti izgrađeno novih 80 km auto-puteva i brzih saobraćajnica, i započeti izgradnja novih 325, izjavio je ministar građevinarstva Goran Vesić.
On je dodao da je neminovno da se uz toliki broj kilometara pojavi pitanje bezbednosti. Osim visokih kazna, bitno je raditi i na podizanju svesti građana.
- Što se mene tiče ja mislim da nijedna kazna koju policija propiše nije dovoljno velika, jer mislim da je uvek bolje sačuvati ljudski život, a kazne su tu da se neki, koji ne mogu na drugi način, nauče redu - smatra Vesić
Za popravku uništenih saobraćajnih znakova Srbija godišnje odvaja preko milion evra.
- Za te pare možemo da uredimo 40 zona škola ili da uradimo 15 semaforizovanih raskrsnica ili da obnovimo 8 km običnog puta i mislim da je mnogo bolje da te pare upotrebimo za te stvari, nego da popravljamo znake koji su već jednom postavljeni - objašnjava ministar Vesić.
Upravo zbog toga je pokrenuta i kampanja "Ne uništavaj saobraćajni znak – znak znači život". Nedostatak saobraćajnih znakova može dovesti do saobraćajne nezgode sa smrtnim ishodom.