TRESE VAM SE VOLAN U TOKU VOŽNJE? Evo zašto se to dešava i šta da radite kad dođe do toga
Najverovatnije ćete morati da posetite vulkanizera...
Deo postupka montiranja guma na felne je i njihovo balansiranje. Ukoliko se to ne uradi, može doći do problema sa balansom guma tokom vožnje.
OKO 400.000 ELEKTRIČNIH TROTINETA IMA U SRBIJI: Evo šta očekuje vozače i kakva im je sudbina posle uvođenja novih zakona
IZBEGAVAJTE OVO TOKOM JESENI: Ne pritiskajte OVO DUGME u autu! Slabije ćete videti na PUTU, a deluje i na ORGANIZAM
Svakodnevno trošenje guma dovodi do toga, ali i činjenica da gume i felne nemaju idealnu distribuciju mase, koja mora biti raspoređena ravnomerno po celom obimu gume.
Uređaji za balansiranje guma mere njihove vibracije prilikom rotacije. Ako masa nije ravnomerno raspoređena - problem se rešava dodavanjem tegova, a ponekad i ponovnim montiranjem gume na felnu.
Kako ćete prepoznati u vožnji da gume nisu balansirane?
Neki od simptoma neizbalansiranih guma su vibracija upravljača, sedišta ili poda vozila (kako raste brzina, vibracije su izraženije), zatim nejednako i ubrzano trošenje gazećeg sloja guma i veća potrošnja goriva.
Ako jedna od prednjih guma nije izbalansirana, češće ćete se osećati vibracije na upravljaču. Ukoliko jedna od zadnjih guma nije balansirana, vibracije će se više osetiti na sedištima ili podu.
Ako ređe vozite, pa nemate običaj da menjate gume u jesenjoj / prolećnoj sezoni, trebalo bi da ih balansirate barem svake druge godine.
Vibracije, međutim, mogu da nastanu i usled oštećenja na felnama, problema sa vešanjem, kao i usled dotrajalosti komponenti sistema oslanjanja.
U svakom slučaju, vibracije vozila najčešće zahtevaju odlazak u servis.