PAZITE NA KLIMU U KOLIMA: Evo koliko goriva troši ako je neispravna!
Nisu vam potrebni dodatni troškovi!
S lepim prolećnim danima i prvim visokim temperaturama posegnuli ste u autu za ugođajem klima-uređaja, ali i primetili kako unutrašnjost niti miriše baš ugodno, niti se vazduh dovoljno hladi? A neki nepoznat zvuk dopire iz otvora za dovod vazduha u kabinu? Ni potrošnja goriva se nije smanjila iako su letnje gume opet na autu, nema ni snega ni leda ni proklizavanja ni duge vožnje u niskim stepenima prenosa!
Zaključak je samo jedan - klima-uređaj mora na kontrolni pregled. A rešenje još jedno - vozi dalje pa ćeš nakon pet-šest hiljada kilometara potrošiti onoliko novca koliko bi koštao popravak uređaja. A klima-uređaj neće raditi kako treba. Automobil s uključenim ispravnim klima-uređajem za uobičajene vožnje troši samo od 2 do 3 posto goriva više. Dakle, u prosečnom automobilu iz srednje klase, koji troši oko 7 litara goriva na 100 kilometara, to je povećanje potrošnje za oko 2 decilitra na 100 kilometara. Istina, klima-uređaj će sasvim solidno hladiti unutrašnjost vozila čak i ako mu nedostaje i više od četvrtine plina, ali će se pritom prosečna potrošnja goriva povećati za više od jedne litre.
Zašto je važno redovno održavati klima uređaj? To osigurava njegovu dugotrajnost, a vozaču i putnicima ugodno putovanje i - zdravlje! Nedovoljna količina plina ili neispravan uređaj povećavaju potrošnju goriva i zagađenje okoline. Uz to, kada je klima-uređaj uključen mikroorganizmi, mahom bakterije, raspršuju se u unutrašnjosti vozila, a to putnici prepoznaju kao neugodan miris. Osim po smradu, nedostatak plina u sistemu ili njegovu neispravnost prepoznajemo po tome što ne uspevamo da dobijemo temperaturu koju smo programirali ili kada se vazduh čak uopšte ne hladi. A da nešto nije u redu 'javlja' nam i buka iz otvora sistema za dovod vazduha u kabinu.
Samo kad uredno održavamo ovaj sistem, brinemo o redovnom čišćenju rashladnih i uljnih gasova u kompresoru i proveravamo kod servisera curi li plin sigurni smo kako klima uređaj može da radi punom snagom. On se sastoji od mnogo gumenih cevi koje ne dihtuju uvek 100 posto. Kroz mikroskopske rupe i pore iz kućišta kompresora plin za rashlađivanje neprestano izlazi u atmosferu.
ULAŽU MNOGO U STRUJU: Volkswagen će gubiti po 3.000 evra na svakom električnom vozilu (VIDEO)
Oko 12 miliona vozila ima SMRTONOSNI KVAR - Amerikanci u STRAHU!
Evo kako da UVEK IZBEGNETE SUDAR! Zlata vredan VIDEO - sve će vam biti jasno!
Važno je spomenuti i zagađenje okoline. To je bio jedan od razloga uvođenja novog plina R1234f, koji je daleko manje štetan za okolinu. A za poređenje, recimo da je 'stari' plin R134a čak 1430 puta štetniji za atmosferu nego ugljen dioksid (CO2).
Preporučuje se servisiranje klima uređaja u autu svake dve godine, a zamena filtera u unutrašnjosti 1 ili 2 puta godišnje.