ПАЗИТЕ НА КЛИМУ У КОЛИМА: Ево колико горива троши ако је неисправна!
Нису вам потребни додатни трошкови!
С лепим пролећним данима и првим високим температурама посегнули сте у ауту за угођајем клима-уређаја, али и приметили како унутрашњост нити мирише баш угодно, нити се ваздух довољно хлади? А неки непознат звук допире из отвора за довод ваздуха у кабину? Ни потрошња горива се није смањила иако су летње гуме опет на ауту, нема ни снега ни леда ни проклизавања ни дуге вожње у ниским степенима преноса!
Закључак је само један - клима-уређај мора на контролни преглед. А решење још једно - вози даље па ћеш након пет-шест хиљада километара потрошити онолико новца колико би коштао поправак уређаја. А клима-уређај неће радити како треба. Аутомобил с укљученим исправним клима-уређајем за уобичајене вожње троши само од 2 до 3 посто горива више. Дакле, у просечном аутомобилу из средње класе, који троши око 7 литара горива на 100 километара, то је повећање потрошње за око 2 децилитра на 100 километара. Истина, клима-уређај ће сасвим солидно хладити унутрашњост возила чак и ако му недостаје и више од четвртине плина, али ће се притом просечна потрошња горива повећати за више од једне литре.
Зашто је важно редовно одржавати клима уређај? То осигурава његову дуготрајност, а возачу и путницима угодно путовање и - здравље! Недовољна количина плина или неисправан уређај повећавају потрошњу горива и загађење околине. Уз то, када је клима-уређај укључен микроорганизми, махом бактерије, распршују се у унутрашњости возила, а то путници препознају као неугодан мирис. Осим по смраду, недостатак плина у систему или његову неисправност препознајемо по томе што не успевамо да добијемо температуру коју смо програмирали или када се ваздух чак уопште не хлади. А да нешто није у реду 'јавља' нам и бука из отвора система за довод ваздуха у кабину.
Само кад уредно одржавамо овај систем, бринемо о редовном чишћењу расхладних и уљних гасова у компресору и проверавамо код сервисера цури ли плин сигурни смо како клима уређај може да ради пуном снагом. Он се састоји од много гумених цеви које не дихтују увек 100 посто. Кроз микроскопске рупе и поре из кућишта компресора плин за расхлађивање непрестано излази у атмосферу.
УЛАЖУ МНОГО У СТРУЈУ: Volkswagen ће губити по 3.000 евра на сваком електричном возилу (ВИДЕО)
Око 12 милиона возила има СМРТОНОСНИ КВАР - Американци у СТРАХУ!
Ево како да УВЕК ИЗБЕГНЕТЕ СУДАР! Злата вредан ВИДЕО - све ће вам бити јасно!
Важно је споменути и загађење околине. То је био један од разлога увођења новог плина Р1234ф, који је далеко мање штетан за околину. А за поређење, рецимо да је 'stari' плин Р134а чак 1430 пута штетнији за атмосферу него угљен диоксид (ЦО2).
Препоручује се сервисирање клима уређаја у ауту сваке две године, а замена филтера у унутрашњости 1 или 2 пута годишње.