Pet stvari koje se gledaju na tehničkom pregledu a za koje niste znali!
Kapice ventila, prljavo vozilo? Šta je od toga istina?
Sa primenom novog pravilnika o tehničkim pregledima među vozačima je već ustaljen strah kada je potrebno da registruju svoje vozilo. Od priča o tome da je potrebno imati kapice na ventilima do toga da prljavo vozilo ne može ni da uđe na liniju. Šta je od toga istina je pitanje na koje postoje oprečni odgovori. Zato smo dolučili da razbijemo zablude i ukažemo na šta zaista da obratite pažnju.
NI NEMAČKA, NI HOLANDIJA: Da li znate iz koje države Srbi najviše uvoze polovnjake?
SPREMAJU SE MERE: Da li će biti zabranjen uvoz automobila sa EURO 3 motorom?
MNOGI NOVI VOZAČI OVO NE ZNAJU: Šta je ABS sistem kočenja i zbog čega je VAŽAN? (FOTO+VIDEO)
Slede top pet stvari koje se gledaju na tehničkom pregledu a za koje verovatno niste znali.
Dubina šare na pneumatiku
Ko bi rekao da se dubina šare na pneumaticima uzima u obzir kada kontrolori odlučuju da li je vaše vozilo tehnički ispravno. Istina je da dubina šare često bude razlog zašto automobil ne zadovoljava uslove propisane zakonom. Dubina zimske šare mora biti najmanje 4mm, dok je kod letnje to minimalno 1.5mm.
Zbog toga obratite pažnju na vaše gume, ako vam deluju izlizano možete ih i sami proveriti pre nego što se uputite na tehnički pregled.
Zamagljenost farova
Sigurno ste videli automobile na kojima je prostor u kome se nalaze svetla postao žučkast i mutan. Vremenom vlaga i prljavština prodiru u ovaj prostor i čine da intezitet i usmerenost svetala ne budi u normalama predviđenim zakonom. Kontrolori putem posebnog aparata regoskopa mere ove parametre. Obratite pažnju da to nije slučaj kada je reč i o vašem vozilu jer vas to može koštati registracije.
Podizači prozora
Kontrolor mora da se uveri da se svi prozori i vrata otvaraju na način na koji je to proizvođač vozila predvideo. Ukoliko se prozor ne može otvoriti putem mehanizma na istim vratima, vozilo se proglašava neispravnim. Isti je slučaj sa vratima koja se ne mogu otovirti.
Prljavo vozilo
Vozilo može biti prljavo iznutra, međutim spoljašnjost ne može. Sa primenom novog zakona na svakom tehničkom pregledu su instalirane kamere koje snimaju regularnost izvođenje pregleda. Kontrolori moraju da se uvere da na karoseriji vozila ne postoje nikakva fizička oštećenja koja mogu ugroziti bezbednost vas i ostalih učesnika u saobraćaju. Kontrolor iz tog razloga ne sme raditi sa veoma prljavim vozilom.
Držač haube i gepaka
Vozilo mora posedovati mehanizam koji omogućuje da se prostoru motora i prtljažnika može neometano pristupiti. Na haubi je to najčešće šipka koja podupire haubu, dok vrata gepeka poseduju drugačije mehanizme. Ukoliko kontrolor mora tokom izvođenja pregleda da svojom rukom ili na neki drugi način podupire haubi i zadnja vrata, za vozilo se kaže da ne ispunjava uslove za vršenje tehničkog pregleda, ali se može proglasiti i neispravnim.
Pre odlaska na tehnički pregled, pored ovih pet stvari, obratite pažnju i na signalizaciju jer sva svetla moraju raditi.