Пет ствари које се гледају на техничком прегледу а за које нисте знали!
Капице вентила, прљаво возило? Шта је од тога истина?
Са применом новог правилника о техничким прегледима међу возачима је већ устаљен страх када је потребно да региструју своје возило. Од прича о томе да је потребно имати капице на вентилима до тога да прљаво возило не може ни да уђе на линију. Шта је од тога истина је питање на које постоје опречни одговори. Зато смо долучили да разбијемо заблуде и укажемо на шта заиста да обратите пажњу.
НИ НЕМАЧКА, НИ ХОЛАНДИЈА: Да ли знате из које државе Срби највише увозе половњаке?
СПРЕМАЈУ СЕ МЕРЕ: Да ли ће бити забрањен увоз аутомобила са ЕУРО 3 мотором?
МНОГИ НОВИ ВОЗАЧИ ОВО НЕ ЗНАЈУ: Шта је АБС систем кочења и због чега је ВАЖАН? (ФОТО ВИДЕО)
Следе топ пет ствари које се гледају на техничком прегледу а за које вероватно нисте знали.
Дубина шаре на пнеуматику
Ко би рекао да се дубина шаре на пнеуматицима узима у обзир када контролори одлучују да ли је ваше возило технички исправно. Истина је да дубина шаре често буде разлог зашто аутомобил не задовољава услове прописане законом. Дубина зимске шаре мора бити најмање 4mm, док је код летње то минимално 1.5mm.
Због тога обратите пажњу на ваше гуме, ако вам делују излизано можете их и сами проверити пре него што се упутите на технички преглед.
Замагљеност фарова
Сигурно сте видели аутомобиле на којима је простор у коме се налазе светла постао жучкаст и мутан. Временом влага и прљавштина продиру у овај простор и чине да интезитет и усмереност светала не буди у нормалама предвиђеним законом. Контролори путем посебног апарата регоскопа мере ове параметре. Обратите пажњу да то није случај када је реч и о вашем возилу јер вас то може коштати регистрације.
Подизачи прозора
Контролор мора да се увери да се сви прозори и врата отварају на начин на који је то произвођач возила предвидео. Уколико се прозор не може отворити путем механизма на истим вратима, возило се проглашава неисправним. Исти је случај са вратима која се не могу отовирти.
Прљаво возило
Возило може бити прљаво изнутра, међутим спољашњост не може. Са применом новог закона на сваком техничком прегледу су инсталиране камере које снимају регуларност извођење прегледа. Контролори морају да се увере да на каросерији возила не постоје никаква физичка оштећења која могу угрозити безбедност вас и осталих учесника у саобраћају. Контролор из тог разлога не сме радити са веома прљавим возилом.
Држач хаубе и гепака
Возило мора поседовати механизам који омогућује да се простору мотора и пртљажника може неометано приступити. На хауби је то најчешће шипка која подупире хаубу, док врата гепека поседују другачије механизме. Уколико контролор мора током извођења прегледа да својом руком или на неки други начин подупире хауби и задња врата, за возило се каже да не испуњава услове за вршење техничког прегледа, али се може прогласити и неисправним.
Пре одласка на технички преглед, поред ових пет ствари, обратите пажњу и на сигнализацију јер сва светла морају радити.