PEUGEOT 307: Da li je ovo najbolji izbor polovnjaka za POČETNIKE, u cenovnom rangu do 2.500 evra? (FOTO+VIDEO)
Stari lav koji još uvek odoleva vremenu.
Pežo 307 je automobil koji je proizvodila francuska fabrika automobila Pežo. Proizvodio se od 2001. do 2008, a u Kini do 2014. godine. 307-ica je predstavljena na salonu automobila u Parizu 2000. godine kao prototip „307 Prométhée”, a na tržište dolazi godinu dana kasnije zamenivši Pežoa 306. Prodavan je i u Australiji, Novom Zelandu, Meksiku, u Aziji. U Brazilu se prodaje sa 1.6 i 2.0 motorima na gas. Na evropskim testovima sudara automobil je 2001. godine dobio četiri od maksimalnih pet zvezdica za bezbednost.
TOP 5 POLOVNJAKA DO 8.000 EVRA: Sve što bi trebalo da ZNATE pre same kupovine
TOP 5 NAJBOLJIH POLOVNJAKA DO 1.500 EVRA: Ovo su stvari koje MORATE DA ZNATE pre kupovine
TOP 5 NAJBOLJIH AUTOMOBILA DO 3.000 EVRA: Pre kupovine polovnjaka, obavezno pročitajte OVO
Peugeot 307 odlično drži poziciju na tržištu, prvenstveno zahvaljujući izgledu i odličnoj kabini, a i bezbednost je na solidnom nivou. Malo je viši, a nije ni lagan, pa ne očekujte atletske performanse. Model Peugeot 307 je bio sledeći (posle 206 i 607) automobil, koji je nastavio svežu liniju francuskog proizvođača. Odlikuje ga visina, kosi prednji farovi i diskretna maska hladnjaka sa malim logom. U ponudi Peugeot 307 su 4 tipa karoserije : 3 – i 5 – vrata kompakt, kupe i kabriolet sa dvoja vrata, prostran karavan, nazvan Break ili SW (drugi termin samo u slučaju automobila sa srebrnim krovnim šinama i ogromnim panoramskim krovom). Proizvodnja varijante Peugeot 307 sa četvoro vrata je pokrenut u Kini, a od maja 2006. do novembra 2010., automobil je takođe proizvođen u Argentini. Proglašen je automobilom godine kada se pojavio, dobio mnogo pohvala po raznim osnovama i odlučno napao konkurenciju. Njega je nasledio model 308. Drugi modeli u njegovoj klasi su: Opel Astra, Ford Focus, Mazda 3, VW Golf...
Standardni paket opreme kod Peugeot 307 uključuje stavke kao što su ABS, kontrola proklizavanja, četiri vazdušne jastuke, servo, elektronski podizači i klima priručniku. Bogatije verzije imali kožne presvlake, unapređenu audio sistem, elektro grejanje sedišta i stakla krov. 2005. je restilizovan Peugeot 307 , promenjen je izgled farova, haube , blatobrana i uklonili prednju rešetku u braniku…
Enterijer
Unutra obilje mesta, osim ako niste vanprosečno visoki, pozicija za volanom se lako pronalazi, sedišta pružaju dobru potporu u krivinama iako se ovaj visoki francuz dosta naginje pri oštrijim manevrima. Komandna tabla je dobro oblikovana, sve je tu gde bi ste i očekivali. Enterijer je kvalitetno izrađen, uz dobru završnu obradu. Ergonomičnost je na zavidnom nivou. Dok napred ima mnogo mesta, pozadi kod hečbek verzije više osobe neće biti nazadovoljnije prostorom za glavu. Proseduje prosečan broj i zapreminu pregrada za sitnice. Generalno, za automobil iz tog perioda konstruktori su obavili odličan zadatak. Na zadnjoj klupi danak lepom dizajnu plaćaju oni malo viši, jer mesta za glavu nema baš puno. Gepek je pristojnih dimenzija sa mogućnošću obaranja zadnjih sedišta, kada se dobija prilično ravna utovarna površina. I ovde je estetika učinila svoje pa je otvor za ubacivanje stvari dosta mali, a i utovarni prag dosta visok.
Peugeot 307 je lako voziti, parkiranje je lako i vidljivost je odlična sa velikim staklenim površinama.
Tabla je ergonomski postavljena, jednostavna i pregledna. Sve kontrole moderne, sve je na dohvat ruke. Tempomat, automatski senzor kiše – brisači i automatski farovi su standardna oprema i rade dobro što vam omogućava da se koncentriše na vožnju.
Peugeot 307 je sa širokim otvorom prtljažnika sa niskim pragom olakšava lako unošenje kabastih stvari. Prtljažnik je veliki i skoro kvadratni nudi 341 litara tovarnog prostora sa mestom za pet putnika. Zadnja sedišta sa preklapanjem 60:40 zadnjeg sedišta i kada su zadnje sedišta spuštena može da primi 790 litara.Peugeot 307 je elegantan i visok, međuosovinsko rastojanje je najveće u kompakt klasi. Peugeot 307 verzija sa 3 vrata je manje praktična od modela sa 5 vrata. Tako da je unutrašnjost veoma prostrana. Unutrašnjost je završena u visokom kvalitetu , koji su otporni na vreme. Putnici sede visoko, što poboljšava utisak prostora, ali morate da se naviknete na dimenzije automobila, jer lako da zakačite prepreku prednjim branikom.Svi modeli imaju šest jastuka uključujući i prednje i zadnje vazdušne zavese. Četiri zvezdice na Euro NCAP crash testu je solidan, ali ne i najbolji rezultat u klasi. Suspenzija odrađuje svoju ulogu briljantno i pokazuje efikasnost na svim tipovima putnih površina. 307 stoga nema iznenađenja. Ona čak nudi kvalitetno kočenja, bez obzira na uslove. Zaštita od korozije je zadovoljavajuća, rđa izbija jedino kod neprofesionalne popravke karoserije.
Motor
Peugeot 307 je tokom sedam godina proizvodnje imao 9 motora. Peugeot 307 je ušao na tržište sa tri benzinska motora (1.4 75 KS, 1.6 109 KS, 2.0 136 KS) i tri dizel jedinice za napajanje (1.4 HDi 68 KS, 90 KS 2.0 HDi, 2.0 HDi 107 KS). 2003. se pojavio moćniji 1.4 benzin (88 KS) i turbo dizel 2.0 HDi 136 KS. Dve godine kasnije, debitovao dvolitarski moćni benzinac (177 KS) i 1.6 HDi motor turbo dizel u dve varijante snage (90 KS ili 109 KS). Benzinski motori obično rade besprekorno i smatraju se isplativim. Uzimajući u obzir odnos troškova za kupovinu i najboljih performansi najisplativiji su 109 KS 1.6 ili 136 – konja dvolitarski. Turbo dizeli imaju dobru reputaciju, iako neki elementi se vremenom kvare. Neko simpatiše 2.0 HDi, dinamičniji je i servisiranje je jeftinije nego kod 1.4 HDi i 1.6 HDi motora. Drugi simpatišu 1.6 HDi (90 KS do 110 KS) motor sa malom potrošnjom. Pruža najbolji odnos cene, performansi i ekonomičnosti, u odnosu na 2.0 HDi (90 KS ili 136 KS), niža cena registracije.
U vožnji
S obzirom na mekše i udobnije oslanjanje, malo više se naginje u krivinama, ali vozač sve lako drži kontrolom. Sedišta pružaju dobru bočnu potporu. Zvučna izolacija u proseku klase. Dostupan je širok izbor Peugeot/Citroen dizel motora. Od benzinaca savetuje se 1.6 agregat, koji se pokazao izuzetno pouzdanim i izdržljivim, mada menjač kod njega relativno često zna da izaziva nevolje. Preglednost prosečna.
Prednosti
- Udobnost
- Prostranost
- Varijabilnost
Mane
- Kočnice
- Problemi sa menjačem
- Pojedini modeli imaju problem sa elektronikom
ZAKLJUČAK
Kao i njegov predhodnik i Peugeot 307 je popularan automobil kod kupaca. HDi dizelaši su preporuka. Nemojte uzimati modele sa slabijom opremom, jer se teže prodaju. Kupovina Peugeot 307 je vrsta kompromisa. Dobija se pristupačan i udoban automobil, ali treba računati na činjenicom da u nekom trenutku mora da se posetiti radionica. Za otklanjanje manjih problema, ne mora da znači velike troškove. Uslov za niske troškove je da se kupi primerak u dobrom stanju, koji neće zahtevati velike finansijske izdatke za sitem ubrizgavanja, plivajući zamajac…
CENA
Na sajtu Polovniautomobili.com cene su šarenolike, i kreću se u rasponu od 1.500 do 2.500 evra, dok se pojedini modeli cene i do 3.500 evra (uglavnom CC-kabrio verzije).