PEUGEOT 307: Да ли је ово најбољи избор половњака за ПОЧЕТНИКЕ, у ценовном рангу до 2.500 евра? (ФОТО+ВИДЕО)
Стари лав који још увек одолева времену.
Пежо 307 је аутомобил који је производила француска фабрика аутомобила Пежо. Производио се од 2001. до 2008, а у Кини до 2014. године. 307-ица је представљена на салону аутомобила у Паризу 2000. године као прототип „307 Prométhée”, а на тржиште долази годину дана касније заменивши Пежоа 306. Продаван је и у Аустралији, Новом Зеланду, Мексику, у Азији. У Бразилу се продаје са 1.6 и 2.0 моторима на гас. На европским тестовима судара аутомобил је 2001. године добио четири од максималних пет звездица за безбедност.
ТОП 5 ПОЛОВЊАКА ДО 8.000 ЕВРА: Све што би требало да ЗНАТЕ пре саме куповине
ТОП 5 НАЈБОЉИХ ПОЛОВЊАКА ДО 1.500 ЕВРА: Ово су ствари које МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ пре куповине
ТОП 5 НАЈБОЉИХ АУТОМОБИЛА ДО 3.000 ЕВРА: Пре куповине половњака, обавезно прочитајте ОВО
Peugeot 307 одлично држи позицију на тржишту, првенствено захваљујући изгледу и одличној кабини, а и безбедност је на солидном нивоу. Мало је виши, а није ни лаган, па не очекујте атлетске перформансе. Модел Peugeot 307 је био следећи (после 206 и 607) аутомобил, који је наставио свежу линију француског произвођача. Одликује га висина, коси предњи фарови и дискретна маска хладњака са малим логом. У понуди Peugeot 307 су 4 типа каросерије : 3 – и 5 – врата компакт, купе и кабриолет са двоја врата, простран караван, назван Бреак или SW (други термин само у случају аутомобила са сребрним кровним шинама и огромним панорамским кровом). Производња варијанте Peugeot 307 са четворо врата је покренут у Кини, а од маја 2006. до новембра 2010., аутомобил је такође произвођен у Аргентини. Проглашен је аутомобилом године када се појавио, добио много похвала по разним основама и одлучно напао конкуренцију. Њега је наследио модел 308. Други модели у његовој класи су: Опел Астра, Форд Фоцус, Мазда 3, VW Голф...
Стандардни пакет опреме код Peugeot 307 укључује ставке као што су АБС, контрола проклизавања, четири ваздушне јастуке, серво, електронски подизачи и клима приручнику. Богатије верзије имали кожне пресвлаке, унапређену аудио систем, електро грејање седишта и стакла кров. 2005. је рестилизован Peugeot 307 , промењен је изглед фарова, хаубе , блатобрана и уклонили предњу решетку у бранику…
Ентеријер
Унутра обиље места, осим ако нисте ванпросечно високи, позиција за воланом се лако проналази, седишта пружају добру потпору у кривинама иако се овај високи француз доста нагиње при оштријим маневрима. Командна табла је добро обликована, све је ту где би сте и очекивали. Ентеријер је квалитетно израђен, уз добру завршну обраду. Ергономичност је на завидном нивоу. Док напред има много места, позади код хечбек верзије више особе неће бити назадовољније простором за главу. Проседује просечан број и запремину преграда за ситнице. Генерално, за аутомобил из тог периода конструктори су обавили одличан задатак. На задњој клупи данак лепом дизајну плаћају они мало виши, јер места за главу нема баш пуно. Гепек је пристојних димензија са могућношћу обарања задњих седишта, када се добија прилично равна утоварна површина. И овде је естетика учинила своје па је отвор за убацивање ствари доста мали, а и утоварни праг доста висок.
Peugeot 307 је лако возити, паркирање је лако и видљивост је одлична са великим стакленим површинама.
Табла је ергономски постављена, једноставна и прегледна. Све контроле модерне, све је на дохват руке. Темпомат, аутоматски сензор кише – брисачи и аутоматски фарови су стандардна опрема и раде добро што вам омогућава да се концентрише на вожњу.
Peugeot 307 је са широким отвором пртљажника са ниским прагом олакшава лако уношење кабастих ствари. Пртљажник је велики и скоро квадратни нуди 341 литара товарног простора са местом за пет путника. Задња седишта са преклапањем 60:40 задњег седишта и када су задње седишта спуштена може да прими 790 литара.Пеугеот 307 је елегантан и висок, међуосовинско растојање је највеће у компакт класи. Peugeot 307 верзија са 3 врата је мање практична од модела са 5 врата. Тако да је унутрашњост веома пространа. Унутрашњост је завршена у високом квалитету , који су отпорни на време. Путници седе високо, што побољшава утисак простора, али морате да се навикнете на димензије аутомобила, јер лако да закачите препреку предњим браником.Сви модели имају шест јастука укључујући и предње и задње ваздушне завесе. Четири звездице на Еуро НЦАП црасх тесту је солидан, али не и најбољи резултат у класи. Суспензија одрађује своју улогу бриљантно и показује ефикасност на свим типовима путних површина. 307 стога нема изненађења. Она чак нуди квалитетно кочења, без обзира на услове. Заштита од корозије је задовољавајућа, рђа избија једино код непрофесионалне поправке каросерије.
Мотор
Peugeot 307 је током седам година производње имао 9 мотора. Peugeot 307 је ушао на тржиште са три бензинска мотора (1.4 75 КС, 1.6 109 КС, 2.0 136 КС) и три дизел јединице за напајање (1.4 ХДи 68 КС, 90 КС 2.0 ХДи, 2.0 ХДи 107 КС). 2003. се појавио моћнији 1.4 бензин (88 КС) и турбо дизел 2.0 ХДи 136 КС. Две године касније, дебитовао дволитарски моћни бензинац (177 КС) и 1.6 ХДи мотор турбо дизел у две варијанте снаге (90 КС или 109 КС). Бензински мотори обично раде беспрекорно и сматрају се исплативим. Узимајући у обзир однос трошкова за куповину и најбољих перформанси најисплативији су 109 КС 1.6 или 136 – коња дволитарски. Турбо дизели имају добру репутацију, иако неки елементи се временом кваре. Неко симпатише 2.0 ХДи, динамичнији је и сервисирање је јефтиније него код 1.4 ХДи и 1.6 ХДи мотора. Други симпатишу 1.6 ХДи (90 КС до 110 КС) мотор са малом потрошњом. Пружа најбољи однос цене, перформанси и економичности, у односу на 2.0 ХДи (90 КС или 136 КС), нижа цена регистрације.
У вожњи
С обзиром на мекше и удобније ослањање, мало више се нагиње у кривинама, али возач све лако држи контролом. Седишта пружају добру бочну потпору. Звучна изолација у просеку класе. Доступан је широк избор Peugeot/Citroen дизел мотора. Од бензинаца саветује се 1.6 агрегат, који се показао изузетно поузданим и издржљивим, мада мењач код њега релативно често зна да изазива невоље. Прегледност просечна.
Предности
- Удобност
- Пространост
- Варијабилност
Мане
- Кочнице
- Проблеми са мењачем
- Поједини модели имају проблем са електроником
ЗАКЉУЧАК
Као и његов предходник и Peugeot 307 је популаран аутомобил код купаца. ХДи дизелаши су препорука. Немојте узимати моделе са слабијом опремом, јер се теже продају. Куповина Peugeot 307 је врста компромиса. Добија се приступачан и удобан аутомобил, али треба рачунати на чињеницом да у неком тренутку мора да се посетити радионица. За отклањање мањих проблема, не мора да значи велике трошкове. Услов за ниске трошкове је да се купи примерак у добром стању, који неће захтевати велике финансијске издатке за ситем убризгавања, пливајући замајац…
ЦЕНА
На сајту Polovniautomobili.com cene су шаренолике, и крећу се у распону од 1.500 до 2.500 евра, док се поједини модели цене и до 3.500 евра (углавном CC-kabrio верзије).