PITANJE SVIH PITANJA: Koliko kilometara "strujaš" treba da pređe da bi se isplatio?
Obratite pažnju...
Elektrifikovani automobili (električni, hibridi i plug-in hibridi) skuplji su od benzinaca, ali troše manje i omogućavaju veće uštede. Međutim, da li ste se ikad zapitali koliko kilometara moraju da pređu kako bi krenuli da se isplaćuju?
ŠTA VOZE POZNATI: Dušan Vlahović i njegova ZVER od 250.000 evra (VIDEO)
PRIVLAČI VEĆU PAŽNJU OD NAJNOVIJEG BMW-A: Evo šta je jedna devojka napravila od Fiće (FOTO+VIDEO)
DA LI MENJATE GUME SAMI ILI IDETE KOD VULKANIZERA? Evo zašto bi to trebalo da prepustite profesionalcu
Španska potrošačka organizacija OCU pokušala je da odgovori na ovo pitanje, pa su tako proveravali koliko kilometara je neophodno voziti pre nego što se amortizuje povišena cena hibridnog, plug-in hibridnog i električnog automobila.
Treba napomenuti da je organizacija temeljila rezultate na podacima svakog proizvođača i da je dala pojednostavljenu brojku, sa istim troškovima osiguranja i održavanja, bez obzira na vrstu motora, premda su moguće manje varijacije.
Prema OCU-u, da bi se amortiziralo 2.500 evra, koliko je konvencionalni hibridni automobil obično u proseku skuplji od sličnog benzinca, potrebno je preći najmanje 110.000 kilometara. Što se tiče plug-in hibrida, OCU je pretpostavio da će 30% korišćenja biti na račun benzinskog motora, a preostalih 70% na struju.
Ovo je realan scenario ako se vozila pune često, mada su ovakvi automobili, zbog veličine baterije i težine, obično manje efikasni od konvencionalnih hibrida. U ovom slučaju, udaljenost koju bi trebalo preći da bi se amortizirala kupovina takvog automobila je 75.000 kilometara.
Na kraju, električni automobili moraju da pređu oko 70.000 kilometara kako bi amkortizovali dodatni trošak u poređenju sa automobilom na benzin, mada je OCU jasan: da bi ova cena bila konkurentna, potrebno je imati mesto za punjenje kod kuće, jer ako se koriste javni punjači, cena vrtoglavo raste.