ПИТАЊЕ СВИХ ПИТАЊА: Колико километара "струјаш" треба да пређе да би се исплатио?
Обратите пажњу...
Електрификовани аутомобили (електрични, хибриди и плуг-ин хибриди) скупљи су од бензинаца, али троше мање и омогућавају веће уштеде. Међутим, да ли сте се икад запитали колико километара морају да пређу како би кренули да се исплаћују?
ШТА ВОЗЕ ПОЗНАТИ: Душан Влаховић и његова ЗВЕР од 250.000 евра (ВИДЕО)
ПРИВЛАЧИ ВЕЋУ ПАЖЊУ ОД НАЈНОВИЈЕГ BMW-A: Ево шта је једна девојка направила од Фиће (ФОТО ВИДЕО)
ДА ЛИ МЕЊАТЕ ГУМЕ САМИ ИЛИ ИДЕТЕ КОД ВУЛКАНИЗЕРА? Ево зашто би то требало да препустите професионалцу
Шпанска потрошачка организација ОЦУ покушала је да одговори на ово питање, па су тако проверавали колико километара је неопходно возити пре него што се амортизује повишена цена хибридног, плуг-ин хибридног и електричног аутомобила.
Треба напоменути да је организација темељила резултате на подацима сваког произвођача и да је дала поједностављену бројку, са истим трошковима осигурања и одржавања, без обзира на врсту мотора, премда су могуће мање варијације.
Према ОЦУ-у, да би се амортизирало 2.500 евра, колико је конвенционални хибридни аутомобил обично у просеку скупљи од сличног бензинца, потребно је прећи најмање 110.000 километара. Што се тиче плуг-ин хибрида, ОЦУ је претпоставио да ће 30% коришћења бити на рачун бензинског мотора, а преосталих 70% на струју.
Ово је реалан сценарио ако се возила пуне често, мада су овакви аутомобили, због величине батерије и тежине, обично мање ефикасни од конвенционалних хибрида. У овом случају, удаљеност коју би требало прећи да би се амортизирала куповина таквог аутомобила је 75.000 километара.
На крају, електрични аутомобили морају да пређу око 70.000 километара како би амкортизовали додатни трошак у поређењу са аутомобилом на бензин, мада је ОЦУ јасан: да би ова цена била конкурентна, потребно је имати место за пуњење код куће, јер ако се користе јавни пуњачи, цена вртоглаво расте.