Poliranje farova! Savet kako da vratite bistar pogled vašem ljubimcu!
Izuzetno je važno da brinete o svetlima zbog svoje, i bezbednosti drugih učesnika u saobraćaju
Farovi su konstantno izloženi raznim uticajima zbog kojih matiraju. Oni vremenom gube na providnosti i ne propuštaju svetlost kako bi trebalo.
Ova pojava može negativno da utiče na vidljivost u vožnji, naročito u lošim vremenskim uslovima, kao što su kiša, magla ili sneg. Još kada se na njima nakupi nečistoća (prašina, blato…), mogu dramatično da izgube svoje mogućnosti.
Pomenuti scenario izuzetno je opasan po vozača, ali i bicikliste, pešake, ili vozilo koje je zbog kvara parkirano pored druma. Zato ćemo u današnjem tekstu objasniti postupak poliranja farova.
Koliko košta poliranje farova?
Od 1.000 dinara, pa naviše. U više servisa su nam rekli da cena zavisi od stanja farova, tj. od toga koliko posla će imati majstor koji radi poliranje, modela automobila…
Na primer, u jednom renomiranom lancu servisa koji se generalno bavi automobilskim staklima, rekli su nam da poliranje farova za VW Golf V košta 3.250 dinara.
Definitivno deluje skupo, ali dobijate garanciju da će farovi biti kao novi najmanje 2 godine.
Koliko je efikasno poliranje farova?
Izuzetno je efikasno. Naravno, podrazumeva se da poliranje uradite u nekoj renomiranoj firmi koja radi s kvalitetnim materijalima i alatima i čiji radnici znaju šta rade.
Međutim, ekstremno je važno da se nakon poliranja farovi zaštite, odnosno da se stavi zaštitni sloj koji ima višestruku funkciju. On, između ostalog, štiti od sunčevih UV zraka, olakšava skidanje nečistoća prilikom redovnog pranja, sprečava da se nečistoće uvuku u mikropore (da ih tako nazovemo) u površini plastike fara.
Imajte u vidu da kao i kod svakog drugog posla, npr. kod klasičnog poliranja kompletnog automobila, i poliranje farova može da se uradi veoma loše i veoma dobro.
Zato se pre poliranja raspitajte i potražite proveren servis ili majstora.
Kako se radi poliranje farova?
Ovo su osnovni koraci:
1) Skida se oštećeni sloj (šmirgl papir od npr. 600, pa naviše, sve do npr. 3.000)
2) Obavlja se poliranje (posebnim sredstvima, alatima, itd.)
3) Nanosi se zaštitni premaz
U zavisnosti od stanja farova, možda šmirgl papir, bar grublji, nije potreban, ili će morati mnogo da se šmirgla ukoliko postoji neka dublja ogrebotina…
“Uradi sam” rešenja – koliko su efikasna?
Zavisi koje “rešenje” imate na umu, koliko je plastika fara već matirala, koliko ste spremni da se potrudite, i da li ste uopšte dovoljno informisani da bi posao uradili kako treba.
Zaboravite na “uradi sam” rešenja, koja deluju suviše lako.
Pogledajte na internetu i naći ćete razna sredstva za “uradi sam” poliranje farova, od najjeftinijih pasti do čitavih setova s emulzijama, “sunđerima” za poliranje…
Na vama je da odlučite šta želite i šta vam se više isplati.
Od kada se koriste plastični farovi?
Otprilike od početka 90-ih godina. Počeli su da se koriste zbog prednosti kao što su manji troškovi, bezbednost pešaka, manja masa, veća otpornost na lom, novi dizajnerski trendovi.
Nažalost, za razliku od stakla, plastika nije tako otporna na spoljne uticaje. Zbog toga i imamo probleme s matiranjem farova.
Naglasimo da novi automobili iz fabrike stižu sa uglavnom dobro zaštićenim farovima, ali ta zaštita vremenom nestaje.