Полирање фарова! Савет како да вратите бистар поглед вашем љубимцу!
Изузетно је важно да бринете о светлима због своје, и безбедности других учесника у саобраћају
Фарови су константно изложени разним утицајима због којих матирају. Они временом губе на провидности и не пропуштају светлост како би требало.
Ова појава може негативно да утиче на видљивост у вожњи, нарочито у лошим временским условима, као што су киша, магла или снег. Још када се на њима накупи нечистоћа (прашина, блато…), могу драматично да изгубе своје могућности.
Поменути сценарио изузетно је опасан по возача, али и бициклисте, пешаке, или возило које је због квара паркирано поред друма. Зато ћемо у данашњем тексту објаснити поступак полирања фарова.
Колико кошта полирање фарова?
Од 1.000 динара, па навише. У више сервиса су нам рекли да цена зависи од стања фарова, тј. од тога колико посла ће имати мајстор који ради полирање, модела аутомобила…
На пример, у једном реномираном ланцу сервиса који се генерално бави аутомобилским стаклима, рекли су нам да полирање фарова за VW Голф В кошта 3.250 динара.
Дефинитивно делује скупо, али добијате гаранцију да ће фарови бити као нови најмање 2 године.
Колико је ефикасно полирање фарова?
Изузетно је ефикасно. Наравно, подразумева се да полирање урадите у некој реномираној фирми која ради с квалитетним материјалима и алатима и чији радници знају шта раде.
Међутим, екстремно је важно да се након полирања фарови заштите, односно да се стави заштитни слој који има вишеструку функцију. Он, између осталог, штити од сунчевих УВ зрака, олакшава скидање нечистоћа приликом редовног прања, спречава да се нечистоће увуку у микропоре (да их тако назовемо) у површини пластике фара.
Имајте у виду да као и код сваког другог посла, нпр. код класичног полирања комплетног аутомобила, и полирање фарова може да се уради веома лоше и веома добро.
Зато се пре полирања распитајте и потражите проверен сервис или мајстора.
Како се ради полирање фарова?
Ово су основни кораци:
1) Скида се оштећени слој (шмиргл папир од нпр. 600, па навише, све до нпр. 3.000)
2) Обавља се полирање (посебним средствима, алатима, итд.)
3) Наноси се заштитни премаз
У зависности од стања фарова, можда шмиргл папир, бар грубљи, није потребан, или ће морати много да се шмиргла уколико постоји нека дубља огреботина…
“Уради сам” решења – колико су ефикасна?
Зависи које “решење” имате на уму, колико је пластика фара већ матирала, колико сте спремни да се потрудите, и да ли сте уопште довољно информисани да би посао урадили како треба.
Заборавите на “уради сам” решења, која делују сувише лако.
Погледајте на интернету и наћи ћете разна средства за “уради сам” полирање фарова, од најјефтинијих пасти до читавих сетова с емулзијама, “сунђерима” за полирање…
На вама је да одлучите шта желите и шта вам се више исплати.
Од када се користе пластични фарови?
Отприлике од почетка 90-их година. Почели су да се користе због предности као што су мањи трошкови, безбедност пешака, мања маса, већа отпорност на лом, нови дизајнерски трендови.
Нажалост, за разлику од стакла, пластика није тако отпорна на спољне утицаје. Због тога и имамо проблеме с матирањем фарова.
Нагласимо да нови аутомобили из фабрике стижу са углавном добро заштићеним фаровима, али та заштита временом нестаје.