PONOVO NA ISPITU: RAV 4 opet na "severnom jelenu" (VIDEO)
Neverovatno...
Toyotin SUV ovog puta je prošao je testu na kojem je prošle godine pao.
Švedski magazin Teknikens Värld (Svet tehnike), koji duže vreme sprovodi ovaj test na novim modelima automobila, u septembru 2019. nije bio zadovoljan ponašanjem Toyotinog SUV-a.
Šveđani su tada naveli da prilikom oštrog manevra vozilo "ima tendenciju da se izdigne na spoljna dva točka" i da ESP sistem ne kotroliše ponašanje automobila na testu na zadovoljavajući način, što uzrokuje preveliko zanošenje zadnjeg dela i prelazak preko graničnih čunjeva. Teknikens Värld je naveo da je RAV4 zadovoljio uslove testa samo do brzine od 68 km/h, dok je minimalna brzina koja je postavljena kao standard testa 70 km/h.
MAKAR NEŠTO: Tesla priskače u pomoć ugroženim Vozačima
KONTROLA OD SLEDEĆE GODINE: Na tehničkom pregledu proveravaće se emisija izduvnih gasova
PRODAJE SE UNIKAT: Pogledajte kakav auto je vozio Samjuel Eto (FOTO)
Iako je Toyota nakon prvog testa zvanično demantovala ove navode uz tvrdnju da se RAV4 na njihovim interno sprovedenim testovima severnog jelena ponašao zadovoljavajuće, izgleda da su u japanskom proizvođaču čitavu stvar shvatili veoma ozbiljno i prionili na posao.
Nakon apdejta softvera, Šveđani su ponovili test.Toyotin popularni SUV ovog puta je prošao test nagle promene pravca pri brzini od 72 km/h bez zanošenja.
Kako se navodi, Toyota je između dva testa izvršila ponovno kalibrisanje elektronske kontrole stabilnosti (VSC), a softverski apdejt biće dostupan vlasnicima već kupljenih primeraka RAV4 u drugom kvartalu 2020. Ipak, kako prenosi Teknikens Värld, neće biti zvaničnog opoziva za vozila koja su već u upotrebi, već će apdejt biti izvršen na zahtev vlasnika tih automobila.
Podsećamo, Teknikens Värld već decenijama sprovodi specifičnan test bezbednosti kojim se ispituju manevarske sposobnosti vozila u ekstremnim uslovima. Široj automobilskoj javnosti napoznatiji je slučaj iz 1997. godine kada su Šveđani prilikom izvođenja testa prevrnuli tada novu Mercedesovu A klasu, što je nateralo nemačku kompaniju da izvrši izmene na tom modelu.
Inače, test se sastoji iz manevra nagle promene pravca, pri određenim brzinama, čime se simulira izbegavanje određene prepreke na putu (poput severnog jelena, čije prirodne pravce kretanja u toj zemlji presecaju putevi). Na taj način utvrđuje se koliko je određeni model stabilan i samim tim bezbedan u datim okolnostima.