POPRAVITE SAMI I UŠTEDITE NOVAC: Oni su uglavnom PRVI NA UDARU kada dođe do nekog incidenta, a mogu biti IZUZETNO SKUPI
Branici su deo koji najčešće strada na automobilu u uslovima gradske vožnje.
Novi originalni branici za neke automobile mogu da budu izuzetno skupi, a oni su uglavnom prvi na udaru kada dođe do nekog incidenta. Međutim, zamenski (neoriginalni) branici su obično znatno jeftiniji, ali tu imamo pitanje kvaliteta, odnosno kakva im je elastičnost i otpornost na pucanje i druga oštećenja, da li se uklapaju kako treba i slično.
POSTOJI REŠENJE: Pokvario vam se električni auto? Šlepovanje NIJE opcija, ali pogledajte šta jeste
TO MALO LJUDI ZNA: Svaki automobil OVO ima, a da li znate čemu služi?(VIDEO)
9 KORISNIH SAVETA: Evo kako da ENTERIJER u vašem automobilu UVEK bude ČIST
Tu su, naravno, i polovni originalni branici. Međutim, za neke modele ih je veoma teško ili nemoguće naći.
Šta je sve moguće, a šta je nemoguće popraviti na braniku?
Retko se desi da je popravka branika nemoguća. Skoro svaki branik može da se popravi. Čak i ukoliko nedostaje deo branika, to može da se sredi navarivanjem komada koji nedostaje. Ako nedostaje baš veliki deo, iseče se deo sa drugog branika i zavari na onaj koji se popravlja. Varenje plastike omogućava da se gotovo svaki branik popravi.
Takođe, veoma je važno da ta prepravka branika ne ostavlja nikakve tragove. Nakon farbanja, branik izgleda kao nov, tako da nema potrebe da brinete da li će vam automobil "ružnije" izgledati.
Postoje li neki ozloglašeni modeli automobila kada je u pitanju popravka branika?
Generalno, kod vozila marke Audi zbog pomalo specifičnog načina montaže branika može da bude problematično da se branik idealno uklopi. Nije lako objasniti u par rečenica, ali Audi je uglavnom najproblematičniji po tom pitanju. Postoje i drugi automobili koji mogu da budu problematični, mada se sve uspešno rešava, samo je potrebno više truda i vremena.
Popravka branika
Prvo se pregleda kompletan branik, pa se u zavisnosti od oštećenja i materijala od kojeg je izrađen branik određuje način i proces popravke. Ukoliko je potrebno da se izravna neko udubljenje ili je uz pucanje došlo i do krivljenja plastike branika, koristi se fen kojim se plastika vraća u što približnije stanje originalnom.
Zatim se branik spolja zavaruje na mestu pucanja. Nakon toga se zavaruje iznutra. Spoljašnja strana se, logično, izbrusi, gituje i "ostalo" – tu su i drugi koraci kako bi površina branika na mestu gde se varilo bila potpuno glatka i spremna za farbanje, tako da nakon farbanja ne može da se prepozna mesto gde je rađena popravka.
Koliko su jaki varovi na mestu pucanja branika nakon popravke?
Neće doći do pucanja varova u vožnji zbog vibracija. U stvari, pošto se branik vari i sa spoljašnje i sa unutrašnje strane, pri čemu se brusi samo sa spoljašnje, iznutra je praktično ojačan. Može se reći da će u slučaju udarca branik pre da pukne na nekom drugom mestu, nego na mestu vara.
Nosači branika, takođe mogu da se poprave i srede, bez obzira da li je u pitanju prednji ili zadnji branik.
Postoje li branici koji ne mogu da se poprave?
Neki retki slučajevi prave problem ako imaju pur-penu iza, kao npr. stariji modeli Ford modela, i slično. Međutim, to je baš retko. Takođe, problem može da se javi ukoliko branik ili spojler nije fabrički, nego naknadno ugrađen.
Zaključak
Ukoliko vaš auto pretrpi oštećenje branika, prvo se obratite servisima za popravku i proverite da li i po kojoj ceni može da se uradi popravka. Istovremeno proverite može li da se nađe polovan, ako je oštećenje baš veliko, pa se možda kupovina polovnog možda više isplati.