ПОПРАВИТЕ САМИ И УШТЕДИТЕ НОВАЦ: Они су углавном ПРВИ НА УДАРУ када дође до неког инцидента, а могу бити ИЗУЗЕТНО СКУПИ
Браници су део који најчешће страда на аутомобилу у условима градске вожње.
Нови оригинални браници за неке аутомобиле могу да буду изузетно скупи, а они су углавном први на удару када дође до неког инцидента. Међутим, заменски (неоригинални) браници су обично знатно јефтинији, али ту имамо питање квалитета, односно каква им је еластичност и отпорност на пуцање и друга оштећења, да ли се уклапају како треба и слично.
ПОСТОЈИ РЕШЕЊЕ: Покварио вам се електрични ауто? Шлеповање НИЈЕ опција, али погледајте шта јесте
ТО МАЛО ЉУДИ ЗНА: Сваки аутомобил ОВО има, а да ли знате чему служи?(ВИДЕО)
9 КОРИСНИХ САВЕТА: Ево како да ЕНТЕРИЈЕР у вашем аутомобилу УВЕК буде ЧИСТ
Ту су, наравно, и половни оригинални браници. Међутим, за неке моделе их је веома тешко или немогуће наћи.
Шта је све могуће, а шта је немогуће поправити на бранику?
Ретко се деси да је поправка браника немогућа. Скоро сваки браник може да се поправи. Чак и уколико недостаје део браника, то може да се среди наваривањем комада који недостаје. Ако недостаје баш велики део, исече се део са другог браника и завари на онај који се поправља. Варење пластике омогућава да се готово сваки браник поправи.
Такође, веома је важно да та преправка браника не оставља никакве трагове. Након фарбања, браник изгледа као нов, тако да нема потребе да бринете да ли ће вам аутомобил "ружније" изгледати.
Постоје ли неки озлоглашени модели аутомобила када је у питању поправка браника?
Генерално, код возила марке Ауди због помало специфичног начина монтаже браника може да буде проблематично да се браник идеално уклопи. Није лако објаснити у пар реченица, али Ауди је углавном најпроблематичнији по том питању. Постоје и други аутомобили који могу да буду проблематични, мада се све успешно решава, само је потребно више труда и времена.
Поправка браника
Прво се прегледа комплетан браник, па се у зависности од оштећења и материјала од којег је израђен браник одређује начин и процес поправке. Уколико је потребно да се изравна неко удубљење или је уз пуцање дошло и до кривљења пластике браника, користи се фен којим се пластика враћа у што приближније стање оригиналном.
Затим се браник споља заварује на месту пуцања. Након тога се заварује изнутра. Спољашња страна се, логично, избруси, гитује и "остало" – ту су и други кораци како би површина браника на месту где се варило била потпуно глатка и спремна за фарбање, тако да након фарбања не може да се препозна место где је рађена поправка.
Колико су јаки варови на месту пуцања браника након поправке?
Неће доћи до пуцања варова у вожњи због вибрација. У ствари, пошто се браник вари и са спољашње и са унутрашње стране, при чему се бруси само са спољашње, изнутра је практично ојачан. Може се рећи да ће у случају ударца браник пре да пукне на неком другом месту, него на месту вара.
Носачи браника, такође могу да се поправе и среде, без обзира да ли је у питању предњи или задњи браник.
Постоје ли браници који не могу да се поправе?
Неки ретки случајеви праве проблем ако имају пур-пену иза, као нпр. старији модели Форд модела, и слично. Међутим, то је баш ретко. Такође, проблем може да се јави уколико браник или спојлер није фабрички, него накнадно уграђен.
Закључак
Уколико ваш ауто претрпи оштећење браника, прво се обратите сервисима за поправку и проверите да ли и по којој цени може да се уради поправка. Истовремено проверите може ли да се нађе полован, ако је оштећење баш велико, па се можда куповина половног можда више исплати.